Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen: zondag 10 december 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen: zondag 10 december 2023

Fiets je zondag weer mee?
We vertrekken om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks.
En wie weet er een leuk rondje van ca. 70 km?
Geke en René
Tot zondag!
Ik weet niet of ik het red vanaf Duitsland dit keer.. kan zijn dat ik last-minute verschijn en anders veel plezier!
Ik ben er ook bij.
Ik fiets ook graag weer een keer mee.
Is het een idee om via de bossen bij Norg naar Veenhuizen en Fochteloerveen te fietsen? Dat is heen tegenwind, maar redelijk beschut.
Groet, Margo
Vanmorgen meldden zich 7 fietsers bij het Hoofdstation van Groningen. Eerst tegen de wind in naar het zuiden via zoveel mogelijke beschutte routes wat niet altijd lukte niet en was het af en toe wat zwoegen. Hoewel de voorspellingen waren dat het droog zou blijven hadden we voor Norg toch wat regen wat ons deed besluiten om in Norg maar een vervroegde koffie-met-gebak-stop in te lassen.
Daarna door de bossen verder naar het zuiden. Af en toe zagen we nog blauwe luchten. Bij de oversteek van het Fochteloërveen flinke wind tegen en na een korte boterhamstop ging de route terug naar het noorden. Bij Steenbergen weer een boterhamstop waarna bij Roderesch een tweede koffiestop volgde. Om 15:45 waren we weer terug bij het Peerd na 72,5 km te hebben afgelegd.
De route van vandaag.
Knipsel-boven.JPG
Knipsel-onder.JPG