Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 maanden fietsen in Nieuw Zeeland dec.-jan.2024-2025 - Forum Wereldfietser

2 maanden fietsen in Nieuw Zeeland dec.-jan.2024-2025

Het plan is vertrek december 2024 naar Nieuw Zeeland
2 maanden fietsen vanaf New Auckland op tourfiets met bagage, kamperen/hostal. Route:
uitdagend onverhard en verhard, belangrijk weidsheid en stilte, max één tot twee dagen extra eten mee.
Wie heeft ervaring en goede suggesties.
Alvast bedankt!
uhm, een beetje op het gevaar af dat ik een domme vraag stel, maar kom je vanaf New Auckland wel waar je wezen wilt?
Uh, wat is New Auckland?

En ik zou zeggen: verdiep je hierin: https://www.nzcycletrail.com/ Toen wij er waren (6 jaar terug, 3500 km in 2 maanden, beide eilanden) was alleen niet alles daarvan met bepakking te doen.

Louise
Louise schreef:
wo 27 dec, 2023 18:00
Uh, wat is New Auckland?
Dit?
Wij zitten nu in Nieuw Zeeland (2weken) en blijven 3 maanden. We zitten op het Zuid eiland en alle Nieuw Zeelanders verzekeren ons dat het hier (veel) rustiger en mooier is. We hebben nu een tweetal 'great rides' gedaan en zijn hier heel enthousiast over (the alps 2 ocean track en de Otaga rail track). In deze 'great rides' zou ik me zeker verdiepen. Is ook een app van.
goed opgemerkt, uiteraard: Auckland THANKS!
Bedankt voor de reacties ik kan er verder mee.
Fietsen door heel NZ vind ik geen aanrader. Vooral op het Zuidereiland lopen slechts twee tweebaanswegen over het eiland, waar al het verkeer over heen gaat. De max speed is 100 km/u en dat rijdt iedereen ook. Geen vluchtstroken of fietspaden.
In NZ vind je wel fietsroutes over voormalige spoorbanen enz. Die zijn erg mooi, maar beperkt. Ik heb in NZ een auto gehuurd, fietsen erin en van fietsroute naar fietsroute gereden.
Op het gevaar af dat mijn ervaring verouderd is, hier mijn mening:
- Ik vond het Noordereiland ook heel mooi, onder andere het vulkanische hart en het noorden boven Auckland. Bovendien interessanter dan het Zuidereiland qua cultuur, geschiedenis en mensen (inclusief Maori's) - het overgrote deel van de Nieuwzeelanders woont daar immers en ze gaan er zelf ook vakantie. We hebben daar bijvoorbeeld geweldige ervaringen met hun gastvrijheid gehad.
- Wij hebben bijna alles gefietst, alleen kleine stukjes bij Wellington en Auckland met de bus gedaan. Ik vond het alleen rond Auckland eng/gevaarlijk of onaangenaam, al dat zoef-zoef-zoef langs je heen. Op het Zuidereiland route 1 zo veel mogelijk vermeden. Een achteruitkijkspiegeltje is wel handig, en een fluorescerend hesje. Trails zeker gaaf ook, voor zover begaanbaar met bagage.

Louise