Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx - Forum Wereldfietser

Idworx

https://link.marktplaats.nl/m2052684100 ... nt=app_ios

Wat denken jullie? Ik sta op het punt, maar misschien te mooi om waar te zijn?
Het is in deze flat. Even contact opnemen en er zo snel mogelijk persoonlijk naar toe gaan.
Vooral vragen waarom de eigenaar de fiets van de hand doet.
Daar zit altijd een verhaal achter over waarom gekocht, welke nieuwe fiets nu of waarom de fietshobby nu aan de wilgen gehangen wordt.
Woooo het betere speurwerk! Hoe doe je dat?? Lijkt erop dat de heer geen tel contact wil….dat is misschien geen rode vlag maar zo voelt het een beetje. Fiets ziet er goed uit op de foto…😬
Remuz schreef:
do 30 nov, 2023 14:57
Woooo het betere speurwerk! Hoe doe je dat?? Lijkt erop dat de heer geen tel contact wil….dat is misschien geen rode vlag maar zo voelt het een beetje. Fiets ziet er goed uit op de foto…😬
Zie nu ook…en ook Key Bikes! Kent iemand? In ieder geval handelaar dan die fiets voor onder de marktprijs wegdoet, of zie ik spoken?
Ik zet zelf ook geen telefoonnummer op het internet, niet op een openbaar forum en ook niet op marktplaats.
Je kunt een bericht sturen.
Bericht.jpg
Bericht.jpg (13.71 KiB) 1306 keer bekeken
Poppink schreef:
do 30 nov, 2023 14:49
Het is in deze flat.
Daar ben ik vanochtend nog voor de deur langs gereden!

Ontopic: ik zou vooral de fiets goed inspecteren op speling en de staat van de naven. Op zich moet het kunnen, ziet er uit als modeljaar 2007 of 2008. Ik heb zelf een model 2009 en die doet het nog prima, zou ik zo mee op reis gaan.
Het kan best een plausibel verhaal zijn. Fiets is zomaar 15 jaar oud, kostte destijds ~3500. Dus tja dat is op zich geen rare afschrijving.

Ik denk niet dat hij van de verkoper is (geweest). Dan specifeerde je wel iets meer dan 'zadel verstelbaar'. Maar hij kan best van een oude vader zijn geweest die er nooit meer veel op reed, altijd binnen gestaan etc?

Wel goed opletten ja.
Dit is een opkoper.
De fiets is niet van hem geweest.
Geen probleem verder
Maar hij maakt er genoeg winst op :)
Dank voor jullie reacties, navraag bij naburige fietsenwinkel leverde informatie op. Fiets is 2017 aldaar nieuw gekocht en door vorige eigenaar héél goed gebruikt (een fervent fietser!) vervolgens ingeruild op een nieuwe Idworx en door huidige eigenaar opgekocht voor niet al teveel geld (wilde niet verklappen hoeveel) en nu staat ie dus op marktplaats……ik heb mijn eigen Avaghon nu op Marktplaats staan en twijfel gewoon een beetje
Dan heeft die fiets ergens 10 jaar in een hoekje gestaan.
Er zit een sticker op de naaf. Deze fiets is in ieder geval niet in 2017 gebouwd.
Eerder 2007 / 2008.
M276 schreef:
do 30 nov, 2023 20:11
Dan heeft die fiets ergens 10 jaar in een hoekje gestaan.
Er zit een sticker op de naaf. Deze fiets is in ieder geval niet in 2017 gebouwd.
Eerder 2007 / 2008.
Ik denk dat ik er nog even over na moet denken, nogmaals bedankt voor je informatie
Remuz schreef:
do 30 nov, 2023 20:09
ik heb mijn eigen Avaghon nu op Marktplaats staan
Die 26"? Die wilde ik je net tippen. :D Mooie fiets.
Leon schreef:
do 30 nov, 2023 20:22
Remuz schreef:
do 30 nov, 2023 20:09
ik heb mijn eigen Avaghon nu op Marktplaats staan
Die 26"? Die wilde ik je net tippen. :D Mooie fiets.
Ik ben ook heel trots op deze fiets, maar ben er ook achtergekomen dat ik op mijn Gaastra makkelijker fiets (minder pijntjes) , ik dacht dat de bovengenoemde Idworx een betere keus zou kunnen zijn.
Zie nu ook dat de frame maat 56 is en ik ben 1.80 .
En de maat van de Avaghon? Je bent wel maximaal summier in je beschrijving van de fiets.

‘Pijntjes’ durf ik in dit geval wel aan maat en afstelling toe te schrijven. De fiets is te klein voor je. Voor elke andere fiets zou ik dan ook allereerst nauwkeurig kijken hoe de maat uit gaat komen, en dan pas naar de rest.
Grandonneur schreef:
vr 01 dec, 2023 08:01
En de maat van de Avaghon? Je bent wel maximaal summier in je beschrijving van de fiets.

