Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietserdagen op 13 en 14 april 2024 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietserdagen op 13 en 14 april 2024

De onderstaande tekst is overgenomen van de website van de Wereldfietser (https://wereldfietser.nl/)

Verdeeld over twee dagen zijn de Wereldfietserdagen het evenement voor wie met de fiets de wereld intrekt of op vakantie gaat. Met dagelijks een dertigtal lezingen wordt de ervaren fietsreiziger warm gemaakt voor nieuwe bestemmingen en routes.

De beginnende vakantiefietser kan zijn hart ophalen met alle informatie die een startende fietser zich wenst.

Het vaste motto is ‘fietsers informeren fietsers’. Er staan zo’n twintig informatietafels over landen, routes en met overige reisinformatie, met achter de tafels ervaringsdeskundigen die alle vragen proberen te beantwoorden.

Locatie is het Experiencecentrum De Fietser te Ede.

Op het uitrustingenveld treft u wereldfietsers aan met hun volledige uitrusting, van fiets tot tent en slaapzak.

Meer informatie volgt de komende maanden.
Jammer dat deze dagen zo laat in het jaar gepland zijn. Velen zullen al min of meer hun vakantieplannen rond hebben. Ik zelf hoop dan al op pad te zijn.
Voor ons geldt dat we dan ook al op pad zijn voor een voorjaarsweekje. Op de fiets- en wandelbeurs stonden we voor de Wereldfietser op het kampeerveldje, dat gaat op deze beurs dus helaas niet lukken.
Leuk! Kan je er kamperen? Dan kom ik op de fiets, dan maak ik er vakantie van.
Kan je er kamperen?
Er zijn plannen om voor de deelnemers iets te regelen, wellicht kan dat uitgebreid worden?
Ben hier erg benieuwd naar. Dit was net dat zetje wat ik nodig had om betalend lid te worden! :)
Bedankt voor het delen!

Groeten,

Don
Misschien leuk om ook een uitrusting met fietskar te presenteren.
Bert van Sprang schreef:
wo 08 nov, 2023 09:04
Er zijn plannen om voor de deelnemers iets te regelen, wellicht kan dat uitgebreid worden?
Of op zijn minst afspreken dat we allemaal op dezelfde camping in de buurt gaan staan. Is wel zo gezellig.
Wat een mooi programma!
Goed dat dit topic weer even in de aandacht komt, ik heb meteen een kaartje geregeld.

edit: vraag is al beantwoord.
Ik heb kaarten voor de zaterdag en ook voornemens om met de fiets te komen. Waarschijnlijk in twee dagen (vanuit noord NL) daar naar toe, misschien Utrechtse heuvelrug even meenemen, en in 1 dag, op zondag, terug. Op zaterdag dan al een stukje noordelijk na de beurs.

Als er een camping in de buurt is waar meer fietsers staan dan hou ik me aanbevolen. Moet ik me nog even in verdiepen, maar als jullie tips hebben, graag.

Anno
Mits het voorjaar dan al gekomen is, kom ik ook op de fiets. Vrijdag heen, zondag terug. Ik heb camping zuidginkel.nl op het netvlies (die is het dichtst bij), maar wacht nog op reactie van de organisatie of zij iets collectief organiseren. Vanwege het weer (april doet nu eenmaal wat hij wil) besluit ik pas in de laatste week of het de fiets of de trein gaat worden.
Quadenoord is een mooie camping net boven Renkum.
Wacht even op nader bericht. Er wordt druk gewerkt aan de organisatie van de Wereldfietsdagen en alles wat er bij komt. Het wordt een groot evenement dat steeds meer vorm krijgt. Wie wil assisteren met het kamperen te organiseren?
Bij het evenement zelf komt een bewaakte fietsenstalling, zodat dure vakantiefietsen veilig gestald kunnen. Door grootscheepse werkzaamheden en bouwactiviteiten in de omgeving is er bij de Fietser een groot gebrek aan parkeerruimte. Kom dus met de trein of op de fiets. Er is bewust voor april gekozen om niet pal op de Fiets en Wandelbeurs te zitten, maar ook om de Wereldfietsdagen te combineren met lekker te fietsen op de Veluwe in het ontluikende voorjaar. De Veluwe roept!
De Fietser ligt dicht bij het geografisch middelpunt van Nederland. Let op: tickets Kun je alleen on line bestellen en niet aan de deur kopen. Als een lezing of workshop vol zit, dan zit deze vol.
Kijk op: https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... product/79
ik heb net de organisatie gevraagd of er van hun kant iets georganiseerd wordt ivm overnachten. Als dit niet zo is, wil ik dat best oppakken. Ik wacht het even af.
Ik ben de inhoudelijke coördinator van het programma. De lezingen zijn zoals iedereen kan zien min of meer rond, en er wordt nu gewerkt aan de invulling van de informantentafels. Daarna komt het tentenveldje aan de beurt. De insteek is steeds om een zeer divers programma te maken, voor beginners en zeer gevorderden, en voor allerlei stijlen. Bert Sitters schreef het al, er wordt gewerkt aan overnachtingsopties.
Dit wordt een groot evenement, met iedere dag 30 lezingen verdeeld over vijf zalen. Het programma is vrijwel identiek voor de beide dagen, en ik heb geprobeerd te voorkomen dat vergelijkbare lezingen op dezelfde tijd vallen. Binnenkort kunnen bezoekers zich online intekenen voor elk een drietal lezingen, om chaos aan de deur te voorkomen, en ons de kans te geven de lezingen te verdelen over de zalen met verschillende grootte.
Ziet er veelbelovend uit hoor!
Leuk, ik heb ook een kaartje voor de zaterdag.

Zeker interesse in kamperen met elkaar, en evt mn bikepack uitrusting laten zien ter inspiratie, als dit gewenst is.

Ik lees hier mee met de ontwikkelingen 😀
Ik kocht een kaart voor de zaterdag, maar heb geen mail of iets dergelijks. Waar is mijn kaart nu? Of zie ik iets over het hoofd.

Mario
Gisteren twee tickets voor de zondag gekocht, maar geen mail gehad met de tickets.

Update 13-2:
Vandaag de tickets in de mail ontvangen.