Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heimwee naar de lange reis? - Forum Wereldfietser

Heimwee naar de lange reis?

Heimwee naar de lange reis?

Houd je wereldreisgevoel zolang mogelijk vast. Dus:
• Blijf rondlopen op SPD-schoenen.
• Stop je moneybelt onder je hoofdkussen.
• Blijf je oude verbleekte T-shirt dragen.
• Eet zuurkool met rijststokjes.
• Ga thuis mandiën met koud water.
• Gooi iedere ochtend scherpe sambal door je cornflakes.
• Loop door Amsterdam met de Lonely Planet onder je arm.
• Blijf afdingen.
• Vraag of een marktkoopman of taxichauffeur je wilt afzetten.
• En stuur nog steeds je wekelijkse nieuwsbrief rond. Inclusief spelvauten.
• Als je thuis je schoenen aantrekt geef er een schop tegen, misschien zit er wel een slang in.
• Smeer je bij iedere zonsondergang in met DEET. Smeer voor het slapen gaan je gezicht in met After-Sun en gebruik iedere ochtend factor 30. Ook al vriest het buiten dat het kraakt.
• Geef eens een lezing bij ons in de winkel of bij De Wereldfietser
• En ga nog eens een keer weg!
Leuk! Wie weet er nog meer?

# Neem je altijd nog twee grote bidons water mee, ook al is het maar 5 graden?
# Zie je elk vlak grasveldje als een wildkampeerplek?
# Heb je altijd voldoende wasbenzine in huis?
  • Bezoek de Wereldfietsdagen!
  • Eet iedere avond pasta met pesto en tonijn uit blik
● Stopt nog steeds bij bushokjes om koffie te zetten als het regent.
● Rolt nog iedere avond zijn slaapzak en slaapmatje uit om op de grond te slapen.
● Begint ieder gesprek in het Engels en zegt dan oh, u spreekt ook Nederlands.
● Gebruikt nog steeds zijn Trangia om te koken.
Neem voor de zekerheid je Zwitsers zakmes mee.
"Mensen zijn hier vriendelijk en behulpzaam, fiets op slot doen hoeft niet."


Tussen haakjes, er bestaat een woord voor: fernweh, einderzucht. Probeer maar eens.
CarlW schreef:
di 20 feb, 2024 15:22
Tussen haakjes, er bestaat een woord voor: fernweh, einderzucht. Probeer maar eens.
Het heeft dus een naam! :lol:
* Drink thuis oploskoffie!
● Ruzie met je buren, omdat je een kampvuur in je tuin aangestoken hebt.
De Vakantiefietser schreef:
di 20 feb, 2024 09:01
• Ga thuis mandiën met koud water.
Of ga op je badslippers onder een koud druppelstraaltje staan en instrueer je partner de hoofdkraan dicht te draaien als je net hebt ingezeept.

Carl
Shrek schreef:
di 20 feb, 2024 19:44
* Drink thuis oploskoffie!
Je zult me misschien niet geloven, maar als we terug zijn van een tocht en we hebben nog oploskoffie en poedermelk over, dan maak ik daarmee wel eens een café au lait en denk nostalgisch terug aan die ochtenden op de camping.

Het is me zelfs al overkomen dat ik een resterend pakje Royco Minute Soup klaargemaakt heb.
- Klik de Garmin op het stuur als je naar het werk fietst.
- De route en hellingen heb je 's avonds al bekeken.
- Er liggen twee sporks in de bestekla.
- Gebruik maar één pit van je inductiekookplaat voor je eenpansmaaltijd, zet je Helinox in elkaar en eet buiten met het bord op schoot.
- Loop naar de buren en vraag of er een bakker langs komt en hoe laat.
- Rol je slaapzak uit op de boxspring.
DaVinci schreef:
di 20 feb, 2024 23:04
- Loop naar de buren en vraag of er een bakker langs komt en hoe laat.
"Verwarde man gevonden op slippers in woonwijk. Was op zoek naar de receptie voor croissants".
Ik weet niet of het heel lang goed gaat:
-gewoon aan de linkerkant van de weg blijven fietsen na je trip naar Nieuw Zeeland & Australië
Theo B schreef:
wo 21 feb, 2024 08:15
Ik weet niet of het heel lang goed gaat:
-gewoon aan de linkerkant van de weg blijven fietsen na je trip naar Nieuw Zeeland & Australië
Dan neem je je wens voor een reis met onbekende bestemming wel heel serieus :D
Kijk de serie 'Heimat' waar ze de term Fernweh gemunt hebben.
● Gaat 's nachts met slippers aan, met zaklantaarn en met rol WC-papier onder je arm via het natte gras in je eigen tuin naar het toilet.
DaVinci schreef:
di 20 feb, 2024 23:04
- Klik de Garmin op het stuur als je naar het werk fietst.
Check. Maar dat kan ook gewoon algehele fietsnerderigheid zijn.


- Er liggen twee sporks in de bestekla.
Titanium spork, check! Ik eet er ook thuis regelmatig mee.


:lol:
Ik heb er maar een maar voor ons wel de belangrijkste uitkomst van al onze reizen:
  • De wetenschap dat je meer onafhankelijkheid kunt krijgen door op de helft van je inkomen te leven en toch een heel goed leven kunt hebben. En hoe ouder je wordt hoe meer waarde dat gaat krijgen zodat je in je hoofd altijd de volgende reis kunt plannen.
Marco Meijerink schreef:
za 24 feb, 2024 09:15
Ik heb er maar een maar voor ons wel de belangrijkste uitkomst van al onze reizen:
  • De wetenschap dat je meer onafhankelijkheid kunt krijgen door op de helft van je inkomen te leven en toch een heel goed leven kunt hebben. En hoe ouder je wordt hoe meer waarde dat gaat krijgen zodat je in je hoofd altijd de volgende reis kunt plannen.
Dit is natuurlijk de ultieme :idea:

Als je weet dat je vrij en gelukkig kunt leven uit 4 of 5 Ortliebs, weet je dat héél veel materiële zaken echt niet nodig zijn. Daar dus ook géén geld aan besteden geeft vervolgens de vrijheid om vaker te fietsreizen.

Shit, nu realiseer ik me dat ik echt weer eens een half jaar of een jaar moet gaan :lol: