Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets en wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Fiets en wandelbeurs

Dit weekend de fiets en wandelbeurs.

Ik was benieuwd, nu wij een eigen beurs organiseren of er nog veel mensen van de WF ook naar deze beurs gaan.

Mario
Ik sta hier op het tentenveld, namens de vereniging.
Ik niet, maar vond de laatste keer het wereldfietser tentenveldje erg leuk. Ook best een paar leuke lezingen bijgewoond. Jammer dat het langzaam de e-bike en wandelbeurs aan het worden is.
Best leuk, maar ga ik niet bezoeken, zaterdag is m'n verjaardag en ook zondag is er bezoek.
Ik sta zondag namens De Vereniging op de offroad stand 8)
Ik ga op zaterdag even kijken en wat mensen gedag zeggen. Voor de rest ben ik druk bezig met de programmering van Wereldfietserdagen in Ede op 13 en 14 april. Tenzij je op zoek bent naar een heel dure vakantiefiets of Ebike zal er denk ik in Ede voor de meeste vakantiefietsers meer te beleven zijn. Maar iedereen kan zelf beslissen.
Ik ga zaterdag naar de beurs
13 en 14 april zijn wij in het buitenland, die beurs valt voor ons dus af. De F&W beurs vinden we leuk, omdat hier mensen komen voor wie het nieuw en spannend is, fietsvakanties met tent mee… die mensen kunnen we nog iets nieuws vertellen, dat is leuk. Op de WF-beurs verwacht ik eigenlijk meer ervaren fietsreizigers, die van ons niet zoveel meer kunnen leren. Wij van hen wel, dus misschien volgend jaar als bezoeker daar naartoe.
De wereldfietserdagen (13 en 14 april in Ede) zijn dit keer juist wel mede bedoeld voor mensen met geen of weinig ervaring. Kijk maar eens naar het lezingenprogramma, waar je naast stoere tochten naar verre landen ook presentaties vindt van beginners, en voor beginners.
Vanmorgen even langs geweest. Aanbod van fietsen ("niet-e-bikes" :) ) was erg beperkt. En een beetje knappe horizontale bovenbuis is kennelijk al helemaal teveel gevraagd. :(

Wel leuk om te zien was dat Vittorio er met wat meer fietsen stond dan vorig jaar. En dat ze Jan Groot in ere houden in het balhoofdplaatje:

Afbeelding

Deze no-nonsensetandem vond ik ook wel leuk. Misschien wel de snelste machine op de beurs:

Afbeelding

Verder alleen nog even Laurens Onderweegs gedag gezegd, de man wiens diensten ik inmiddels al meer dan tien jaar regelmatig gebruik als ik in Italië ben met de fietsen.
non-fixie schreef:
vr 23 feb, 2024 18:51
Vanmorgen even langs geweest. Aanbod van fietsen ("niet-e-bikes" :) ) was erg beperkt. En een beetje knappe horizontale bovenbuis is kennelijk al helemaal teveel gevraagd. :(
Aj, dat is jammer. We staan er zondag. Had wel gehoopt dat er meer dan voldoende non-ebikes te vinden zijn. Er zijn steeds meer kleine bouwers die best interessant zijn. Leuk dat Vittorio zo'n doorstart maakt.
Marco Meijerink schreef:
za 24 feb, 2024 09:11

