Additionally, paste this code immediately after the opening tag: crane creek zadelpen; Bagman Standard Saddlebag Support - Forum Wereldfietser

crane creek zadelpen; Bagman Standard Saddlebag Support

ik heb een cane creek verende zadelpen laten installeren op mijn gravelbike en wilde daarna een carradice sports saddle bag support achter het zadel -op de twee zadelbuizen- monteren. nu blijkt het niet te passen want de cane creek steekt te ver naar achter uit waardoor onderste klem van saddlebag support niet meer past op de buizen ik kan zadel wellicht paar centimeter naar voren plaatsen-zodat beide klemmen aangedraaid kunnen worden- maar dat fietst niet prettig.iemand een idee hoe dit op te lossen?
het is best een specifieke vraag denk ik en aangezien ik niet heel technisch ben graag simpele oplossingen....
https://carradice.co.uk/collections/bag ... pports[url][/url]

https://carradice.co.uk/collections/bag ... g-supports
Goede positie van je zadel is redelijk cruciaal, dat lijkt me inderdaad geen oplossing.
Misschien een zadel zoeken met langere rails? Hoeveel gewicht komt er in zo'n tas? Lijkt me een prima systeem om je zadelrails te breken...
Zadeltassen en verende zadelpennen zijn sowieso niet echt een gelukkig huwelijk. Het extra gewicht van de zadeltas heeft invloed op de vering natuurlijk, maar fabrikanten geven vaak een negatief advies op het gebruik van een tas. Ik gebruik nu een Canyon (SQlab) verende carbon pen en daar adviseert Canyon geen tas aan te hangen.

Ik heb de bagman in het verleden ook gebruikt maar heb de Carradice/Bagman combi laten varen voor een bikepacking zadeltas (een 'arsch rakete'): een iets stabielere oplossing. Maar bij een zadelpen die scharniert lijkt mij dat ook geen goede oplossing.

Het enige dat ik kan bedenken is idd een zadel met langere rails, Als je nu een brooks gebruikt (vrij korte rails), dan is dat waarschijnlijk wel mogelijk.

EDIT: de Nitto Erlen saddle bag support schiet mij te binnen, die klem je met de rails van je zadel in de klem van de zadelpen..
1img_3229.jpg
Als je nog een klein stukje ruimte op je zadelpen hebt (iets van 2,5 cm) is een Nitto R10 drager een heel stevige optie. Die zit vast op het onafgeveerde deel van de zadelpen, en op de staande achtervork. Dit is vooral voor de zwaardere en grotere tassen een mooie optie.
Ook ik zat met dit euvel. Geen ruimte achterop de rail voor een support-rek.
Maar aan een verende zadelpen zou ik geen zware tas hangen!
Eerder een rekje met drybag of (goedgekeurd door de gravel-stijlpolitie) een tailfin aeropack.
jwkeij schreef:
do 04 apr, 2024 17:11
Maar aan een verende zadelpen zou ik geen zware tas hangen!
Ik kon mijn tas van 3 kilo aan mijn Thudbuster ST wel voelen, maar gelukkig was de dempingsrubber aan de stevige kant, dus het effect was best aangenaam.
bedankt voor de aanvullingen en tips, heb ik echt wat aan en heb besloten de carradice bag niet te zwaar te vullen en te zien hoe het zich houdt.