Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met Enjoy-zadel? - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met Enjoy-zadel?

Ik ben de standhouders van de Fiets- en wandelbeurs aan het checken en kwam Enjoy-zadels tegen.
De filmpjes komen heel professioneel over.
Heeft iemand hier al ervaring met een van hun zadels?
Zie https://www.enjoy-cycling.nl/videos/
Nee, geen ervaring mee maar de vraag is wat je daar aan zou hebben, iedereen heeft andere eisen aan zadels, Enjoy heeft meerdere soorten zadels.

De video's snijden de goede punten aan, de prijs ~90 Euro is aan de hoge kant maar niet ongehoord.
Wij hebben nu ruim twee jaar een Enjoy TS Dynamic 18 achterop de tandem. Dat bevalt mijn partner heel goed.
Geef mij maar een hard leren zadel.
Wim schreef:
vr 23 feb, 2024 09:33
Geef mij maar een hard leren zadel.
Ook mijn voorkeur (Brooks B17), maar mijn partner rijdt na het proberen van twee verschillende Brooks zadels ( B67 en B17D Imperial) nu al 6.000 km met tevredenheid op het Enjoy zadel. Smaken verschillen en fietsen op een tandem doe je nu eenmaal met z'n tweeën :)
Een zadel kan zo persoonlijk worden omdat er achterlijk veel keus is. Sinds 2002 heb ik ervaring met een gleuf in het zadel bij mij werkt het.
Eigenlijk moet je ook even een toelichting op je manier van fietsen geven. Hoe hoger de gemiddelde snelheid hoe harder het zadel kan of mag zijn. Hoge snelheid geeft minder druk op de billen.
De horizontale stand van het zadel afstellen met een waterpas. Op steeds dezelfde plek. Zo kan je zien en leren waar je mee bezig bent. Je nieuwe zadel onderweg nooit verstellen. Altijd een waterpas gebruiken.
Een zadel kan zo persoonlijk worden omdat er achterlijk veel keus is. Sinds 2002 heb ik ervaring met een gleuf in het zadel bij mij werkte het.
Eigenlijk moet je ook even een toelichting op je manier van fietsen geven. Hoe hoger de gemiddelde snelheid hoe harder het zadel kan of mag zijn. Hoge snelheid geeft minder druk op de billen.
De horizontale stand van het zadel afstellen met een waterpas. Op steeds dezelfde plek. Zo kan je zien en leren waar je mee bezig bent. Je nieuwe zadel onderweg nooit verstellen. Altijd een waterpas gebruiken.