Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Popal transport fiets lakdoek bevestiging - Forum Wereldfietser

Popal transport fiets lakdoek bevestiging

Hallo,
Mijn echtgenote heeft een Popal transportfiets met een lakdoek kettingkast.

Na het demonteren van de kettingkast viel er een beugeltje

Afbeelding

Iemand een idee waar deze moet?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Nee, geen flauw benul.
Ik denk dat deze bij de achteras moet. waarschijnlijk zit daar een naad in doek en kun je beide delen hiermee beetje vastzetten/bij elkaar houden.
Wellicht dat je hier informatie vindt.
Kijk op 10:22 in dat filmpje.
het lakdoek van zo'n kettingkast moet binnen het fietsframe achter om het achterstuk van het frame/de beugel van de kettingkast. en dan moet het worden gesloten want er is een opening nodig.
dit 'plaatje' schuift met het lange pootje in het ene sleufje en dan met het korte pootje in het tweede sleufje. de twee sleufje zitten aan weerszijden van een naad, die zo bijeen gehouden wordt.
het is dus om het doek van de kettingkast te sluiten, rechtsonder, onder de achteras, aan de kant van de spaken. aan de buitenkant zit veelal een drukknop.
hier: https://www.fietsenmakendoejezelf.nl/fi ... vervangen/ en op de (ik vind: fantastische) site van Martin Gerritsen lees je hoe je zo'n lakdoek kettingkast monteert https://www.m-gineering.nl/lakdoek.htm.
Dat beugeltje zit inderdaad achterin en houdt 2 zomen bij elkaar. Het makkelijkste is om het frame van de kast met wat vaseline in te smeren. Dan kan je met een punttang voorzichtig het lakdoek naar achteren trekken en met een 2e tang die lipjes in de zomen duwen. Doe ook wat vet op de drukknop, die wordt anders kwetsbaar door roest. Succes
Toch vreemd dat de foto in de openingspost en op deze website identiek zijn. Waarom wordt dan nog de vraag gesteld wat het is?
er is voor mij geen link of site zichtbaar:
Schermafbeelding 2023-09-30 om 22.58.19.png
Schermafbeelding 2023-09-30 om 22.58.19.png (25.13 KiB) 224 keer bekeken
:wink:


oh, wacht eens, ik plaatst een link die poppink al geplaatst heeft. niet gezien (slecht gelezen :roll: ). kan gebeuren.