Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe onderborden EU-verplichting - Forum Wereldfietser

Nieuwe onderborden EU-verplichting

Het zal geen nieuws zijn dat onderborden nogal voor verwarring kunnen zorgen, met name wanneer er boetes in het spel zijn. Om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen heeft Europarlementariër Frans T. een regel ingevoerd dat onderborden expliciet de uitzonderingen moeten aangeven die in de plaatselijke APV opgenomen zijn. De regel gaat vanaf vandaag in.
De gemeente Maastricht had vorige week al enkele borden geplaatst. Het zal even wennen zijn.
Afbeelding
Volgens mij stond er in die regeling ook nog dat er een Engelse én Franse vertaling op het onderbord moet staan. Wanneer gaan ze dat invoeren? ;-)
Dat stond er inderdaad in, maar het is op het laatste moment tegengehouden door Ursula v.d.L. omdat zij het Engels als niet-EU-taal onacceptabel vond, waarmee zijn veel bijval oogstte. Dat deel van de regeling is vervolgens voorlopig in de ijskast gezet.
Leon schreef:
ma 01 apr, 2024 10:41
heeft Europarlementariër Frans T. een regel ingevoerd
Is dat toevallig dezelfde Frans T. die met een opleiding Franse letterkunde het milieu ging redden? :? .
Leon schreef:
ma 01 apr, 2024 11:28
tegengehouden door Ursula v.d.L. omdat zij het Engels als niet-EU-taal onacceptabel vond
Hé, leuk, alweer iemand die, om haar moverende reden, het Engels als door nagenoeg iedereen makkelijk te begrijpen taal niet wil laten gebruiken.
Speeder300 schreef:
ma 01 apr, 2024 11:58
Is dat toevallig dezelfde Frans T. die met een opleiding Franse letterkunde het milieu ging redden? :? .
De Frans T waar jij op doelt is nooit europarlementarier geweest.
Leon schreef:
ma 01 apr, 2024 10:41
De gemeente Maastricht had vorige week al enkele borden geplaatst. Het zal even wennen zijn.
Afbeelding
Ze hebben ook meteen de zaksnelheid van de paaltjes met een factor 5 vertraagd zodat iedereen de tijd heeft om het bord te lezen.
Toch wel knap om zo’n groot bord te plaatsen. Het zal na 1 april wel weer weg zijn, voorzover het ooit geplaatst is.
Ik lees bij de uitzonderingen niks over motorfietsen. Is Gemeente Maastricht zó anti-motor?
een paar jaar terug mocht je met de motor wel en met de auto niet de Servaasbrug over: dit was vanwege toen verschillende borden voor gesloten voor (alle) motorvoertuigen en voor auto's. dat waren nog eens tijden!
Het bord is volgens mij nep en is op de foto (ik herken op de achtergrond het torentje van de Servaasbrug) geplakt. Het kleine witte bordje erboven heeft wel licht boven en schaduw onder, het grote bord niet, dat niet eens midden aan de paal hangt. Een beetje windvlaag overleeft hij niet.
Om zoveel tijd om die tekst te lezen, veroorzaak je een file achter je.
Zeker een 1 april-grap....
DaVinci schreef:
ma 01 apr, 2024 14:24
Ik lees bij de uitzonderingen niks over motorfietsen.
Nee inderdaad. En motoren houden zich daar kennelijk aan want ik zie ze zelden op straat geparkeerd.
In Maastricht zijn de eerste files op fietspaden al een feit. Fietsers gaan stilstaan om de onderborden goed te lezen. Door de opvallende grootte is de weggebruiker zich meer bewust dat er mogelijk boetes volgen als ze de regels niet opvolgen.