Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bob Yak of Radical Design Cyclone - Forum Wereldfietser

Bob Yak of Radical Design Cyclone

Goedendag, ik heb al veel gelezen over een fietskar Bob Yak en Radical Design Cyclone. Ik heb een carbon racefiets Trek Domane SL. Graag zou ik willen weten welke van de twee fietskarren het meest geschikt is voor dit type fiets. Bij Trek heb ik geïnformeerd en daar zeggen ze dat de Radical achter de fiets mag. Van de Bob weet ik het nog niet.
Iemand met ervaring fietskar achter een carbon fiets?
Wat ik weet is dat carbon niet gemaakt is om karren aan te hangen, echt.
Mijn carbon trek is scheef getrokken door een BOB yak te trekken van de Mnt Ventoux naar Brussel, dus...
En geen kwestie van te veel gewicht.
Carbon is idd een risico omdat de belasting op het frame "vreemd" is. Misschien dat het met steekassen beter gaat?
Of een kar aan de zadelpen.
Het is gewoon geen goed plan. Wel is er verschil tussen een eenwieler en een tweewieler omdat de eenwieler door het frame overeind gehouden moet worden, en de tweewieler zichzelf overeind houdt. Als je echt voor niet teveel geld met een racefiets achtige fiets op pad wil, koop dan een tweedehands stalen veldrij fiets. Daar passen ook net wat bredere bandjes in. Moderne gravelbikes met weinig bagage komen eigenlijk nog het dichtst in de buurt van het idee van touren met het racefiets gevoel.