Vers van de pers het praktische fietshandboek 'Zo ga je op fietsvakantie'. Het boek is niet alleen een aanrader voor beginners, maar ook voor ervaren vakantie­fietsers. Profiteer van waardevolle inzichten, experimenten en ervaringen, zodat je straks goed voorbereid op pad gaat. Naast alle informatie schrijf ik ook over mijn ontmoetingen met kleurrijke fietsers, een genot om te lezen.

Wie avontuur wil stapt meteen op een fiets, wie er van wil genieten leest eerst dit boek.

Het boek is te bestellen via mijn bestelsite: https://zogajeopfietsvakantie.nl

Over het boek
Wie heeft je vertelt dat je een topconditie moet hebben, dure spullen of dat kinderen het niet leuk vinden? Een fietsvakantie is een van de leukste vormen van vakantie vieren: ontspannen, gezond, goedkoop en super duurzaam. Op de fiets vervuil je niets en trekt de wereld met 20 km/h rustig aan je voorbij.

Dit handboek staat vol praktische informatie en tips om van elke fietsvakantie een succes te maken: een weekend, een zomervakantie of toch die gedroomde maandenlange fietsreis. Alle aspecten komen uitgebreid aan bod:
• voorbereiding en planning
• mooie routes en landen
• fietsen met kinderen
• overnachtingen; van tent tot AirBnB
• fiets, onderdelen en reparaties
• tent, slaapzak, kleding en andere uitrusting
• slimmer fietsen
• budget en bespaartips
fietsvakantie_cover_DEFDEF.jpg
Over mij
Ik, Willem Poortvliet ben een enthousiaste en ervaren vakantiefietser. Alleen, maar ook met mijn gezin ondernam ik vele tochten door Nederland en Europa. Over mijn monsterfietstocht door de USA schreef ik al eerder het boek ‘Leven uit een fietstas’. Naast fietser heb ik een 'gewone' job, maar ben ook theatermaker en verteller.