Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

265 berichten
Vandaag een rondje over de Veluwe, Betuwe en Achterhoek.
DSC_0986.JPG
De Nederrijn, het Drielse Veer.
DSC_0993.JPG
Ik dacht het Pannerdens Kanaal, maar het heet bij het Looveer al Nederrijn.
DSC_1001.JPG
De IJssel, het Lathumse Veer.
Martin E. van Doornik schreef:
di 19 sep, 2023 22:30
Een zomer van niks aan
Voor mij is het seizoen nu ook voorbij (helaas... want 3 weken vrij én mooi najaarsweer). Ontstoken pees in mijn rug die erg pijnlijk is, ook richting de linkerarm. Afgelopen fietstocht bij Groesbeek was al doorbijten en nu is fietsen echt niet meer te doen (wandelen trouwens ook niet).
IMG_20230923_131213.jpg
IMG_20230925_161315.jpg
20230923123204.JPG
IMG_20230924_130641.jpg
IMG_20230925_161226.jpg
Vandaag ritje richting het oosten. Vanaf Emmeloord naar Zweeloo. Via oa Heetveld, Zwartsluis, Koekange, Pesse, Stuifzand, Tiendeveen, Gees en Aalden.
Foto's van de etappe Puth - Venlo. Het is dat het noorden lonkt, anders bleef ik lekker in Limburg.
20230925_112457.jpg
20230925_160704.jpg
20230925_175955.jpg
Wat highlights van de verreden route van vandaag, Loenen-Dalfsen. Al is het maar omdat je ze hier mag plaatsen zonder dat je eerst een plaatje moet raden 😀.(en ze evenmin raadbaar hoeven te zijn).
20230927_104949.jpg
20230927_095356.jpg
20230927_085840.jpg
Bart* schreef:
ma 25 sep, 2023 21:31
Het is dat het noorden lonkt, anders bleef ik lekker in Limburg
Bart* schreef:
wo 27 sep, 2023 21:06
Wat highlights van de verreden route van vandaag, Loenen-Dalfsen.
Dat is toch geen straf vergeleken met Limburg, niet?
Fedor schreef:
ma 25 sep, 2023 15:49
Martin E. van Doornik schreef:
di 19 sep, 2023 22:30
Een zomer van niks aan
Voor mij is het seizoen nu ook voorbij (helaas... want 3 weken vrij én mooi najaarsweer). Ontstoken pees in mijn rug die erg pijnlijk is, ook richting de linkerarm. Afgelopen fietstocht bij Groesbeek was al doorbijten en nu is fietsen echt niet meer te doen (wandelen trouwens ook niet).
Das balen…spoedig herstel 💪🏻
Poppink schreef:
wo 27 sep, 2023 21:49
Dat is toch geen straf vergeleken met Limburg, niet?
Ik zou het niet durven beweren, Poppink! :D Uiteraard met wat foto's van het traject Dalfsen -Rolde om het te staven.

Overijssel lag er vanochtend prachtig bij. Het gouden randje van het Drentse landschap ontbrak doordat de zon zich veelvuldig achter de wolken verstopte.

Met speciale groet aan Sander uit de omgeving van Ommen. Nadat ik hem had gevraagd of ik over de grindweg voor z'n huis mocht fietsen, ontspon zich een geanimeerd gesprek. Wat bleek? Hij had m'n eerdere foto's hier op het forum gezien en wist zelfs m'n naam! Nu twijfel ik: was het heel veel toeval of leest half Nederland hier mee?
20230928_075842.jpg
20230928_102303.jpg
20230928_083734.jpg
Vandaag rolde ik van Rolde naar Roodeschool: Drentse zandgronden en het weidse Groningse landschap. Een passende afsluiting van een prachtige tocht. Binnenkort volgt nog wel een compilatie, nu eerst terug naar m'n gezin.
20230929_082644.jpg
20230929_100321.jpg
20230929_155416.jpg
JanH heeft me met z'n zoekplaatje geïnspireerd om vandaag naar het Bargerveen en het Amsterdamse veld te gaan.
DSC_1080.JPG
DSC_1076.JPG
Bovenstaande foto is van de enige paal die nog staat en de rand van de concessie van de NAM aangaf om olie te boren.
Die grenspalen en de NAM paal staan 1 meter boven het maaiveld omdat dat sinds 1948 een meter gezakt is. De palen onder de grenspalen gaan soms 5 meter diep de grond in om uit te komen op het zand. Alles wat zwaar is en op het veen ligt verzakt. Het fietspad ligt op een opgeworpen zandwal.
DSC_1127.JPG
DSC_1132.JPG
Wat is het daar heerlijk stil.
Geen verkeerslawaai op de achtergrond en ook geen luchtroute boven je hoofd.
Vanaf Annen naar MTB route gieten-gasselte, die gefietst plus MTB route grolloo meegepakt, toen Gieten afgereden en toen weer terug naar Annen.
Prachtig mooi weer!!!