Aj, dat is jammer. We staan er zondag. Had wel gehoopt dat er meer dan voldoende non-ebikes te vinden zijn. Er zijn steeds meer kleine bouwers die best interessant zijn. Leuk dat Vittorio zo'n doorstart maakt.
Als kleine bouwer is het ook niet gratis om op de beurs te staan, dus dat zal wel 1 van de redenen zijn dat er zo weinig staan.
Met een ongelimiteerde creditcard had ik wel €50.000 kunnen uitgeven. Maar omdat ik al een fiets heb en niet te veel spullen wil, had ik me voorgenomen alleen een nieuwe bel te kopen.
Maar ik ben geen bel tegen gekomen. Verder heb ik me heerlijk verlekkerd aan veel te dure fietsen en me vermaakt met de amusante lezing van Eric Schuijt van de Vakantiefietser. En geconcludeerd dat ik het zelf uitvogelen van reizen leuker vind dan het kopen van een pakketreis.
Wim schreef:
vr 23 feb, 2024 17:52
De wereldfietserdagen (13 en 14 april in Ede) zijn dit keer juist wel mede bedoeld voor mensen met geen of weinig ervaring. Kijk maar eens naar het lezingenprogramma, waar je naast stoere tochten naar verre landen ook presentaties vindt van beginners, en voor beginners.
Volgend jaar komen we kijken. Zouden we dit jaar ook gedaan hebben hoor, als we niet in het buitenland zouden zijn geweest.
Ik ben gisteren naar de Fiets en Wandelbeurs geweest. Het was leuk veel mensen te zien op de drukke stands van de Wereldfietser en de Europafietsers, en de vele informantentafeltjes en het tentenveldje. Voor de rest was ik teleurgesteld. Het aanbod bestond goeddeels uit buitenlandse regionale reisorganisaties, al was die van Polen nog wel leuk.
Het is ook de moeite waard te zien wie en wat er ontbrak: Bever, Zwerfkei, Decathlon, Exped, Tatteljee, Vaude, kortom geen of nauwelijks iets over kampeeruitrusting. Voor wat betreft fietsen ontbraken bijvoorbeeld Koga, Snel, Surly, en diverse kleine bouwers als WiND en m-gineering. Santos en Idworx waren er wel, net als bijvoorbeeld Bike4travel, Baobab, Vittorio, Livecycles en Jongerius. Ook waren er natuurlijk veel aanbieders van Ebikes. De fietsenwinkels die vroeger toch ook nog vaak met een stand aanwezig waren lieten verstek gaan, behalve de Vakantiefietser.
Het kan zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb, maar ik vond het aanbod alles bijeen niet overweldigend, en hetzelfde geldt voor de zo te zien vaak expliciet maar vaker impliciet gesponsorde lezingen.
De bekende fietsen merken zijn beter af bij de WF beurs, weet je zeker dat je bij de juiste doel groep bent.

Komt Marten nog technische uitleg geven?

Mario
Op de Wereldfietserdagen zijn geen stands van fietsfabrikanten of winkels.
Ik ben vrijdag geweest, voor de eerste keer. Inderdaad teveel e-bikes, maar vooral veel inspiratie opgedaan waar ik allemaal nog zou willen fietsen. Vooral met het gevoel naar huis gegaan dat het tijd wordt voor de jackpot bij de loterij zodat ik kan stoppen met werken :lol: Dus een prima dagje uit. Voor de specifieke vragen en lezingen kom ik in april naar de WF dagen. Dus twee beurzen die voor mij een prima aanvulling zijn op elkaar.
vast goed schreef:
za 24 feb, 2024 17:05
(...) En geconcludeerd dat ik het zelf uitvogelen van reizen leuker vind dan het kopen van een pakketreis.
Dat is ook leuk, en natuurlijk de manier om het precies te krijgen zoals je het hebben wilt.

Maar een pakketreis is wel een aardige manier om een nieuw land of gebied te leren kennen. Aanbieders hebben over het algemeen aardige routes en goede deals voor de overnachtingen, waardoor het zowel qua kans op succes als qua prijs vaak best leuke proposities zijn.

Het helpt daarbij wel als je de aanbieder kent en weet of die een beetje jouw smaak heeft.
Wim schreef:
zo 25 feb, 2024 14:52
Op de Wereldfietserdagen zijn geen stands van fietsfabrikanten of winkels.
dat vind ik dan wel heel erg jammer (niet voor dit jaar, we kunnen helaas niet). Dat is nl precies wat ik miste: tassen, tenten, handvatten, fietsonderdelen, (regen)kleding, kooksetjes, stoeltjes, matjes, slaapzakken… eigenlijk alles wat wij op het tentenveldje lieten zien. Je wilt niet weten hoeveel mensen er gevraagd hebben naar waar ze dit of dat konden kopen. Alleen de bagagenetjes waren op de beurs te koop, en ik weet zeker dat er verschillende mensen eentje gekocht hebben nadat ze bij ons hadden gezien hoe handig ze zijn.

Ook doorverwezen naar de fietsvakantiewinkel, met aanbeveling. Zij stonder er alleen met boekjes en info over hun app, bij navraag zeiden ze dat de standprijs te duur was om een groter oppervlakte te huren, en als je artikelen gaat verkopen (zeker tenten) heb je oppervlakte nodig.

Wordt er over nagedacht om bij de werelfietsersdagen in de toekomst wel winkels/fabrikanten uit te nodigen?