Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies terugreizen vanuit Rome - Forum Wereldfietser

Advies terugreizen vanuit Rome

Goedenmiddag allemaal. Dit is mijn eerste bericht in de groep.

Vanaf 7 mei 2024 wil ik een fietsreis gaan maken naar Rome. Na een aantal dagen in Rome geweest te zijn, wil ik op 10 juni de reis terug naar Nederland gaan maken.

Mijn idee is nu als volgt;

10 juni: met Flix bus van Rome naar München (1 overstap in Verona) - Slapen in München. Circa 17 uur.

11 juni: vanaf München naar Rotterdam (1 overstap in Düsseldorf, 1 in Venlo). Circa 10 uur.

Totale reisduur: circa 27 uur (zonder de nacht in Munchen). Kosten: €120

Is dit een slim plan?

Met de trein kom ik qua kosten hoger uit en vele overstappen. Rome - Brenner (1 overstap in Bologna). Brenner - Innsbruck. Innsbruck - München. Munchen - Rotterdam (weer met de 2 overstappen). 6 overstappen in totaal dus. Niet alle treinen waren al bekend, maar dan heb ik ter oriëntatie gewoon voor deze maand gekeken naar de mogelijkheden.

Anders opties heb ik ook bekeken zoals bijvoorbeeld terug met Cyclotours. Dat kwam alleen qua data niet lekker uit (en ook iets duurder).

Hoor graag of de eerste optie in jullie ogen een goede optie is! Alternatieven hoor ik ook graag natuurlijk!! Hartelijk dank alvast.
Wat dacht je hier van?
Een directe bus 1 juni of 15 juni terug naar Nederland vanuit Tuoro.
Poppink schreef:
di 02 apr, 2024 17:16
Wat dacht je hier van?
Een directe bus 1 juni of 15 juni terug naar Nederland vanuit Tuoro.
Bedankt voor je reactie Poppink. Die had ik inderdaad gezien! Dit is dezelfde organisatie die met Cycletours en fietsvervoer.nl samenwerkt. Alleen moet ik al eerder terug zijn in Nederland (vandaar dat 15 juni niet lukt). Eveneens liggen de kosten een stukje hoger (rond de €250) en nog van Rome naar Tuore reizen.
Joasvdg schreef:
di 02 apr, 2024 17:23
Eveneens liggen de kosten een stukje hoger (rond de €250) en nog van Rome naar Tuore reizen.
Zo, dat is in twee jaar tijd een stuk duurder geworden. Ik betaalde in 2022 € 187,50 vanaf Tuoro.
Het fijne van deze constructie vind ik wel dat je vanaf het instappen geen gedoe meer hebt met vertragingen en overstapjes die je dan misschien mist. Over Flixbus hoor je erg verschillende verhalen, vooral als het gaat om het meenemen van de fiets.

Het enkeltje Roma - Terontola was indertijd ik meen een euro of vijftien, vandaar was het een km of tien fietsen naar Tuoro.
Voor de reis Rome-München kan ik geen advies geven want geen ervaring.
Voor München-Venlo-Rotterdam zou ik 's morgens op tijd op de trein stappen ivm mogelijke vertragingen tussen München en Düsseldorf. Twee jaar geleden stapten wij in München 's middags op de trein maar door vertraging en personeelsgebrek kwamen wij 's avonds niet verder dan Mönchengladbach.
PeterVanRijn schreef:
di 02 apr, 2024 18:07
Joasvdg schreef:
di 02 apr, 2024 17:23
Eveneens liggen de kosten een stukje hoger (rond de €250) en nog van Rome naar Tuore reizen.
Zo, dat is in twee jaar tijd een stuk duurder geworden. Ik betaalde in 2022 € 187,50 vanaf Tuoro.
Het fijne van deze constructie vind ik wel dat je vanaf het instappen geen gedoe meer hebt met vertragingen en overstapjes die je dan misschien mist. Over Flixbus hoor je erg verschillende verhalen, vooral als het gaat om het meenemen van de fiets.

Het enkeltje Roma - Terontola was indertijd ik meen een euro of vijftien, vandaar was het een km of tien fietsen naar Tuoro.
Het is gelukkig geen hagelnieuwe fiets, dus zelfs als hij in het ruim moet bij de Flix bus is het nog oké. Het enige waar ik bang voor ben is diefstal als de bus ergens stopt. Maar ook dan kan ik hem met een slot aan het ophangsysteem bevestigen + ik heb een doorlopende reisverzekering.
DaVinci schreef:
di 02 apr, 2024 19:07
Voor de reis Rome-München kan ik geen advies geven want geen ervaring.
Voor München-Venlo-Rotterdam zou ik 's morgens op tijd op de trein stappen ivm mogelijke vertragingen tussen München en Düsseldorf. Twee jaar geleden stapten wij in München 's middags op de trein maar door vertraging en personeelsgebrek kwamen wij 's avonds niet verder dan Mönchengladbach.
Goede tip! Ik was inderdaad van plan om alweer rond een uur of 6:30 te vertrekken uit München. Ook omdat ik dan nog (hopelijk) voor de spits in NL kom en ik dus ook daar met de fiets in de trein kan.
Is ‘s nachts treinen geen optie voor je? Van Rome naar München (of basel, of wenen,) en dan door naar Rotterdam. Overnachten moet je toch.