Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maak plaatje! - Forum Wereldfietser

Maak plaatje!

Nu AI zijn intrede heeft gedaan moeten we geen tekentalent meer hebben of een rijke gedetailleerde fantasie. We kunnen lekker algoritmes laten hallucineren over wereldfietsertaferelen.

Ik zal aftrappen (met Microsoft Copilot die teert op Dall-e3)
WF001.jpg
WF002.jpg
Ik meen hier Martin VD in te herkennen in zijn jonge jaren. En dan heb ik het over de fietser natuurlijk :-)
WF003.jpg
Zo. De jonge B Sitters hebben we ook al. :-)
Moeilijke opdracht, maar ik heb mijn best gedaan.
Schermafbeelding 2024-02-06 om 09.46.38.png
Schermafbeelding 2024-02-06 om 09.46.13.png
CarlW schreef:
di 06 feb, 2024 09:52
Moeilijke opdracht, maar ik heb mijn best gedaan.
:roll: De fiets vergeten.

Groetjes,

Carl
Het konijn heeft een rollator!
CarlW schreef:
di 06 feb, 2024 17:57
Het konijn heeft een rollator!
Dus dit lijkt volgens jou al meer op de gemiddelde wereldfietser?? :D
WF004.jpg
(ik kreeg die irrelevante tennisbal echt niet weg...)

*edit* deze is misschien beter:
WF005.jpg
Grappige tool, krijg het alleen niet voor elkaar om een mooie ligfiets te tekenen, wordt een lullige driewieler 😆
OIG3..jpeg
En deze bike ziet er al wat cooler uit, maar om die golfuitrusting heb ik niet gevraagd 😄
OIG1.jpeg
De tovenaar schreef:
za 10 feb, 2024 06:55
Grappige tool, krijg het alleen niet voor elkaar om een mooie ligfiets te tekenen, wordt een lullige driewieler 😆
Aan je voeten te zien, Tovenaar, heeft het door jou gebruikte programma het hele concept van het fietsen niet echt begrepen. :D

Groetjes,

Carl
Het concept ligfiets is inderdaad voorlopig nog een moeilijke voor AI.
Na wat prompting kom ik niet verder dan dit...
tovenaar.jpg
En ook het concept bikepacking of vakantiefietser vind ie lastig, Copilot tekent dan meestal een fietser met tassen én een zware rugzak.
De tovenaar schreef:
za 10 feb, 2024 10:00
En ook het concept bikepacking of vakantiefietser vind ie lastig, Copilot tekent dan meestal een fietser met tassen én een zware rugzak.
Dat komt denk ik doordat AI niet I is maar alleen iets bij elkaar raapt wat op internet zo genoemd wordt of zo afgebeeld wordt. Dus als de meeste bikepackers een rugzak op hebben, dan hoort een bikepacker een rugzak op te hebben.
Interessant, nog niet eerder mee gespeeld. Het lukt me inderdaad niet om de rugzak te verwijderen. Één keer lukte het wel, maar toen klopte de voeten niet.
test3.jpg
test2.jpg
test.jpg
Bij die eerste prent ligt er zelfs een wielerpiste in de vallei. :-)
Inderdaad, dat kan ik wel aanpassen met een fotobewerkingsprogramma, maar de benen niet.
test3a.jpg
De tovenaar nu op een tweewieler, maar die voeten lukt nog niet 😄
OIG3.jpeg
En het stoeltje naast het achterwiel klopt ook niet helemaal qua perspectief. Maar wel geinig zo in de stijl van Vincent.
Als het niet echt vooruit moet gaan... (omdat je het sleuteltje kwijt bent van het slot aan het voorwiel?)
tovenaar.jpg
In de stijl van Rembrandt:
test5.jpg
in de prehistorie hadden zo ook al fietsen
IMG_1567.jpeg
IMG_1567.jpeg (107.32 KiB) 402 keer bekeken
Ik vind de achtergronden van de afbeeldingen over het algemeen behoorlijk zoetsappig.

De echte wereld ziet er heel wat rommeliger uit.
Niet bijster origineel, maar de prompt
A simple minimalistic logo with the letters 'WF' for a community advocating travelling by bicycle all over the world
gaf het volgende plaatje:
Logo.jpg