Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdozen verkrijgbaar Barcelona? - Forum Wereldfietser

Fietsdozen verkrijgbaar Barcelona?

Weet iemand of er op vliegveld Barcelona fietsdozen te koop zijn? Ik ga er heenfietsen en heb geen zin om 1800km een fietshoes mee te zeulen. Iets dergelijks is wel verplicht. Kan iemand mij helpen? Nog meer tips over dit vliegveld? Is het bereikbaar per fiets e.d.? Of moet je dan over de snelweg? Ben benieuwd naar reacties. Dank alvast. Groet.

Zie voor de luchthaven Barcelona mijn gids Fietsen in Spanje! www.fietswegen.nl

Stop een fiets nooit in een doos tijdens een vlucht. Biedt alleen maar schijnbescherming en juist meer kans op schade.. Bij Eric Schuijt en Marco de Wit koop je de VK-fietshoes. Weegt niks en kun je vouwen tot een klein pakketje.
man man man! Wat een geweldig medium dit! Hartelijk dank voor deze info. Eigenlijk nog 1 vraag. Wat kan er dan kapot aan je fiets in een vliegtuig (of op weg daarnaartoe)? Waarschijnlijk veel, maar heb er niet echt een beeld bij. NOgmaals dank voor je reactie. Groet,

Ane Pieter

Zorg in elk geval voor een goede bescherming voor je derailleur,
een eenvoudige beugel beschermt het kwetsbare onderdeel tegen schade (ook bijv. bij valpartijen)

Afbeelding

De voorvork is ook erg kwetsbaar als er geen wiel in zit.
Mocht je je voorwiel moeten demonteren om je fiets in een doos te verpakken, bescherm je voorvork dan met een blokje o.i.d.
Dergelijke dingen kan je bij de fietsenzaak wel krijgen.

Afbeelding

Dank voor je reactie Tovenaar. Weet jij of je bij Transavia je fiets helemaal moet demonteren? Ze gooien er echt mee op die vliegvelden ofzo?

Bij Transavia hoef je je fiets niet uit elkaar te halen, gelukkig.
Alleen dingen zoals trappers demonteren, stuur een kwart-slag draaien en een pietsie lucht uit de banden laten lopen.
Wel is aan te raden om de kwetsbare delen van de fiets zoals stuur, derailleur en zadel in bubbeltjes-plastic te verpakken.

Wil je trouwens echt weten hoe ze met je fiets omgaan op het vliegveld?? :? :?

anepieter schreef:Dank voor je reactie Tovenaar. Weet jij of je bij Transavia je fiets helemaal moet demonteren? Ze gooien er echt mee op die vliegvelden ofzo?
Hangt er vanaf of je een doos op het vliegveld kunt krijgen. De gebruikelijke fietsdozen zijn zo groot dat er een fiets ongedemonteerd in kan (alleen pedalen eraf en stuur draaien). Beter is helemaal geen doos, want dan kunnen ze zien dat het om een fiets gaat (de dozen worden vaak gestapeld of er worden zware koffers op gegooid, dat wil je idd niet weten! :evil: )
anepieter schreef:Wat kan er dan kapot aan je fiets in een vliegtuig?
Alles. Een medereiziger van mij kwam op schiphol eens aanzetten met een fiets waarvan de vorkpoten van de geveerde vork uit de vorkkroon gerukt waren. Er zat een ook bocht van 90 graden in de poten En nee, niemand had het gemerkt. :shock:
Leon