Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx mixte - Forum Wereldfietser

Idworx mixte

Hallo, voor sommige modellen geeft idworx de keuze uit drie verschillende frames , tw heren, dames en mixte. Wie kan mij vertellen wat en voor welke modellen het mixte frame het meest geschikt is. Of is het een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Peter
PeterB schreef:
ma 14 aug, 2023 16:24
Hallo, voor sommige modellen geeft idworx de keuze uit drie verschillende frames , tw heren, dames en mixte. Wie kan mij vertellen wat en voor welke modellen het mixte frame het meest geschikt is. Of is het een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Peter
Geen. Het herenmodel is per definitie het sterkste frame. Een lagere bovenbuis is gewoon persoonlijke voorkeur maar altijd een concessie qua stevigheid. En de "lage instap" moet je t.a.t. vermijden.
Fedor schreef:
ma 14 aug, 2023 17:40
PeterB schreef:
ma 14 aug, 2023 16:24
Hallo, voor sommige modellen geeft idworx de keuze uit drie verschillende frames , tw heren, dames en mixte. Wie kan mij vertellen wat en voor welke modellen het mixte frame het meest geschikt is. Of is het een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Peter
Geen. Het herenmodel is per definitie het sterkste frame. Een lagere bovenbuis is gewoon persoonlijke voorkeur maar altijd een concessie qua stevigheid. En de "lage instap" moet je t.a.t. vermijden.
Je moet vooral kijken/vragen naar het maximale gewicht dat de fabrikant opgeeft. Bij de dames-modellen zal dat lager zijn, bij de heren hoger, mixte ergens er tussenin. Als je niet met 40kg aan bagage gaat fietsen en behoefte hebt aan een lage instap, kan je prima met een dames of mixte model uit de voeten. Je zal wel af en toe raar worden aangekeken als je als man op een damesframe fietst, maar niet iedereen is flexibel, dus dat moet je gewoon negeren.