Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kuitenbijtertje in Drenthe - Forum Wereldfietser

Kuitenbijtertje in Drenthe

Noorderlingen hoeven niet meer af te reizen naar het zuiden van het land, Drenthe heeft nu zijn eigen kuitenbijtertje.
Van die jonge knul gaan we vast nog horen want zo te zien ging hij best wel soepel naar boven. 8)

(Maarre, de Vamberg ligt er niet sinds gisteren, toch? Het is alleen een nieuw weggetje naar boven en nu wat hoger.)
De Col du VAM was er inderdaad al eerder, zie ik nu, alleen minder hoog. Mooi klimmetje ook voor een Wereldfietser om te testen hoe klimmen met bepakking gaat en of het bergverzet toereikend is.
Leuke training voor de berggeitentocht van Bert van Sprang met Pinksteren.
Er lagen al enkele klimmetjes op de VAM-berg maar dit is een leuke toevoeging. 11% over 550 meter met een steilste stuk van 16% zou wel één van de zwaarste klimmen in NL buiten Zuid-Limburg opleveren... maar ik heb zo'n vermoeden dat er iets niet klopt aan de getallen. Het omliggende terrein ligt op z'n 15 meter, dus het hoogteschil zou hooguit 48 meter zijn. Met een klimlengte van zo’n 500m is het nog steeds bijna 10% gemiddeld.
Er zit zelfs een stukje daling in. Zie het profiel: https://mycols.app/col/dak-van-drenthe- ... en-drenthe

16% is ook met Zuid-Limburg erbij heel steil.
Leon schreef:
zo 17 mar, 2024 20:48
16% is ook met Zuid-Limburg erbij heel steil.
De Keutenberg is nog net wat heftiger. In zowel Drenthe als Zuid-Limburg zal ik met volle bepakking overigens moet afstappen. Ik heb er wel eens aan zitten rekenen: met als ik me goed herinner 150 watt vermogen en een totaalgewicht van 120 kg (bagage + fiets + ikzelf) kan ik nog net 10% halen. Dat wil zeggen, ik kan bij die hellingsgraad nog circa 5,5 km/u aanhouden, toch wel het minimum zonder te gaan zwabberen. Op asfalt en fijne gravel wel te verstaan. Een ruwer wegdek is een ander verhaal.
WillemT schreef:
zo 17 mar, 2024 15:10
De Col du VAM was er inderdaad al eerder, zie ik nu, alleen minder hoog. Mooi klimmetje ook voor een Wereldfietser om te testen hoe klimmen met bepakking gaat en of het bergverzet toereikend is.
Zoiets?
DSC01612.jpeg
2021
bert sitters schreef:
zo 17 mar, 2024 19:52
Leuke training voor de berggeitentocht van Bert van Sprang met Pinksteren.
Mijn training op de Col du Vam voor die tocht van 2022:
IMG_0749.jpeg
IMG_0749.jpeg (34.75 KiB) 327 keer bekeken
JanH schreef:
zo 17 mar, 2024 22:58
WillemT schreef:
zo 17 mar, 2024 15:10
Mooi klimmetje ook voor een Wereldfietser om te testen hoe klimmen met bepakking gaat en of het bergverzet toereikend is.
IMG_0015.jpeg
Zoiets?
Helemaal :D!