Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum Thailand. - Forum Wereldfietser

Visum Thailand.

Hallo,

Ik wil gaan fietsen in zuid oost Azië.
Als ik voor Thailand 🇹🇭 een ticket neem en terug ga 3 maanden later. Ben ik dan verplicht om een visum te nemen voor 3 maanden ? Ik ga immers ook naar Cambodja - Viëtnam -Laos. voor de 30 dagen visumvrij om zijn Thailand weer uit én weer in

Weet iemand dit, heeft iemand hier ervaring mee ? Waar kan ik diet navragen ?
Dag Johnnie,

Meer dan 10 jaar geleden heb ik dit ook bij de hand gehad en kon ik gewoon twee keer een nieuw kort inreisvisum voor Thailand krijgen bij de grens.
Ik noem bewust dat het meer dan 10 jaar geleden is, wellicht heeft iemand anders betere recente informatie.

Geniet van je reis en ga vooral de kleinere wegen ontdekken in Laos en Cambodja!

Erik
In 2020 was het ook na 30 dagen even de grens over en dan nog een keer 30 dagen. Ik zou even op ambassade/consulaat website kijken. Daar staat het vast aangegeven.
Wij hebben overigens een visum aangevraagd waardoor we 60 dagen in Thailand konden blijven. Was zo geregeld, weet ik nog.
Als je korter dan 30 dagen naar Thailand gaat, heb je geen visum nodig. Als je binnenkomt krijg je een stempel in jouw paspoort en je moet er binnen die 30 dagen het land weer uit zijn. Je kunt in Thailand bij de immigratie de verblijfsduur verlengen. De immigratie zit in alle hoofdsteden van een Thaise provincie Dat verlengen kost 1900 Thai baht (ongeveer 50 euro). Je kunt Thailand ook verlaten naar bijvoorbeeld Laos. Je krijgt in jouw paspoort een stempeltje dat je vertrokken bent. Aan de grens neem je een visum voor Laos. Dat kost 35 doller. Denk aan de juiste pasfoto's en een kopie van jouw paspoort.
Als je Thailand weer binnenkomt krijg je een nieuw stempeltje in jouw paspoort. Je kunt dan weer 30 dagen in Thailand blijven.