Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Vandaag heb ik een rondje in Twente en de Achterhoek gefietst.
Het rondje is gepland met de Routeplanner van de fietsersbond en bij de keuze wat voor rondje heb ik gekozen voor 'Recreatief'
Iedere keer word ik weer verrast door de keuzes die deze routeplanner maakt.
Twente en Achterhoek.jpg
Stille wegen, mooie zandwegen, het kan allemaal niet op.
P1090662.JPG
P1090666.JPG
P1090664.JPG
Het lukt helaas niet om het gpx bestand er bij te plaatsen.

EDIT
Dank je voor de tip Leon.
Weer wat geleerd.
Hier is de gpx.
Poppink schreef:
zo 17 sep, 2023 18:46
Vandaag heb ik een rondje in Twente en de Achterhoek gefietst.
Daar heb jij enige oefening in. :D 8)

Je kunt de gpx inladen in brouter-web, Laad Track als Route. De link kun je dan hier plakken.
Eerst met de boot, tijdens de regen, van Vlieland naar Harlingen. En toen 85 km " lekker doorfietsen" van de routeplanner van de Fietsersbond naar Diever. Droog en een beetje zijwind.
Een paar leerzame indoor rondjes (afstand verwaarloosbaar) op diverse maten en modellen.
Locatie: https://www.koga.com/nl/testcenter
Als Koga gebruikers die op zoek zijn naar een geschikte vakantiefiets konden we deze optie niet laten liggen :D
Poppink schreef:
zo 17 sep, 2023 18:46

EDIT
Dank je voor de tip Leon.
Weer wat geleerd.
Hier is de gpx.
Als ik op de link klik kom ik op een lege routeplanner zonder route
Werkt dit dan wel?
QR code fietstochtje.jpg
QR code fietstochtje.jpg (44.69 KiB) 2861 keer bekeken
Ik vermoed dat je dit dan moet openen met Google Lens of zo.
Anders weet Leon misschien wel raad.
Vertrokken in de regen in afwachting van de zon…die niet kwam.
Beetje weg, beetje gravel, beetje modder. Lekker na mijn warme tocht langs dr Frontlijn naar Bazel. 52km.
IMG_9288.jpeg

Bijlagen

Poppink schreef:
zo 17 sep, 2023 19:59
Anders weet Leon misschien wel raad.
Je hebt nu een moderne visualisatie van dezelfde lege routeplanner gemaakt.
Je hebt misschien een stap overgeslagen die ik niet genoemd heb of er een toegevoegd die destructief werkte.
Voor de verandering de fiets een keer laten staan en twee dagen over het Pieterpad gewandeld en gestrompeld van Doetinchem, via Lobith, naar Groesbeek. Prachtig traject, maar na 25 wandelkilometers verlangen m'n voeten wel altijd hevig naar het gemak van het fietsen.
Het was autoloze dag in het Brussels gewest (dat uit negentien gemeenten bestaat, waarbij ook Brussel). Dus naar Brussel gefietst, in Schaarbeek twee Art Nouveau huizen van Gustave Strauven gaan bekijken, vrienden ontmoet en dan langs de fietssnelweg weer naar huis.
Leuke dag.
Gisteren, toen het wél mooi weer was (dit itt vandaag): heen en weer Groningen - Emmen. Veel door Drentse bossen.
In de Voordijkse Polder. Testritje vanmiddag, nadat ik nog even "snel" aan paar nieuwe Honjo-spatborden had gemonteerd voor een weekje fietsvakantie in Frankrijk volgende week.

De fijnafstelling verdient nog wat aandacht, maar er loopt niets aan en er rammelt niets.

Afbeelding

En ook goedgekeurd door deze dame die ik onderweg tegenkwam:

Afbeelding
Vandaag een dagje uitrusten van de rit van gisteren: Hoge Venen met de focus op de kleine weggetjes waar je echt vrijwel niemand tegenkomt. 90 km en 1500 hm.
Vandaag voor werk rond de 25 km en nu in sportschool col du sabot cyclemaster spinning en nu passo Dello stelvio erachter aan…

Gr ej
Ik helemaal niks vanwege m'n zere linkerknie. Ik heb de hele zomer nog geen 20 km gefietst. Gisteren wel wat gewerkt, kapotte wasmachine eruit en de witgoed leverancier bezorgde een nieuwe. Daarnaast de hoge diepvriezer naar de schuur verplaatst.
Vrijdag naar ziekenhuis Leeuwarden. Een zomer van niks aan
Vandaag rondom Groesbeek. Mooie omgeving maar wát een drukte met auto’s. Werkelijk elk weggetje was ervan vergeven wat soms echt een onprettig gevoel gaf. En opvallend veel bakfietsen op de vaak smalle fietspaden.
Poppink schreef:
zo 17 sep, 2023 18:46
Vandaag heb ik een rondje in Twente en de Achterhoek gefietst.
Daar was ik ook begin deze maand!
Afbeelding
@random maar een route gereden. Ik wilde naar Enschede die dag. Wel relaxte en mooie omgeving.
Van Vukovar naar Backa Palanka , Euro Velo 6. Slechts 60 km vanwege wolkbreuk en die was welkom na de 33 graden van gisteren. Oeverzwaluwen vullen de vele kogelgaten.
Pier
Op weg van Apeldoorn naar Lievelde kwam ik dit tegen bij kasteel Hackfort, een van de acht kastelen rond Vorden.
De groep was er net vertrokken. Ach, ik had toch niet het juiste tenue en de goede klassieke fiets.
20230924_123108.png
Jan
JanH schreef:
zo 17 sep, 2023 22:10
Gisteren, toen het wél mooi weer was (dit itt vandaag): heen en weer Groningen - Emmen. Veel door Drentse bossen.
Vorige week retourtje Emmen, vandaag retourtje Diever.
KnipselAA.JPG