Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drauradweg als onderdeel van een rondje? - Forum Wereldfietser

Drauradweg als onderdeel van een rondje?

Hallo,

Voor deze zomer denken wij aan de Drau-Radweg, maar willen er dan graag een rondje van maken. Zonder gebruik te maken van het ov, want (voor zover wij weten) nemen zowel de trein als de bus onze trikes niet mee.
In totaal max. ong. 1000km, te verdelen over 3 weken.
Iemand hier ervaring mee, zowel qua route als de beschikbaarheid van campings en/of WS adressen?

Graag jullie tips/adviezen/ideeën,

Alvast bedankt,
Jolanda
Het is mij even niet duidelijk waar jullie dat rondje dan willen starten. Aan de ene kant kaart je het probleem aan van de trikes in het openbaar vervoer, maar aan de andere kant heb je het over max. 1000km.

Echter: vanuit centraal nederland naar de drau-radweg bij de italiaans-oostenrijkse grens is al ruim 1000 kilometer, dit heb ik even snel via 'brouter.de' bekeken; in een soort van rechte lijn. Wil je dat dus in een rondje van/naar huis verwerken, dan gaat dat niet bij die max. 1000km passen.

Ik denk dat je dus iets duidelijker moet zijn :wink:
Ik vermoed dat het de bedoeling is om naar de Drauradweg te reizen per auto/bus/trein etc. en pas daar beginnen te fietsen.
Maar het klopt wel dat de radweg een vrij rechte lijn is van 500 km. Via een andere route terug wordt dat dus altijd langer dan 1000 km samen.
Op deze site zie je de Drauradweg en andere Radwege liggen: https://cycling.waymarkedtrails.org/#ro ... 86/15.6643
Polariteit schreef:
do 22 feb, 2024 12:38
Het is mij even niet duidelijk waar jullie dat rondje dan willen starten. Aan de ene kant kaart je het probleem aan van de trikes in het openbaar vervoer, maar aan de andere kant heb je het over max. 1000km.

Echter: vanuit centraal nederland naar de drau-radweg bij de italiaans-oostenrijkse grens is al ruim 1000 kilometer, dit heb ik even snel via 'brouter.de' bekeken; in een soort van rechte lijn. Wil je dat dus in een rondje van/naar huis verwerken, dan gaat dat niet bij die max. 1000km passen.

Ik denk dat je dus iets duidelijker moet zijn :wink:
Sorry, had idd niet vermeld dat we met de auto naar begin- (en dus ook eind)punt willen rijden.
Daar willen we het rondje dus starten. Evt. een stuk van de Drau Radweg kan natuurlijk ook, mocht het een stuk boven de 1000km uitkomen.
Optie kan ook zijn om de Drauradweg helemaal te fietsen, er een andere route aan vast te plakken tot een totaal van 1000 km, op het eindpunt twee dagen te overnachten, zodat 1 van jullie met de trein naar de plek kan reizen waar de auto staat en dan met de auto terug te rijden en de ander met fietsen en bagage op te pikken.
Is denk ik een hele puzzel als je de Drau (bijna) helemaal wilt volgen.
Optie,als je een rondje wilt: kan globaal Salzburg, Spittal a/d Drau, Maribor, Legrad, Leibnitz, Graz, Salsburg.
Maar dan mis je wel, naar mijn mening een mooi deel van de Drau.