Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van singapore naar Bangkok - Forum Wereldfietser

Van singapore naar Bangkok

Wij willen van singapore naar bangkok gaan fietsen, volgend jaar september/oktober. Andersom dus dan beschreven in het boekje van AWOL. iemand hier ervaringen mee?
Niet zozeer met de route van AWOL, maar in 2020 fietsten wij van Bangkok naar Georgetown Maleisië. Moesten onze reis vanwege corona na 5 weken afbreken helaas. Bali zou de oorspronkelijke bestemming geweest zijn.
Onze ervaring is:
-dat het heel makkelijk is om zelf een route uit te stippelen, soms zelfs via fietspaden.
- dat er voldoende accommmodatie is onderweg (resort, Warmshowers, evt kamperen bij tempels (zelf uiteindelijk niet gedaan).
- Route is licht met af en toe wat klimmetjes.
- Voldoende afwisseling en mogelijkheid om te eilandhoppen.
Wij hebben genoten van deze rit en ik zou het zo weer doen.
Dank voor je reactie, ik had je verhaal inderdaad al gelezen. Fijn om te horen dat het goed te fietsen is. Hadden jullie een gps? Ik vraag me vooral af of het stad in en stad uit goed te vinden is. We starten in Singapore en dat is best grote stad :D
Ik heb hem twee keer gemaakt deze tocht. Een keer aan de westkant van Maleisië en de andere keer aan de oostkant.
Mijn advies: neem vooral oostkust.
En ga in Thailand vooral Island Hoppen in de baai van Phang Nga.
Hoi Eric, leuk weer eens van je te horen.

Je adviseert om via de oostkust te fietsen, maar waarom? Meer fietspaden? Minder toeristen, betere accommodatie?

Met vriendelijke groet ,
Marie-Jeanne schier
Minder grote steden, kleine vissersdorpjes en je kan er Lederschildpadden zien in Rantau Abang. En die zijn heel groot.

Aan de andere kust ligt Kuala Lumpur en tja, dat is de zoveelste supergrote Aziatische stad met hoogbouw.
Afbeelding
Leuk, dankjewel!
Volgens mij is er nogal een klimaat verschil tussen de westkust en de oostkust van Maleisië.

Dirk
Wij gaan naar de oostkust. We starten daar in september om het slechte weer voor te zijn.
mjeanne schreef:
za 18 nov, 2023 07:59
Hadden jullie een gps? Ik vraag me vooral af of het stad in en stad uit goed te vinden is. We starten in Singapore en dat is best grote stad :D
Het was onze eerste fietsreis en im heb vanaf het begin MapOut en Pocket Earth gebruikt. MapOut gebruik ik nog altijd.
Net nog om een korte route uit te zetten in de Rift valley in Taiwan 🇹🇼 😁
Dankjewel Hoeksie, ik gebruik ook pocket earth dus dan zal het wel goedkomen.
Je kunt inderdaad de AWOL-route andersom doen van zuid naar noord.
Tip: ga vanaf het Maleisische eiland Langkawi eiland hoppend naar Phuket en verken diverse eilandjes. Ze zijn echt verschillend. Op het vasteland tref daar vaak alleen maar brede vierbaanswegen.
Zeker een aanrader. Wij zijn van het vasteland naar Koh Lipe gegaan en daarna door naar Langkawi. Erg leuk. Andere eilanden ken ik van backpackreizen en daar zitten een paar hele leuke tussen. Het vasteland hebben wij echter niet als drukke 4 baanswegen ervaren. Soms wel even een stukje omdat er geen alternatief is.
bert sitters schreef:
ma 08 jan, 2024 06:05
Je kunt inderdaad de AWOL-route andersom doen van zuid naar noord.
Tip: ga vanaf het Maleisische eiland Langkawi eiland hoppend naar Phuket en verken diverse eilandjes. Ze zijn echt verschillend. Op het vasteland tref daar vaak alleen maar brede vierbaanswegen.
bert sitters schreef:
ma 08 jan, 2024 06:05
Je kunt inderdaad de AWOL-route andersom doen van zuid naar noord.
Tip: ga vanaf het Maleisische eiland Langkawi eiland hoppend naar Phuket en verken diverse eilandjes. Ze zijn echt verschillend. Op het vasteland tref daar vaak alleen maar brede vierbaanswegen.

