Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets-mee.nl staakt activiteiten - Forum Wereldfietser

Fiets-mee.nl staakt activiteiten

Van de website Fiets-mee.nl d.d.11-4-2024

Vanwege slechte boekingsmogelijkheden, veroorzaakt door verschillende Europese spoorwegen, ben ik genoodzaakt te stoppen met fiets-mee.nl

jammer
Om wat voor reden dan ook kwam hij er kennelijk onvoldoende tussen. Tja...

Zijn oude broodheer verwacht al enige tijd "binnenkort met verbeterde (online) boekinsgmogelijkheden te komen voor trein & fiets in heel Europa". We gaan het zien.
Da's jammer en een spijtig besluit.
Erg jammer en spijtig. We hebben vorig jaar veel aan zijn diensten gehad en hoopten dat dit jaar weer te doen.
Je kunt telefonisch voor de fiets reserveren voor het buitenland bij NS-International. Tel. 030-2300023.
Zoek vooraf je keuze uit met overstapstations, tijden en treinnummers. Neem de tijd om over te stappen. Het kan druk zijn bij de liften.
Je kunt ook naar de buitenland-balies op de volgende stations:
-Amsterdam Centraal
-Rotterdam Centraal
-Den Haag Centraal
-Utrecht Centraal
-Arnhem Centraal
-Schiphol

Zie meer op:
https://wereldfietser.nl/actueel/overzi ... nen-europa
bert sitters schreef:
zo 14 apr, 2024 09:30
Zoek vooraf je keuze uit met overstapstations, tijden en treinnummers.
Handig is in dat kader de website van de Deutsche Bahn, hierin kan je aanvinken dat je een fiets wil meemen. Deze site geeft ook informatie over treinreizen buiten Duitsland. Naast de website is er ook een app voor op je telefoon, de zogenaamde DB Navigator. Voor het reizen met een fiets is het prettig dat je de Umstiegszeit in gradaties kan aanpassen naar 45 minuten. Soms heb je die tijd ècht nodig.
db.jpg
Voor planning is de site van de DB in veel landen handig. De functie "fiets-mee" zit er voor België, Frankrijk en Spanje niet goed in.
Helaas kun je bij DB niet online boeken voor de fiets.
bert sitters schreef:
ma 15 apr, 2024 11:52
Helaas kun je bij DB niet online boeken voor de fiets.
Niet grensoverschrijdend, maar wel voor trajecten binnen Duitsland. Vorig jaar heb ik dat zonder problemen gedaan voor ICE-treinen naar en van München. Dat moest dan wel gelijktijdig met het boeken van de treintickets. Heb je die al (bijvoorbeeld Interrail), dan werkt het helaas niet.
[/quote]
Dat moest dan wel gelijktijdig met het boeken van de treintickets. Heb je die al (bijvoorbeeld Interrail), dan werkt het helaas niet.
[/quote]

Als je de fietsen niet gelijktijdig hebt geboekt, dan kun je altijd nog bellen met DB en kun je telefonisch de fietsen nog bijboeken. Als er tenminste nog plek is :lol:

Pieter
kwootje schreef:
ma 15 apr, 2024 22:18
Dat moest dan wel gelijktijdig met het boeken van de treintickets. Heb je die al (bijvoorbeeld Interrail), dan werkt het helaas niet.
[/quote]

Als je de fietsen niet gelijktijdig hebt geboekt, dan kun je altijd nog bellen met DB en kun je telefonisch de fietsen nog bijboeken. Als er tenminste nog plek is :lol:

Pieter
[/quote]
Wat is het nummer dat jij belt?
0049302970 heb ik gebeld

Pieter
kwootje schreef: 0049302970 heb ik gebeld

Pieter
Bedankt.
"Vanwege slechte boekingsmogelijkheden, veroorzaakt door verschillende Europese spoorwegen, ben ik genoodzaakt te stoppen met fiets-mee.nl"

Wat ontzettend jammer, ben vorig jaar heel goed geholpen door Jan Wagtendonk van Fietsmee.nl
Vind het echt een gemis.
Veel sterkte,

Groet, Gerard