Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Culinaire fietsreizen met Hungry Cyclist - Forum Wereldfietser

Culinaire fietsreizen met Hungry Cyclist

Beste fietsliefhebbers,

Hungry Cyclist heeft net een nieuw fietsreisconcept gelanceerd waarbij passie voor fietsen, lekker eten, en authentieke reiservaringen centraal staat.

https://hungrycyclist.cc

We zouden graag jullie waardevolle input willen verzamelen om ons product nog verder te finetunen. Wat zijn voor jou essentiële elementen voor de perfecte fietsvakantie? Welke ervaringen zou je graag willen hebben?

Laat hieronder gerust jouw gedachten, suggesties, en wensen achter. Jouw feedback is van onschatbare waarde!

Alvast bedankt voor jullie hulp en enthousiasme. 🌍🚴‍♂️✨
De ware essentie van fietsen in een slow travel jasje voor 500 euro per dag? Er zal vast een doelgroep voor jullie aanbod zijn, voor mij is fietsen per definitie een essentieel en slow travel gebeuren. Misschien spreek je met een minder ronkende tekst de doelgroep van deze website meer aan.
Er zal vast een markt voor zijn en wie weet ook hier op het forum. Ik mis een tent, een Trangia en onvoorspelbaarheid.

Succes
Gezien de aangeboden (en fraaie) sportieve huurfietsen denk ik niet dat de doelgroep hier zit :)
Ja mannen, dat missen we nog, goed gedacht.
Maar eerlijk gezegd en geschreven, ik ben 4 weken weggeweest in Frankrijk en dat heeft me ook zoveel gekost.
Ik denk dat vakantiefietsers een andere doelgroep zijn, zoals in vorige reactie is geschreven.
Maar het gedacht is zeker goed en uitnodigend, proficiat
OK, I'll play. :)

Laat ik nou zo'n eikel zijn die dit concept wel aardig vindt. Leuke routes, bagagevervoer, overnachten in aardige B&B's of hotels en lekker eten en drinken zijn wel mijn ding. Dat is een prettige manier om een regio te leren kennen, en je onderweg alleen maar druk te hoeven maken om de koffie, de lunch en of je misschien toch je jumpertje mee had moeten nemen want eind september kan het 's morgens vroeg best frisjes zijn in Toscane!

Voor dit type vakantiefietsen is ook zeker een markt, en die wordt ook al wel aardig bediend door clubs als Vos Travel, SNP en Eigenwijze Reizen.

In Italië maken mevrouw non-fixie en ik tot nu toe graag gebruik van de diensten van Laurens Onderweegs. Die heeft wel onze smaak, de routes zijn precies goed en alles is altijd prima geregeld.

Komend najaar moeten we toch in Toscane zijn, en plakken we er daarom ook maar weer een weekje "trainen" in de buurt aan vast: https://onderweegsinitalie.nl/vakanties ... e-8-dagen/. Voor dat geld kan ik het niet of nauwelijks zelf regelen.

Trainen in Toscane:

Afbeelding

Lunchen in Toscane:

Afbeelding

Verrassingen in Toscane:

Afbeelding

Wijsheid in Toscane:

Afbeelding


Waar ik in het aanbod van de Hungry Cyclist geen behoefte aan heb zijn de lunches en versnaperingen onderweg (die regel ik zelf wel), het vermijden van populaire plaatsen (die zijn niet voor niets populair) en de reisleiding (waar láát je die jongens in hemelsnaam de hele dag?).

Ook is 50-100km per dag me niet slow genoeg. Met de af en toe steile heuvels, de vele strade bianche en de ongeplande stops (schoenen kopen bij Pratesi!) vind ik 30-60km per dag meer dan genoeg. Het moet wel een beetje leuk blijven. Het is tenslotte vakantie. :wink:
Met die mooie raspaardjes van jullie steek je de Italianen wel de loef af!
Krijgen jullie een soort presentiegeld omdat je met die mooie fietsen het Toscaanse landschap verrijkt?
Poppink schreef:
ma 08 jan, 2024 21:28
Met die mooie raspaardjes van jullie steek je de Italianen wel de loef af!
Krijgen jullie een soort presentiegeld omdat je met die mooie fietsen het Toscaanse landschap verrijkt?
Nee, dat niet, maar jouw commentaar is al meer dan genoeg. :)

Overigens goed dat je het aansnijdt, want was ik vergeten: een eigen fiets mee is een absolute voorwaarde voor mij.