Grappig momentje gehad, ik moest op de route vol op de rem omdat er een veldmuis op het pad zat, deze weigerde te vertrekken, fiets aan de kant, op mijn hurken om het muisje te vertellen dat ie echt van het pad af moest gaan want er kwamen meer mountainbikers aan…nou…mooi niet dacht de veldmuis….veldmuis weggejaagd maar deze sjokte rustig van het pad af om in het mos te gaan zitten, keek me aan zo van…wat moet je nou allemaal, en toen vertrok ie….

Nog nooit zo’n wild beestje zo relaxed gezien…hopelijk was ie niet ziek oid…hoe dan ook, zeer grappige aparte ervaring.

Gr ej
Vandaag op bedevaart geweest naar Handzame, in de Vlaamse Westhoek.

Enige jaren geleden kocht ik in België een mooi licht toerframe voor mevrouw non-fixie. Gemaakt van SuperVitus 971, een Franse buizenset vergelijkbaar met Reynolds 531 en Columbus SL.

Het merk, Devos, zei me toen niets, maar bleek afkomstig uit Handzame, waar de familie Devos al sinds eind van de 19e eeuw fietsen verkocht.

Jules Devos begon in zijn café een handel in "vélos en naaimachienen":

Afbeelding

Begin 20e eeuw zag zijn zaak aan de Ambachtstraat er zo uit:

Afbeelding

Diezelfde straat heet nu de Edewallestraat en zag er vandaag zó uit:

Afbeelding

Rond 1940 kwam er een nieuw pand aan het Handzameplein, waar zoon Adhemar in 1942 de zaak overnam:

Afbeelding

In 2008 sloot kleindochter Gerda Devos de deuren. Het pand wordt nu omgebouwd naar appartementen. Mevrouw non-fixie's Devos voor de deur voor een laatste eerbetoon aan wat eens een belangrijke fietsenzaak in de Westhoek was:

Afbeelding
@ non fixie:

Top!!!!!! Leuk verslagje!!!

Gr ej
Gisteren, of nou ja, eergisteren alweer, rondje Zuid Limburg, en een stukje Hoge Venen en Eifel, 111km, 1390 hoogtemeters. Erg mooi!
En donderdagavond naar Maastricht gefietst (175km) en vandaag vanaf Eschweiler weer naar huis (217km). Ruim 500km dit weekend.
Afbeelding
(klik voor link naar track op strava)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk rondje, Bast1aan. Een nat wegdek, maar jij zat natuurlijk lekker droog.

Ik fietste zaterdag naar Willemstad. Door de stevige wind was dat vooral afzien. Gelukkig kreeg ik in de Hoeksche Waard en de Biesbosch loon na werken.

Vandaag mocht ik van Midden-Limburg naar huis terugfietsen. Ik vond het te koud om foto's te maken. Het najaar is nu echt begonnen.
20231014_140618.jpg
20231014_154807.jpg
Bart* schreef:
ma 16 okt, 2023 22:58
Gelukkig kreeg ik in de Hoeksche Waard en de Biesbosch loon na werken.
Een paar weken terug was ik in de Biesbosch (wandelen) en daar hebben we ergens bovenin dergelijke staken de visarend gespot. Wat een machtig beest.
Ik heb mijn fiets over de 30.000 km-streep gereden. Het gebeurde net bij het kapelletje achter Gronsveld. Een klein dankwoordje aan de goden - welke dan ook - leek me wel op zijn plaats. Het waren 30.000 fijne en veilige kilometers.
(De teller gaat na 9999,9 knipperen teneinde te laten weten dat hij meer niet aan wil geven)
Afbeelding
Ik ben blij met een teller met een cijfetje extra. Paar weken terug 56789 km. ;-)
Ja lullig. Ik heb eerst altijd vijfcijferige merktellertjes gehad maar die gingen stuk. Toen ging ik dit goedkope ding testen en daar zit ik nu mee. Gaat niet stuk.