Heb jij/jullie dit ook zo gedaan?(Awol route andersom?)
We willen 2 maanden uittrekken van Singapore naar Bangkok , is dat reeel? Te veel, te weinig?
Verwachten ongeveer 75 km te fietsen zodat we onderweg ook kunnen genieten van de omgeving.
Je tipt om te eilandhoppen maar zijn eilandjes niet enorm toeristisch met vooral veel jonge backpackers? De nieuwe route van Awol(2022) gaat deels over het vaste land en deels over de eilanden.

Na Bangkok hebben we nog een maand om naar Pnom Phen te fietsen, waar we het vliegtuig naar huis weer willen pakken. Tussen Bangkok en Siem reap willen we deels met een busje omdat dat een slechte (auto) weg is.
Het overgrote deel van de eilanden is vrij rustig. Je hoeft ook niet via Phuket, maar je kunt ook van Ko Yao Noi naar Pang Nga
bert sitters schreef:
ma 08 jan, 2024 06:05
Je kunt inderdaad de AWOL-route andersom doen van zuid naar noord.
Tip: ga vanaf het Maleisische eiland Langkawi eiland hoppend naar Phuket en verken diverse eilandjes. Ze zijn echt verschillend. Op het vasteland tref daar vaak alleen maar brede vierbaanswegen.
Wij zijn nu langs de westkust omhoog aan het fietsen. Dit was ons oorspronkelijke plan alleen zijn de regels aangescherpt m.b.t. het meenemen van fietsen op ferry’s. Op de boot vanaf Langkawi naar Koh Lipe (Thailand) mogen geen fietsen meer mee sinds 1 januari. Eiland hoppen gaat niet meer en een deel ‘moet’ weer via het vaste land van Thailand.
Alex1993 schreef:
ma 22 jan, 2024 12:17
bert sitters schreef:
ma 08 jan, 2024 06:05
Je kunt inderdaad de AWOL-route andersom doen van zuid naar noord.
Tip: ga vanaf het Maleisische eiland Langkawi eiland hoppend naar Phuket en verken diverse eilandjes. Ze zijn echt verschillend. Op het vasteland tref daar vaak alleen maar brede vierbaanswegen.
Wij zijn nu langs de westkust omhoog aan het fietsen. Dit was ons oorspronkelijke plan alleen zijn de regels aangescherpt m.b.t. het meenemen van fietsen op ferry’s. Op de boot vanaf Langkawi naar Koh Lipe (Thailand) mogen geen fietsen meer mee sinds 1 januari. Eiland hoppen gaat niet meer en een deel ‘moet’ weer via het vaste land van Thailand.
ah dat is goed om te weten, dus toch gewoon via het vaste land. waar zijn jullie begonnen? en waar gaat jullie reis naar toe? veel plezier in ieder geval!
Alex1993 schreef:
ma 22 jan, 2024 12:17
bert sitters schreef:
ma 08 jan, 2024 06:05
Je kunt inderdaad de AWOL-route andersom doen van zuid naar noord.
Tip: ga vanaf het Maleisische eiland Langkawi eiland hoppend naar Phuket en verken diverse eilandjes. Ze zijn echt verschillend. Op het vasteland tref daar vaak alleen maar brede vierbaanswegen.
Wij zijn nu langs de westkust omhoog aan het fietsen. Dit was ons oorspronkelijke plan alleen zijn de regels aangescherpt m.b.t. het meenemen van fietsen op ferry’s. Op de boot vanaf Langkawi naar Koh Lipe (Thailand) mogen geen fietsen meer mee sinds 1 januari. Eiland hoppen gaat niet meer en een deel ‘moet’ weer via het vaste land van Thailand.
Kun je nog wel vanaf de Pak Bara Pier ten noorden van Satun beginnen met eilandhoppen? Bijvoorbeeld op de boten van
https://www.andamanferryservice.com/

Zie hun routekaart
https://www.andamanferryservice.com/andamanroute.php
Ik heb iemand in Thailand laten bellen met Amandan Ferry Service.

De rederij gaf als reactie dat fietsen gewoon meekunnen op hun boten van Langkawi naar Ko Lipe en ook op hun andere lijndiensten. "Geen enkel probleem. Je betaalt alleen een kleine toeslag voor de fiets," aldus de woordvoerder van Amandan Ferry Service.

Ga naar naar:

https://www.andamanferryservice.com/