‘Pijntjes’ durf ik in dit geval wel aan maat en afstelling toe te schrijven. De fiets is te klein voor je. Voor elke andere fiets zou ik dan ook allereerst nauwkeurig kijken hoe de maat uit gaat komen, en dan pas naar de rest.
Ik ga de advertentie straks aanpassen, te gehaast geplaatst
Ik kom er gaandeweg achter dat een fijne fiets allereerst de juiste maat moet zijn, iets wat jullie op dit forum natuurlijk allang weten,maar ik staarde mij blind op mooi frame en onderdelen als Rohloff en Magura en dan fijn knutselen in de tuin met een glaasje wijn en rustig muziekje.
Dat laatste hou ik er wel in…
De geometrie van mijn Gaastra klopt beter bij mijn lichaamsbouw denk ik, geen pijn in mijn rug,nek en polsen.. toch is de Avaghon heel strak en snel en dat driehoekje in het frame…zo mooi
Remuz schreef:
vr 01 dec, 2023 08:27
De geometrie van mijn Gaastra klopt beter bij mijn lichaamsbouw denk ik, geen pijn in mijn rug,nek en polsen.. toch is de Avaghon heel strak en snel en dat driehoekje in het frame…zo mooi
Dan zou ik eens zorgvuldig met een meetlint de verschillen opmeten van zadel en stuurhandvatten ten opzichte van trapas. Ook het zadel maakt veel verschil. De rest is irrelevant voor de zit. In een pasfiets zit vaak niet eens een fiets ... om aan te geven dat je met een nieuwe fraaie fiets nog niet een betere zitpositie koopt.
Leon schreef:
vr 01 dec, 2023 09:28
Remuz schreef:
vr 01 dec, 2023 08:27
De geometrie van mijn Gaastra klopt beter bij mijn lichaamsbouw denk ik, geen pijn in mijn rug,nek en polsen.. toch is de Avaghon heel strak en snel en dat driehoekje in het frame…zo mooi
Dan zou ik eens zorgvuldig met een meetlint de verschillen opmeten van zadel en stuurhandvatten ten opzichte van trapas. Ook het zadel maakt veel verschil. De rest is irrelevant voor de zit. In een pasfiets zit vaak niet eens een fiets ... om aan te geven dat je met een nieuwe fraaie fiets nog niet een betere zitpositie koopt.
De verschillen zijn subtiel, toch beetje aangepast en prachtig weer dus een proefrit op m’n Avaghon
Morgen een kijkje bij de Idworx gepland als het goed is, lijkt erop dat 1250,- bespreekbaar is
Kijk bij de idworx vooral even naar de velgen
Op de foto lijken die ver heen
Maar is moeilijk te zien
Kijk ook even of het achterlicht nog op de naafdynamo aangesloten zit.
Het lijkt nu een action model te zijn.

De spatborden zijn in ieder geval al vervangen.
De montage van het voorspatbord zit nu op het punt van de voordrager
Het lijkt op de foto of het juiste montagepunt onderaan de vork er niet meer is (afgebroken)
Maar ook dat is weer moeilijk te zien.
M276 schreef:
vr 01 dec, 2023 12:54
Kijk bij de idworx vooral even naar de velgen
Op de foto lijken die ver heen
Maar is moeilijk te zien
Kijk ook even of het achterlicht nog op de naafdynamo aangesloten zit.
Het lijkt nu een action model te zijn.

Ok waaraan zie ik wanneer velg versleten is? En wat betekent een action model in dit geval?

De spatborden zijn in ieder geval al vervangen.
De montage van het voorspatbord zit nu op het punt van de voordrager

Plaatjes opgezocht en zie ook dat niet de juiste montage plek is..

Het lijkt op de foto of het juiste montagepunt onderaan de vork er niet meer is (afgebroken)
Maar ook dat is weer moeilijk te zien.
Alhoewel ikzelf ook graag aan een fiets knutsel wil ik liefst een originele Idworx waar niet aan geknutseld is:))) ik krijg het gevoel dat ik deze beter links kan laten liggen, delen jullie dat gevoel?
Van een foto een fiets beoordelen is erg lastig.
Dus als je niet ver weg woont gewoon gaan kijken.
Bij deze velgen zit ergens een gaatje dacht ik. Dat is de slijt indicatie.
Maar kijk vooral ook even bij de spaaknippels of daar geen corrosie zit.

Met action model achterlamp bedoel ik de 2.50 kostende achterlamp op batterijen van de action.
Deze is prima. Maar bij een idworx met naafdynamo wil je eigenlijk gewoon een achterlamp die het doet via de naafdynamo.

Op deze fiets horen zilver / grijze spatborden. Maar omdat de verkopende fietsenwinkel al aangaf dat de "oude" eigenaar een veel fietser was vermoed ik dat die dingen door water en pekel wat vergaan waren en vervangen zijn voor nieuwe om de fiets er beter uit te laten zien. Meestal zit er dan geen gangetje meer voor de achterlamp. En wordt de goedkoopste optie gekozen.

Ik zeg niet dat je niet moet gaan kijken. Maar kijk in ieder geval de fiets goed na. Ketting / achtertandwiel. Geen rare beschadigingen. Velgen banden niet op.

Zit het montagepunt onderaan de voorvork voor de spatborden er nog wel. Dat soort dingen.