Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoorapparaat opladen onderweg - Forum Wereldfietser

Hoorapparaat opladen onderweg

Hallo.
Voor het eerst een vakantiereis met dragen van een hoorapparaat.
Gezien tentvakanrie niet altijd de mogelijkheid om op te laden.
Na testen met verschillende powerbanks bleek dat met de meest eenvoudige powerbank dit lukte. De duurdere modellen hebben een beveiliging dat ze afslaan als er een apparaat aanhangt dat heel weinig stroom afneemt. De heel goedkope modelletjes hebben dat niet en daar werkt het bij.
Ik kon 5x de twee HA opladen. Daarna kan je onderweg of op camping vragen voor wat stroom om de powerbank op te laden en als ze de reden kennen, is er geen probleem.
Mijn HA hebben 3 uur nodig om volledig op te laden. Gewoon als je aankomt op camping ze aanhangen en de timer van je smartphone aanzetten.
Ik had oorspronkelijk de vraag gesteld aan het hoorcentrum, maar de enige oplossing was een powerbank van het HA- merk zelf.
Was 99€. Nu ben ik gesteld voor enkele Euro´s.
Ik gebruik zelf een gehoorapparaat, maar daarvoor neem ik kleine batterijtjes no. 13, met oranje stickertjes. Van een oplader voor gehoorapparaten heb ik nog nooit gehoord.
Ik denk dat je bedoelt "Van een oplader voor batterijen voor gehoorapparaten heb ik nog nooit gehoord".
Als je zoekt op "oplaadbare batterijen gehoorapparaat no 13" vind je oa deze: https://www.123accu.nl/Power-One-PowerO ... 68QAvD_BwE.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 jan, 2024 17:40
Ik gebruik zelf een gehoorapparaat, maar daarvoor neem ik kleine batterijtjes no. 13, met oranje stickertjes. Van een oplader voor gehoorapparaten heb ik nog nooit gehoord.
Nou Martin, dan zou ik maar eens overwegen om nieuwe hoorapparaten aan te schaffen.
Mijn vrouw heeft exemplaren waarmee ze de TV kan afspelen in haar hoorapparaat.
Soms is ze bezig en verstaat ze mij niet meteen. In dat geval is ze aan het luisteren naar een podcast of muziek via haar telefoon.
Ze gebruikt ze zelfs om buiten, in gezelschap of gewoon als we samen rondscharrelen beter te kunnen horen.
Ze zet ze bij het fietsen meestal uit wegens het geruis.
Ze zijn oplaadbaar in een kastje met USB aansluiting.
De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen staan niet stil.
Geniet er van.
Poppink schreef:
ma 01 jan, 2024 18:30
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 jan, 2024 17:40
Ik gebruik zelf een gehoorapparaat, maar daarvoor neem ik kleine batterijtjes no. 13, met oranje stickertjes. Van een oplader voor gehoorapparaten heb ik nog nooit gehoord.
Nou Martin, dan zou ik maar eens overwegen om nieuwe hoorapparaten aan te schaffen.
Mijn vrouw heeft exemplaren waarmee ze de TV kan afspelen in haar hoorapparaat.
Soms is ze bezig en verstaat ze mij niet meteen. In dat geval is ze aan het luisteren naar een podcast of muziek via haar telefoon.
Ze gebruikt ze zelfs om buiten, in gezelschap of gewoon als we samen rondscharrelen beter te kunnen horen.
Ze zet ze bij het fietsen meestal uit wegens het geruis.
Ze zijn oplaadbaar in een kastje met USB aansluiting.
De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen staan niet stil.
Geniet er van.
Een oplader meenemen op fietstochten betekent meer spullen in jouw stuurtas....
Een vraagje: wat voor vorm van (gedeeltelijke) doofheid heeft je vrouw?
Tijdens mijn geboorte was m'n hals door de navelstreng omwikkeld, dat ik het benauwd kreeg. M'n hoofd liep paars aan. Hierbij zijn m'n gehoorzenuwen beschadigd (gelukkig m'n oogzenuwen niet). Ik kan wel wat geluiden horen, maar gesprekken of praatgeluiden vanuit TV of radio worden vervormd, dat ik die niet kan verstaan. Kan zelfs ook niet bepalen wat voor taal het is. Maar mechanische geluiden wel zeer goed. Daarom kon ik goed met drukpersen overweg. Of draaien op molens.
Ruim een maand geleden waren m'n vrouw en ik naar een klassiek concert en ik heb wel ervan genoten.
Ik kijk TV altijd met ondertiteling TT888. Op Duitse kanalen TT150 of TT777. Zweden op TT199. Ik weet niet eens wat een podcast is. Van die komma-vormige dingetjes in je oor?
M'n gehoorapparaat is al meer dan 10 jaar oud. Ik was vorige maand bij Schoonenberg, maar daar deed men wat moeilijk over. Hoezo "loop vrijblijvend binnen!" op reclames en ik moet eerst een afspraak maken.
Ik ben wereldfietser vanaf 1969 en heb nog tot 1981 zónder gehoorapparaat gefietst....
Poppink schreef:
ma 01 jan, 2024 18:30
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 jan, 2024 17:40
Ik gebruik zelf een gehoorapparaat, maar daarvoor neem ik kleine batterijtjes no. 13, met oranje stickertjes. Van een oplader voor gehoorapparaten heb ik nog nooit gehoord.
Nou Martin, dan zou ik maar eens overwegen om nieuwe hoorapparaten aan te schaffen.
