Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereidingen reis naar Azië - Forum Wereldfietser

Voorbereidingen reis naar Azië

Hallo allemaal,

Alleereerst maken wij dankbaar gebruik van het forum en zijn al veel informatie rijker!

Wij hebben het plan om rond maart/april 2024 op onze fietsen te vertrekken naar Azië (het liefste zonder vliegen).
Onze fietsen, tent, kampeerspullen en kleding hebben we grotendeel al (en al meerdere fietsvakanties mee gemaakt in Europa).
Nu vroegen wij ons af of er op dit moment, recent of in de toekomst mensen over land gefietst hebben en hun ervaring willen delen hoe hun route er uit zag/uit gaat zien. Omdat:
- Landgrens Azerbeidzjan gesloten
- Iran, Afghanistan, Pakistan, Myanmar onveilig zijn

Daarnaast vragen wij ons af of het mogelijk is China in te komen/waar Visum aan te vragen als je niet weer wanneer en/of je daar bent.

Groetjes,
Melvin & Moniek
Ha,

Mooi plan! Ik heb ook het plan om vanaf voorjaar '24 richting China te gaan fietsen en de landsgrenzen is inderdaad wel een dingetje... Wat veel mensen op het moment doen, is van Tbilisi naar Aqtau vliegen (als alternatief voor de boot van Azerbeidjan naar Aqtau). Of Iran onveilig is, daar verschillende de meningen over. Er zijn veel mensen op het moment (waarop ook minimaal 1 Nederlander voor zover ik weet) in Iran aan het fietsen. Zelf heb ik nog geen idee wat ik precies ga fietsen, dat zie ik dan wel.

Ik zit door eerder in de regio gefietst te hebben nog steeds in een groepsapp met ca. 1000 (!!) mensen die in/richting Centraal-Azië aan het fietsen zijn. Meeste mensen worden lid door elkaar onderweg tegen te komen en elkaar dan toe te voegen. Kan een handige bron zijn voor first-hand informatie over veiligheid, visa en landsgrenzen en het uitwisselen van ervaringen. Als jullie interesse hebben, stuur me even een berichtje en dan stuur ik even de uitnodigingslink.

En dit artikel kan misschien ook nog handig zijn: https://brunocooke.medium.com/unique-ro ... fbbda21e5f
Voorbereidingen reis naar Azië
Tijdig vaccinaties hepatitis en rabiës halen :idea:
ULTD schreef: Ha,

Mooi plan! Ik heb ook het plan om vanaf voorjaar '24 richting China te gaan fietsen en de landsgrenzen is inderdaad wel een dingetje... Wat veel mensen op het moment doen, is van Tbilisi naar Aqtau vliegen (als alternatief voor de boot van Azerbeidjan naar Aqtau). Of Iran onveilig is, daar verschillende de meningen over. Er zijn veel mensen op het moment (waarop ook minimaal 1 Nederlander voor zover ik weet) in Iran aan het fietsen. Zelf heb ik nog geen idee wat ik precies ga fietsen, dat zie ik dan wel.

Ik zit door eerder in de regio gefietst te hebben nog steeds in een groepsapp met ca. 1000 (!!) mensen die in/richting Centraal-Azië aan het fietsen zijn. Meeste mensen worden lid door elkaar onderweg tegen te komen en elkaar dan toe te voegen. Kan een handige bron zijn voor first-hand informatie over veiligheid, visa en landsgrenzen en het uitwisselen van ervaringen. Als jullie interesse hebben, stuur me even een berichtje en dan stuur ik even de uitnodigingslink.

En dit artikel kan misschien ook nog handig zijn: https://brunocooke.medium.com/unique-ro ... fbbda21e5f


Bedankt voor je reactie. Hier kunnen we wat mee! Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om in Tbilisi een visum te regelen voor China, zodat je dit niet in Nederland al hoeft te doen. Heb je enig idee hoe makkelijk dit te regelen is? Wij hebben wel interesse in de groepsapp, ik zal je een berichtje sturen
Shrek schreef:
Voorbereidingen reis naar Azië
Tijdig vaccinaties hepatitis en rabiës halen :idea:
Die hebben we al van eerdere reizen, bedankt! :)
Ik weet niet waar de informatie visum-China vandaan komt maar al jaren is China-onderweg aanvragen extreem moeilijk. Wij hebben destijds onze wereldreis begonnen met het moeilijkste visum , dus China, toen nog 90 dagen, maar dat is ook al teruggedraaid.
Verder is de Hippie-trail weer actueel en gaan er weer fietsers via TR, IRAN, PAKISTAN. Let wel op, Iran in is 12 jaar Usa niet in . West Pakistan is nog met 24/7 gids, daar kan ook niet iedereen tegen.
Groetjes Pier, momenteel tussen Leeuwarden en Oman onderweg.
Moniekvz schreef:
wo 20 sep, 2023 13:53
ULTD schreef: Ha,

Mooi plan! Ik heb ook het plan om vanaf voorjaar '24 richting China te gaan fietsen en de landsgrenzen is inderdaad wel een dingetje... Wat veel mensen op het moment doen, is van Tbilisi naar Aqtau vliegen (als alternatief voor de boot van Azerbeidjan naar Aqtau). Of Iran onveilig is, daar verschillende de meningen over. Er zijn veel mensen op het moment (waarop ook minimaal 1 Nederlander voor zover ik weet) in Iran aan het fietsen. Zelf heb ik nog geen idee wat ik precies ga fietsen, dat zie ik dan wel.

Ik zit door eerder in de regio gefietst te hebben nog steeds in een groepsapp met ca. 1000 (!!) mensen die in/richting Centraal-Azië aan het fietsen zijn. Meeste mensen worden lid door elkaar onderweg tegen te komen en elkaar dan toe te voegen. Kan een handige bron zijn voor first-hand informatie over veiligheid, visa en landsgrenzen en het uitwisselen van ervaringen. Als jullie interesse hebben, stuur me even een berichtje en dan stuur ik even de uitnodigingslink.

En dit artikel kan misschien ook nog handig zijn: https://brunocooke.medium.com/unique-ro ... fbbda21e5f


Bedankt voor je reactie. Hier kunnen we wat mee! Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om in Tbilisi een visum te regelen voor China, zodat je dit niet in Nederland al hoeft te doen. Heb je enig idee hoe makkelijk dit te regelen is? Wij hebben wel interesse in de groepsapp, ik zal je een berichtje sturen
Volgens mij heb ik je privé beantwoord, maar ik twijfel of dat berichtje is aangekomen. Mocht je niks van mij hebben ontvangen, laat het dan even weten en dan stuur ik hem opnieuw!