Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee met Pegasus Airlines - Forum Wereldfietser

Fiets mee met Pegasus Airlines

Hoi allemaal,

Wij willen deze zomer in Kyrgyzie gaan fietsen. Vlucht waarschijnlijk met Pegasus via Istanboel naar Bishkek.
Op zoek naar informatie over fietsvervoer kan ik hier alleen maar oude draadjes vinden. Verder kwam ik dit tegen: https://stasher.com/delivery/airline-ba ... allowance/

Ik heb Pegasus gebeld en die zeiden, dat het max gewicht incl doos 20kg is. De max afmetingen zijn 200cm. Dat kan nooit genoeg zijn, zei ik. En normale doos (150+75+25) is al 250cm. En internationaal wordt een gewicht van 23kg toch wel als standaard gezien. Maar de dame hield voet bij stuk!

Heeft iemand recentelijk met Pegasus gevlogen en de fiets meegenomen? Wat zijn de regels over het max gewicht (incl doos) en de max afmetingen van de doos?

Alvast bedankt :wink: ,
Maarten
Ik ben vorig jaar met Pegasus gevlogen, zonder fiets, maar met een overstap op Luchthaven Istanboel Sabiha Gökçen. Dat is de low-budget luchthaven waar alle stuntmaatschappijen op vliegen.
Een regelrechte ramp: wat een chaos. Deze luchthaven is uitgestrekt maar veel te krap voor de hordes luchtreizigers.
Wij hadden daar onze aansluitende vlucht gemist. Eindeloos zoeken naar een servicebalie, terwijl Pegasus daar een grote hoeveelheid vluchten heeft. Uiteindelijk moesten we naar buiten naar een balie in de vertrekhal. Ook daar was het een chaos.
Voor mij nooit meer Pegasus en zeker geen Istanboel Sabiha Gökçen.
In november met Pegasus van Izmir naar Dubai, overstap Istanbul. Erg goed bevallen, 1 belletje naar Pegasus Amsterdam om de fiets aan te melden en kon via de telefoon de 79 euro betalen! De jongen vroeg het formaat en ik zei : 210*95*28 en 20 kg
Dat werd zonder omhaal genoteerd...
Pier