Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klapband - Forum Wereldfietser

Klapband

Heb ik net een nieuwe Jan janssen rohin gekocht met schwalbe almotion banden 28x50,
Krijg ik vandaag 300 meter van mijn huis, een klap band.

Toen ik thuis naar de band keek zat er een gat in. Het rubber lag zelfs los.

Net bij de vakantiewinkel voor €47 een nieuwe gekocht.

Wilde eerst een supreme kopen, maar koos toch maar voor de zelfde band. Pas 700 km gefietst. Ik fietste over een grote batterij heen, zag ik later toen ik keek.

Mario
schwalbe almotion banden 28x50
Dat is dezelfde band waar ik onlangs een klapband mee had. Was een Vguard- of een TLE-uitvoering en zit het gat in de wang of in het loopvlak?
supermario schreef:
do 15 feb, 2024 19:16
schwalbe almotion banden 28x50,
Staat die nieuwe aanduiding nu ook al op de banden? Bij mijn banden niet.
Eind vorig jaar zelfde ervaring met een gloednieuwe almotion 50-622. Na 3 kilometer. Na het weer oppompen met een nieuwe binnenband zag ik dat er een scheurtje in de wang van de buitenband zat. Het was al nauwelijks te zien met een opgepompte binnenband, laat staan zonder de druk van een binnenband. In mijn geval trouwens keurig opgelost door mijn FM.
Gat zit in het loop vlak.

Ik had vroeger altijd goede ervaring met
Continentel travel contact.

Denk dat ik mijn bestelling ga annuleren.

Ctc is 28x47. 3mm verschil maakt ook niks uit

Mario
Een paar foto's

Bijlagen

Het ziet er uit als een snee.
Dat is een snee en als hij door een Almotion ging was hij ook door welke andere band ook gegaan
Ik heb wel het idee. Dat het rubber aan de zij kant de zwakke plek is.

Heb mijn bestelling veranderd in schwalbe marathon efficiency 28x50

Fiets dan voor met de almotion. Kan ik gelijk 2 banden testen.

Mario
Heb net contact gehad met snel. Als ik de band bij hun inlever kunnen zij deze misschien, na goed keuring van schwalbe, een nieuwe band geven.

Mario
Heb net toch maar band in winkel gekocht en morgen krijg ik mijn andere band binnen heb ik er 1 in reserve. Was wel weer €110 kwijt.

Mario
Wát kost een band?
€30 voor de band, €80 voor de taxi.
Poppink

Als ik €110 voor 2 banden betaald heb, kosten ze dus €55 per band

Mario
Continental top contact II?
Nee, schwalbe Almotion 28x50mm

Mario
Best supermario , sorry voor hier je een vraag te stellen . Ben jij tevreden over je Rohin van Jan Janssen. Jouw berichtjes is zowat het enige dat ik kan vinden ivm gebruikservaring van de Rohin -2023-2024.

Hier in de regio Antwerpen heb ik enkel Jan Janssen Millenium tentoongesteld gevonden.

De Rohin is zo scherp geprijsd, enkel Contoura en Steve BIkes die in de buurt komen.
Dus bij deze , hoe is de afwerking?
-stijfheid ,draagvermogen van frame?
-welke velgen krijg je er eigenlijk bij?

Groetjes Ward .
Ik ben zeer te spreken over de Rohnin. De fiets is goed afgewerkt met de bekende onderdelen.

Beld drive, Rohloff naaf. Het alu frame fiets lekker. Ben ik te spreken over de schijfremmen.

De prijs kwaliteit, zeker in vergelijking met andere bekende fiets merken, koga, idworxx, santos, is zeer goed.

Rohnin, met rohloff naaf, beld drive, schijfremmen, tubus dragers, son afmontage met cycletocharge voor slechts €4200

Mario
https://www.schwalbe.com/nl/blog/nieuws ... s/airless/

De oplossing?

AIRLESS FAQ

WAAR IS HET AIRLESS SYSTEEM HET MEEST GESCHIKT VOOR?
Voor fietsen in de stad of op weg naar het werk. Maar natuurlijk ook voor korte tochten in het weekend. De profielen van de speciale AIRLESS banden zijn voornamelijk ontworpen voor ondergronden zoals asfalt en grindpaden.

VOOR WELK TYPE RIJDER IS HET AIRLESS SYSTEEM GESCHIKT?
Het AIRLESS systeem is geschikt voor alle fietsers die de voorkeur geven aan lekbescherming en een onderhoudsvrij systeem. Ook voor diegenen die geen zin hebben om op te pompen.

VOOR WELK TYPE FIETSER IS HET AIRLESS SYSTEEM NIET GESCHIKT?
Voor fietsers die de voorkeur geven aan lichte, snelle banden en gewend zijn aan hoge bandenspanningen. Voor fietsers die snel en sportief rijden en regelmatig langere tochten maken, zijn er geschiktere Schwalbe banden. Vraag uw vakhandelaar.

VOOR WELK GEWICHT IS HET AIRLESS SYSTEEM GESCHIKT?
Het Airless systeem is geschikt voor rijders met een gewicht tot 100 kg inclusief kleding (ca. 2 - 3 kg). Er is al rekening gehouden met het extra gewicht van de fiets of e-bike. Onze tip: De beste prestaties en rijeigenschappen worden bereikt bij een berijdersgewicht tot 90 kg incl. kleding. Als het maximale gewicht van de berijder wordt overschreden, kan de virtuele luchtdruk van het airless systeem te laag zijn. De gevolgen: Een zachte, ongedefinieerde rit, slechtere prestaties en een kortere levensduur van het systeem. Een Marathon Plus band met binnenband en hogere luchtdruk is hier de betere keuze!

KAN HET AIRLESS SYSTEEM OP EEN E-BIKE GEBRUIKT WORDEN?
Ja! Het AIRLESS systeem is een ideale aanvulling voor gebruik op e-bikes tot 25 km/u. Natuurlijk moet hierbij rekening worden gehouden met de bandenmaat. Het systeem mag niet worden gebruikt op snelle e-bikes tot 45 km/u.
Dus héél erg NIET geschikt voor de meesten hier, althans volgens Schwalbe zelf dan.