Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein en fiets Rovereto-Reschen - Forum Wereldfietser

Trein en fiets Rovereto-Reschen

Ik wil met mijn man vanaf Reschen naar Rovereto fietsen en daarna de trein weer terugnemen. Ik begrijp dat dat heel makkelijk is maar op internet (o.a. Google maps) zie ik geen rechtstreekse verbinding. Weet iemand of dit toch mogelijk is?
Marion van de Wiel schreef:
wo 09 aug, 2023 21:27
Ik wil met mijn man vanaf Reschen naar Rovereto fietsen en daarna de trein weer terugnemen. Ik begrijp dat dat heel makkelijk is maar op internet (o.a. Google maps) zie ik geen rechtstreekse verbinding. Weet iemand of dit toch mogelijk is?
Reschen heeft geen station. Het dichtstbijzijnde station is Mals (Malles Venosta), maar dan moet jet je nog even klimmen naar Reschen. De fiets kan zonder reserveren mee in regionale treinen. Je kunt niet rechtstreeks, maar moet wel overstappen.
Marion van de Wiel schreef:
wo 09 aug, 2023 21:27
Ik wil met mijn man vanaf Reschen naar Rovereto fietsen en daarna de trein weer terugnemen. Ik begrijp dat dat heel makkelijk is maar op internet (o.a. Google maps) zie ik geen rechtstreekse verbinding. Weet iemand of dit toch mogelijk is?
In aanvulling op de reactie van Bert Sitters, gebruik de planner van de Duiste spoorwegen eens, https://www.bahn.de/.
Voer als vertrekstation Rovereto in en als bestemming Passo Resia/Reschenpass. Klik onderaan het scherm dan op de button 'Weitere Optionen' en zet in het volgende scherm een vinkje bij ''Verbindungen mit verfügbaren Fahrradstellplätzen anzeigen''.

Je ziet dan dat het een mijl-op-zeven-reis is.
Je kunt het traject ook gedeeltelijk met bussen afleggen. De vraag is dan of je in die bussen je fiets mee kunt nemen.

Succes met de planning.

Jan
Marion van de Wiel schreef:
wo 09 aug, 2023 21:27
Ik begrijp dat dat heel makkelijk is...
Dan rijst de vraag van wat of wie je dat begrijpt. Weet die het antwoord dan niet?
Wat in elk geval kan en ook gemakkelijker lijkt, is de trein van Rovereto of Trento naar Innsbruck nemen (ca. 2 tot 3 uur) en dan naar Landeck de trein nemen of fietsen (dat is een vrijwel vlak traject door het Inndal, twee dagen, zie mijn reisverslag). In Landeck neemt de bus in een aanhanger fietsen mee naar de Reschenpas (bus 210).
Marion van de Wiel schreef:
wo 09 aug, 2023 21:27
Ik wil met mijn man vanaf Reschen naar Rovereto fietsen en daarna de trein weer terugnemen. Ik begrijp dat dat heel makkelijk is maar op internet (o.a. Google maps) zie ik geen rechtstreekse verbinding. Weet iemand of dit toch mogelijk is?
https://www.trenitalia.com/de.html
Zie de reactie van mijn naamgenoot. Je kunt tot in Malles/Mals komen, maar met 3 á 5 keer overstappen. Het is te doen, maar je bent wel ca. 4 uur bezig. Soms zit er dan een autobus tussen. Heel erg makkelijk is het allemaal niet.
Flix schreef:
do 10 aug, 2023 13:48
Marion van de Wiel schreef:
wo 09 aug, 2023 21:27
Ik begrijp dat dat heel makkelijk is...
Dan rijst de vraag van wat of wie je dat begrijpt. Weet die het antwoord dan niet?
Dat is een vriendin die deze route enkele jaren geleden heeft gefietst. Zij heeft het over een directe spoorlijn tussen Verona en Malls.
HenkS schreef:
do 10 aug, 2023 20:12
Marion van de Wiel schreef:
wo 09 aug, 2023 21:27
Ik wil met mijn man vanaf Reschen naar Rovereto fietsen en daarna de trein weer terugnemen. Ik begrijp dat dat heel makkelijk is maar op internet (o.a. Google maps) zie ik geen rechtstreekse verbinding. Weet iemand of dit toch mogelijk is?
https://www.trenitalia.com/de.html
Zie de reactie van mijn naamgenoot. Je kunt tot in Malles/Mals komen, maar met 3 á 5 keer overstappen. Het is te doen, maar je bent wel ca. 4 uur bezig. Soms zit er dan een autobus tussen. Heel erg makkelijk is het allemaal niet.
Nee, dat klinkt niet erg makkelijk. Ik heb trouwens een link ontvangen van iemand op Facebook met de melding dat er werkzaamheden op dit traject zijn:
https://www.suedtirolmobil.info/de/news ... chger-bahn
Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Het blijkt inderdaad zo te zijn dat er voorlopig geen treinen rijden tussen Meran/Merano en Mals/Males. Er gaan vervangende bussen, maar deze nemen geen fietsen mee.
is er een soort 'work-around' te bedenken? dus vanaf je eind- of eindpunt van de treinreis een stukje fietsen (maximaal jouw dagafstand), zodat/waarbij je reist van/naar een station met een goede verbinding?
Je kunt vanaf Merano langs de Etsch/Adige fietsen tot de voet van de Stelvio bij Prat. Vanaf daar wordt het steil tot Reschen/Resia.
Ik zou toch nog eens naar mijn suggestie kijken om via Innsbruck/ Landeck met de trein en de hus te reizen. Is makkelijk haalbaar binnen een dag en niet duur
peter de rijk schreef:
vr 11 aug, 2023 09:55
Ik zou toch nog eens naar mijn suggestie kijken om via Innsbruck/ Landeck met de trein en de hus te reizen. Is makkelijk haalbaar binnen een dag en niet duur
Afbeelding

https://mobility.portal.geops.io/world. ... 6.71&z=9.9

Je kunt vanuit van Landeck 'omhoog' tot de grens met de bus. Idem vanuit Malles. Het is niet goed te zien of de ene opties een beter resultaat oplevert dan de andere.