Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenote gezocht voor fietsvakantie Oostenrijk Ennsradweg - Forum Wereldfietser

Reisgenote gezocht voor fietsvakantie Oostenrijk Ennsradweg

Ik ga van vrijdagavond 28 juni tot en met donderdag 11 juli een fietsvakantie doen in Oostenrijk. Wie gaat er mee?

Ik heb nu Flixbustickets (inclusief fietsticket en stoelreservering) voor Utrecht-Munchen en Passau-Utrecht voor 2 personen
De conceptreisopzet is: per trein via Salzburg (met camping aldaar) naar het beginpunt van de Tauernradweg, en vanaf Bisschofshofen afbuigen naar de Ennsradweg, eventueel laatste volle dag 10 juli fietsend Linz-Passau Donauradweg. Deze route is betrekkelijk kort (395, inclusief Linz-Passau 485 km) en biedt ook ruimte om tussendoor te wandelen of de route te verlengen. Alternatieven zijn eveneens denkbaar (bv aftakking naar Murradweg)
Omdat alleen de flixbustickets zijn geboekt is e.e.a. nog flexibel en in overleg, en deze zijn trouwens ook nog om te boeken
geschatte kosten gerekend vanaf Utrecht: €600 (vervoer, campingverblijf, natje en droogje). Flixbus accepteert geen e-bikes
https://www.radtouren-checker.de/ennsradweg/#more-40029
https://www.radtouren-checker.de/tauern ... more-27373

Ik heb het concept gepland zoals ik dat al een aantal jaar doe. Zomaar wat karakteristieken:
low budget (aanreis Flixbus, trein) | kamperen | fietsen van bestaande routes of combinaties daarvan | landschappelijk afwisselend, leuke stadjes | 's ochtends broodje bij de bakker, 's middags aan de kant voor een goede restaurantlunch of picknick, 's avonds eenvoudig eten bij de tent | tussendoor een duik in de rivier | niet teveel stijgingen | e-reader mee, podcasts
Ik heb de laatste jaren meestal korte (3 a 4 dagen) solo fietsvakanties langs rivieren gedaan in Duitsland. Vorig jaar 10 dagen combi Beieren-Oostenrijk-Tsjechie en dat vond ik toch wat stil en daarom zoek ik een reisgenote


Wie ben ik:

Hayo, 52 jaar, gescheiden. In het dagelijks leven werkzaam als CAO jurist bij de Rijksoverheid.
Ervaren vakantiefietser die wel zijn krachten goed moet doseren, maar dat is voor mij ook een belangrijk element van vakantiefietsen: jezelf constant proberen te houden in wisselende omstandigheden en energie. Dagafstanden deels afhankelijk van campings, maar doorgaans 70 tot 110 km.
In het verleden reizen begeleid bij Cycletours, goede sleutelaar. Ik rij op een zelf opgebouwde Koga Randonneur, dus 2 tassen voor en 2 achter.
Rustig van karakter, Ik voel mij het prettigste bij een reisgenote. Mocht je bovenstaande aanspreken, neem dan gerust contact op en we kijken of er iets van te maken is. Uiteraard spreken we dan van te voren een keertje af voor een klikgesprek.

Bijlagen

Ben zelf ook een fiets-liefhebster, en gisteren enorm geprikkeld dankzij 'women don't cycle film'.. (gisteren in Knokke vertoond)
Niet zoveel ervaring, maar wel zin om nog 'ns een tocht te maken.
Ben 'n 46 jarige leerkracht (met loopbaanonderbreking nu , dus tijd..), die naast fietsen ook graag wandelt, en ook van culturele uitstapjes houdt (musea, theater, film, ..)
Nieuw op dit forum dus nog beetje m'n weg zoeken, maar moesten er mensen zijn die aan de kust 'n tochtje willen doen, om elkaar ook beter te leren kennen, neem gerust contact op via PB

@ Hajem, hoe contacteer ik jou best?
Hoi Marianne, ik heb je zojuist een privebericht gestuurd
wijziging data en reisplan
een update van mijn oorspronkelijke plan. Ik heb de plannen bijgesteld/nog wat concreter gemaakt.
Dit na contact met een mogelijke reisgenote die uiteindelijk haar plannen heeft moeten verleggen
Mocht je belangstelling hebben, meer informatie willen, stuur gerust een berichtje.

het gewijzigde plan in het kort
(was: vrijdagavond 28/6-donderdagochtend 11/7 >wordt: )
maandagavond 1/7-zaterdagochtend 13/7
(was: Krimml-Passau > wordt: ) Salzburg-Tauernradweg (deel)-Ennsradweg-Traunradweg (deel)-Salzkammergut-Munchen, Totaal 675 km. zie https://www.komoot.com/nl-nl/user/3287633927743/tours
Ik heb voor 2 personen en 2 fietsen Flixbustickets Utrecht-Munchen v.v.

Hayo