Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Offroad kampeertrektocht Zuidwest Drente 5-6-7 april - Forum Wereldfietser

Offroad kampeertrektocht Zuidwest Drente 5-6-7 april

Offroad kampeertrektocht Zuidwest Drente 5-6-7 april zowel voor de ervaren als beginnende bikepacker. 

We verzamelen vrijdagmiddag/avond 5 april op camping ‘t Smalbroekerhout net t.z.v. Beilen. Vrijdagmiddag wordt er vanaf 13:00 uur een middag tocht ( 35 km ) vanaf de camping georganiseerd.  Wil je zaterdagochtend starten, we vertrekken om 09:30 uur. De zaterdagtocht is 75 km. We kamperen zaterdagavond op camping de Uelenspieghel bij Uffelte. Op deze camping wordt er heerlijk vegetarisch voor ons gekookt. De Zondag is 70 km en eindigt op station Beilen. We hebben voor de beginners iets kortere en eenvoudiger routes gemaakt. Op beide campings zijn verwarmde binnenruimtes en ook een beschutte vuurplaats op de vrijdagavond camping.

Betaling van deze tocht geschiedt contant, op de campings en wordt door de initiatiefnemers gecoördineerd.

Inschrijving en annulering kan tot 3 april 23:59.

Initiatiefnemers Corien Bögels & Barbara Janssen

Inschrijven kan hier.
Hoi, in mijn zoektocht naar de kosten klikte ik verder en blijk ik nu ingeschreven... dat was nog iets te voorbarig.

Kunnen jullie ergens de kosten aangeven?

En hoe gaat het met eten, is dat gezamelijk of kookt ieder zn ding?

Ik ben nog nooit mee geweest met zoiets, maar heb wel interesse...
Even een paar sfeer foto's van een schitterende tocht, mijn eerste off-road en het smaakt zeker naar meer. Mooie omgeving, mooi weer, mooie mensen.
IMG_20240405_154751 (kopie).jpg
IMG_20240405_174342 (Groot).jpg
IMG_20240405_175204 (Groot).jpg
IMG_20240406_185356 (Groot).jpg
IMG_20240407_085801 (Groot).jpg
Onderstaand stuk is geschreven door Ronald (een ervaren beginneling😊)

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Weekendje bikepacken offroad in Drente
Het weekend van 4-6 April was ik voor het eerst mee met een activiteit van Wereld Fietsers.
Nou ik kan jullie alvast verklappen dat het een top weekend was, geweldig georganiseerd door Barbara & Corien. Het begon op vrijdagmiddag 15.00 uur na een hele dag hoosbuien, dus de eerste 40 km was flink glibberen op de Drentse klei. Zaterdag en zondag hadden we de meest warme en zonnige dagen die je kan bedenken.
We namen op vrijdag & zaterdag de BP’s (zgn. Barbara paadjes) die top zijn uitgezocht en je leiden naar plekjes in Drente welke je alleen niet gaat ontdekken, vol meertjes, kanalen, heide, bossen en 80 % onverhard. Barbara is een kei in orginele routes bedenken en uitzetten.
De sfeer in de groep was ook erg goed met ervaren fietsers en beginnelingen, veel aandacht en tijd om elkaar te spreken tijdens fietsen en kamperen.
Zaterdag deed ik met de snelle jongens mee en zondag met een wat relaxter groepje, beide was geweldig.
Volgende keer doe ik weer mee.
Ronald (een ervaren beginneling😊)
Echt genoten dit prachtige weekend: crossen door de bossen, over kronkelige paadjes langs vennetjes en bossages onder een expressieve Hollandse hemel met volle zon en witte stapelwolken.
Een heuse aanrader voor wie het asfalt graag verlaat voor een uitdagende route door het Drentse en Fryske land!
Alle lof voor de organisatie: mooie route, fijne campings en een gezellige groep offroadfietsers!
Monique / Utrecht