Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskar Roland - Forum Wereldfietser

Fietskar Roland

We zijn deze zomer met de fiets vanaf Terschelling (daar wonen wij) naar Ameland en Schiermonnikoog gegaan. Op de azor fietsen hebben wij alle bepakking inclusief een erdman schmidt tent van 9,5 kg. Volgend jaar willen wij weer naar Vlieland of Ameland. En daar twee a drie weken staan. Ik overweeg om een fietskar te kopen zodat wij iets meer danwel wat makkelijker wat mee kunnen nemen. Ik las hier al wat over de Roland carrie m. Ik zag op internet ook de Roland jumbo. Graag hoor ik jullie ervaringen en advies (advies lichtere tent niet want ik ben zo blij met de extra leefruimte die wij in de tent hebben). Alvast hartelijk dank
Ze zijn zwaar en stevig, zo te zien, dus voor kortere afstanden binnen plat Nederland zal het prima voldoen. Zo'n kar lijkt me ook handig als je buiten de vakantie om eens iets zwaars moet vervoeren.
De grotere, bredere fietskarretjes kunnen wel vervelend zijn als je door een poortje heen moet, zoals ze gebruiken om dieren binnen een gebied te houden.
Ik zou heel goed nadenken voor deze kar aan te schaffen.
80 cm breed is echt heel breed.
Dan kun je beter een kar van 50 of 60 cm aanschaffen die iets langer is lijkt me.
Bij hekjes maar ook paden waar je tegenliggers tegenkomt kan het een probleem worden.
En voor het laadvermogen van 40 kg kan ik veel meer geschiktere varianten vinden zoals de cyclone4 of de croozer cargo.
Wat ik wel interessant vind aan de Roland is de mogelijkheid voor elektrische aandrijving.
Succes met de aanschaf en mocht je de Roland toch aanschaffen deel je ervaring.

gr. Robert
Deze zomer voor het eerst gebruik gemaakt van een Burley Flatbed om een De Waard Stormvogel (tent en stokken), een luxe matras van Exped en volwassen campingtafel op Vlieland te krijgen. De Bob Yak bracht de haringen, varioluifel, zijwanden, gronddeken, tenttapijt en campingstoelen naar dezelfde plek. Ben vooral erg te spreken over de Burley. Gemakkelijk te laden omdat voor en achter je lading mag uitsteken. En de maximale belading opgegeven door de producent van 45 kg is genoeg. Met nog meer kilo’s kom je het fietspad in de duinen niet meer op denk ik.
IMG_4868.jpeg