Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alternatief voor Santos Cross Lite - Forum Wereldfietser

alternatief voor Santos Cross Lite

Ik ben een zoektocht gestart naar een nieuwe fiets, zo goed als mogelijk een alleskunner..

Heb nu een gravelbike alsook een vakantiefiets met rohloff. Dus een Cross lite is een mogelijks goede keuze, maar welke alternatieven zijn er eventueel nog?
Rohloff is bijna een must omdat ik in weer en wind, zomer en winter de fiets ook gebruik om naar het werk te fietsen.
kijk eens naar de Pilot Scram Pinion, voor dezelfde prijs van een aluminium Santos Cross Lite krijg je hier een mooie titanium frame.
Avaghon Grave. Falkenjagd Aristos. Stein Mauna Loa.
Een manusje van alles is nooit overal echt goed in.
Of een fiets die niet expliciet voor vakantiewerk bedoeld is met begage ook goed rijdt hangt niet alleen af van de fiets maar ook van je lengte - dwz de maat van de fiets; groot is ongunstig - en uiteraard de hoeveelheid en positie van de bagage. 10 kilo kan vrijwel altijd (ik geef geen enkele garantie...) maar richting 20 kilo kan het lastiger worden op lichtgebouwde fietsen.
Dus beter eerst proberen.
Op bezoek gaan bij een merk dat beiden verkoopt is uiteraard het beste.
Dat besef ik maar al te goed, dat een manusje van alles niet super goed kan zijn in alles.
Maar in ieder geval ken ik na al wat meer mogelijkheden.

Eén ding was ik nog vergeten te zeggen, de fiets dient in België gekocht te worden (lease).
Morgen ga ik even langs bij bikepackingbelgium te Antwerpen, die hebben heel wat staan en kennen er ook wat van.

Die pilot vindt ik de bediening van de versnelling, ofwel niet praktisch (draaishifter) ofwel niet goed afgewerkt (geïntegreerd in de remhendels), dan zitten de kabels een tas in de weg. Voor de rest wel een schitterende fiets.