Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat betaal je voor de fiets in de trein naar het buitenland? - Forum Wereldfietser

Wat betaal je voor de fiets in de trein naar het buitenland?

Tot 1 januari betaalde je voor het meenemen van een fiets in de trein naar het buitenland een vast bedrag 12.50. Daar konden boekingskosten bij komen.
Dit is nu echter losgelaten. De prijs is afhankelijk per bestemming. Volgens een woordvoerder van NS kost een fietskaartje naar Duitsland nu 23,-.
Ik betaalde voor een fietskaartje naar Quévy in België nu 18,30. Naar Brussel is dat 14,10.
Wat heb jij betaald voor een fietskaartje naar een buitenlandse bestemming sinds 1 januari 2024?
Ik ben erg benieuwd.
Tja, de one-size-fits-all 12 euro zal de kosten ook niet altijd even goed gedekt hebben.

Kennelijk kun je je fietskaart + reservering tegenwoordig wel online boeken bij DB, dat is dan wel weer een vooruitgang.
bert sitters schreef:
do 11 apr, 2024 10:10
Wat heb jij betaald voor een fietskaartje naar een buitenlandse bestemming sinds 1 januari 2024?
Ik heb het mezelf dit jaar makkelijk gemaakt met een reis vanuit Zuid-Duitsland naar een treinstation vlak voor de Nederlands-Duitse grens (Emmerich-Elten). Helemaal zelf online te boeken bij de DB, kosten voor de fiets €9,-. Plus de lol van een extra fietsdag vanaf de grens naar huis, uiteraard.

Toegevoegd: Toen ik dit afgelopen februari boekte, kon ik de fiets alleen boeken door bij de grens uit te stappen. Klaarblijkelijk is dat inmiddels veranderd. Ten goede, wel te verstaan. Je kunt nu ook vanuit/tot in Nederland de fiets boeken. Vooruitgang! :D
bert sitters schreef:
do 11 apr, 2024 10:10
Wat heb jij betaald voor een fietskaartje naar een buitenlandse bestemming sinds 1 januari 2024?
Aanstaande zondag van Amsterdam naar Bologna: € 35,75 voor de fiets, in februari geregeld door (wijlen) Fiets-mee.
Bart* schreef:
do 11 apr, 2024 14:14
bert sitters schreef:
do 11 apr, 2024 10:10
Wat heb jij betaald voor een fietskaartje naar een buitenlandse bestemming sinds 1 januari 2024?
Ik heb het mezelf dit jaar makkelijk gemaakt met een treinreis vanuit Zuid-Duitsland naar een treinstation vlak voor de Nederlands-Duitse grens (Emmerich-Elten). Helemaal zelf online te boeken bij de DB, kosten voor de fiets €9,-. Plus de lol van een extra fietsdag vanaf de grens naar huis, uiteraard.
Ik vond de site van DB geweldig. Ik stond in Titisee met fiets die de terugreis niet meer kon volbrengen.
Je voegt de fiets als extra passagier bij, Titisee-Landgraaf ingevoerd en hop, geregeld. Je krijgt automatisch de pop-up voor de eventuele verplichte reserveringen (voor IC) en klaar. Volgende keer selecteer ik ook nog 'ruimere overstaptijden' want miste door vertraging aansluiting met reservering, dat was even gedoe. Of eigenlijk werd ik prima geholpen op station, alleen lang wachten.
Dus ook naar station in Nederland. Ideaal. Ik keek laatst naar Breda -Antwerpen met de fiets op de NS, drama, kreeg online niet voor elkaar. De Belgen hebben inmiddels ook een heel handige site voor internationaal. NS kan makkelijk verbeteren, denk ik als leek. Koop bij de Duitsers hun systeem en hoppakee.

Ik was echt ontzettend verbaasd over het gebruiksgemak van DB. Dus vanaf hier een dikke pluim. Geeft iemand dat even door?
Yamadori schreef:
do 11 apr, 2024 18:19


Ik vond de site van DB geweldig. Ik stond in Titisee met fiets die de terugreis niet meer kon volbrengen.
Je voegt de fiets als extra passagier bij, Titisee-Landgraaf ingevoerd en hop, geregeld. Je krijgt automatisch de pop-up voor de eventuele verplichte reserveringen (voor IC) en klaar. Volgende keer selecteer ik ook nog 'ruimere overstaptijden' want miste door vertraging aansluiting met reservering, dat was even gedoe. Of eigenlijk werd ik prima geholpen op station, alleen lang wachten.
Dus ook naar station in Nederland. Ideaal. Ik keek laatst naar Breda -Antwerpen met de fiets op de NS, drama, kreeg online niet voor elkaar. De Belgen hebben inmiddels ook een heel handige site voor internationaal. NS kan makkelijk verbeteren, denk ik als leek. Koop bij de Duitsers hun systeem en hoppakee.

Ik was echt ontzettend verbaasd over het gebruiksgemak van DB. Dus vanaf hier een dikke pluim. Geeft iemand dat even door?
Kijk voor planning voor jouw reis met de de trein in het buitenland op https://wereldfietser.nl/actueel/overzi ... nen-europa
Daar tref je ook links naar nuttige sites diverse landen.
Mijn vraag is: "hoeveel heb je betaalt voor de voor fiets na 1 januari 2024?"