Additionally, paste this code immediately after the opening tag: racefiets band tubeless of niet tubeless - Forum Wereldfietser

racefiets band tubeless of niet tubeless

Hallo,

Ik heb sinds een week een racefiets en ik zie dat de bandjes er niet zo goed meer uit zien, nu zie ik dat tubeless banden op zitten.

ik heb hier helemaal geen verstand van, moet ik hierop weer tubeless banden zetten of kan ik er ook gewoon een binnen en buitenband op zetten?

Ik heb ook niet precies wat voor band erop moet, er staat op 25-622(28x1.00) 700x25C

Bijlagen

Wil niet zeggen dat er geen binnenband in zit. Kan er, indien niet, wel gewoon in. Vervangen dus door 25-622 band, al zal 28-622 ook passen, indien vorken/remmen dat toelaten.
Tubeless gebruik raad ik af. Het latex spul dat de gaatjes moet dichten word je niet meer kwijt. Enorme rommel. En na 3 maanden is het uitgewerkt. Gewone banden hebben nog een voordeel: het monteren gaat een stuk eenvoudiger.
Inderdaad, voor de racefiets vind ik tubeless veel gedoe, en de meerwaarde is beperkt.

Lekker een gewoom 25mm raceband met biba.
Welkom, Danny!

Eens met de vorige posters. Tenzij je van plan bent er wedstrijden mee te gaan rijden zou ik ook kiezen voor 'clinchers'.

Vittoria maakt fijne en mooie Corsa's in 700 x 25. Niet de goedkoopste, maar wel hun geld waard, IMHO.

Ter illustratie: ik heb ze o.a. op mijn Van Tuyl:

Afbeelding
non-fixie schreef:
do 31 aug, 2023 23:52
Tenzij je van plan bent er wedstrijden mee te gaan rijden zou ik ook kiezen voor 'clinchers'.
Om de verwarring compleet te maken; tubeless is clincher :wink:

Tubular niet. Maar bestaat dat nog..?
En nog meer verwarring: tubes is ook clincher…

(Want op een clincher kun je altijd tubes, en indien hij luchtdicht is, ook tubeless rijden..

https://cobblescycling.com/2021/10/23/b ... ess-tubes/
ronaldi schreef:
vr 01 sep, 2023 13:15
En nog meer verwarring: tubes is ook clincher…
Nee hoor, als we het op het Europese vasteland over tubes hebben, bedoelen we