Mijn vrouw heeft exemplaren waarmee ze de TV kan afspelen in haar hoorapparaat.
Soms is ze bezig en verstaat ze mij niet meteen. In dat geval is ze aan het luisteren naar een podcast of muziek via haar telefoon.
Ze gebruikt ze zelfs om buiten, in gezelschap of gewoon als we samen rondscharrelen beter te kunnen horen.
Ze zet ze bij het fietsen meestal uit wegens het geruis.
Ze zijn oplaadbaar in een kastje met USB aansluiting.
De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen staan niet stil.
Geniet er van.
Ik heb een app en daar heb ik zelf een keuzeblokje aangemaakt, genoemd ´fietsen´. De windruis heb ik zo bijna helemaal weggefilterd.
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 jan, 2024 09:42
Poppink schreef:
ma 01 jan, 2024 18:30
Martin E. van Doornik schreef:
ma 01 jan, 2024 17:40
Ik gebruik zelf een gehoorapparaat, maar daarvoor neem ik kleine batterijtjes no. 13, met oranje stickertjes. Van een oplader voor gehoorapparaten heb ik nog nooit gehoord.
Nou Martin, dan zou ik maar eens overwegen om nieuwe hoorapparaten aan te schaffen.
Mijn vrouw heeft exemplaren waarmee ze de TV kan afspelen in haar hoorapparaat.
Soms is ze bezig en verstaat ze mij niet meteen. In dat geval is ze aan het luisteren naar een podcast of muziek via haar telefoon.
Ze gebruikt ze zelfs om buiten, in gezelschap of gewoon als we samen rondscharrelen beter te kunnen horen.
Ze zet ze bij het fietsen meestal uit wegens het geruis.
Ze zijn oplaadbaar in een kastje met USB aansluiting.
De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen staan niet stil.
Geniet er van.
Een oplader meenemen op fietstochten betekent meer spullen in jouw stuurtas....
Een vraagje: wat voor vorm van (gedeeltelijke) doofheid heeft je vrouw?
Tijdens mijn geboorte was m'n hals door de navelstreng omwikkeld, dat ik het benauwd kreeg. M'n hoofd liep paars aan. Hierbij zijn m'n gehoorzenuwen beschadigd (gelukkig m'n oogzenuwen niet). Ik kan wel wat geluiden horen, maar gesprekken of praatgeluiden vanuit TV of radio worden vervormd, dat ik die niet kan verstaan. Kan zelfs ook niet bepalen wat voor taal het is. Maar mechanische geluiden wel zeer goed. Daarom kon ik goed met drukpersen overweg. Of draaien op molens.
Ruim een maand geleden waren m'n vrouw en ik naar een klassiek concert en ik heb wel ervan genoten.
Ik kijk TV altijd met ondertiteling TT888. Op Duitse kanalen TT150 of TT777. Zweden op TT199. Ik weet niet eens wat een podcast is. Van die komma-vormige dingetjes in je oor?
M'n gehoorapparaat is al meer dan 10 jaar oud. Ik was vorige maand bij Schoonenberg, maar daar deed men wat moeilijk over. Hoezo "loop vrijblijvend binnen!" op reclames en ik moet eerst een afspraak maken.
Ik ben wereldfietser vanaf 1969 en heb nog tot 1981 zónder gehoorapparaat gefietst....
Mijn hoorapparaat is oplaadbaar via USB-C en ik gebruik een mini powerbank op tentvakantie. Weegt niets en kan overal tussengeduwd worden in je bagage. Via Bluetooth hoor ik de navigatie in mijn HA.
Ik weet niet eens wat Bluetooth is, navigatie in hoorapparaat heb ik niks aan. Kan wel stemmen horen maar niet verstaan. Ik fiets zoveel mogelijk zonder landkaarten en ik heb TomTom gewoon in mijn hoofd.
Een adres in Eckernförde? Ik stop zo voor de deur....
PatrickL schreef:
za 06 jan, 2024 10:32
Via Bluetooth hoor ik de navigatie in mijn HA.
Kijk, dat is nou een toevoeging.
Martin E. van Doornik schreef:
za 06 jan, 2024 11:03
Ik weet niet eens wat Bluetooth is, navigatie in hoorapparaat heb ik niks aan. Kan wel stemmen horen maar niet verstaan. Ik fiets zoveel mogelijk zonder landkaarten en ik heb TomTom gewoon in mijn hoofd.
Een adres in Eckernförde? Ik stop zo voor de deur....
Fijn voor jou als je geen navigatie nodig hebt om op je bestemming te geraken. Mijn gehoor is gehalveerd. In het verkeer en in gesprekken wil ik deelnemen. Een goed hoorapparaat kost wel wat, maar is voor mij onmisbaar. Ik kan niet vragen aan mensen dat ze moeten schreeuwen omdat ik zonder HA wens te fietsen. Noch dat ze maar groter moeren schrijven omdat ik geen leesbril wil gebruiken wegen het gewicht. :wink:
Maar uiteindelijk moet je doen waar je jezelf goed bij voelt.
Powerbankje, oplaadstation en USB-kabeltje: 216 gram.
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 jan, 2024 09:42
Ik weet niet eens wat een podcast is. Van die komma-vormige dingetjes in je oor?
Martin E. van Doornik schreef: Ik weet niet eens wat Bluetooth is,
Martin, misschien help dit: https://www.seniorweb.nl/computerwoorde ... doEALw_wcB