Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twinny Load Wielgoot bandjes - Forum Wereldfietser

Twinny Load Wielgoot bandjes

De bandjes van mijn Twinny Load zijn gescheurd. Je kunt de bandjes niet los kopen, ze zitten met een soort klinknagel gemonteerd, dus eraf halen is ook niet echt een optie, het enige wat je kunt doen is nieuwe bestellen a €32.00 per stuk. Ik vind dit nogal een kostbaar iets, dus ik heb er nu spanbandjes om heen gedaan.
~Heeft iemand een tip om dit beter op te lossen ?
wielgoot.png
wielgoot.png (99.5 KiB) 517 keer bekeken
Toeclip riempjes?
Je kunt daarvoor om het even welke stevige spandbandjes gebruiken die door de spleet passen. Wel echt stevige. Duur hoeft dat niet te zijn. Action, Blokker, bouwmarkt e.d.

Edit: even gecheckt: twee twinnyloads hier. Niet één origineel spanbandje.
Senior2 schreef:
ma 15 apr, 2024 21:11
Toeclip riempjes?
Mijn standaardoplossing voor vrijwel alle problemen onderweg:

Afbeelding
de leren uitvoering vind ik prettig. ook handig om je voorwiel even vast te zetten, tegen omklappen, al werkend aan de fiets.
toeclipriempjes zefal christopher.jpg
bijvoorbeeld hier: https://saintchristopher.bike/webshop/m ... iem-bruin/
Ik gebruik voor zo'n toeoassing toch liever iets dat wel sterk is en blijft. Op de plek waar het leer geperforeerd is, is de sollbruchstelle, want daar is een stuk minder materiaal en zodra het riempje nat wordt blijft het daar het langste nat. Als je de fietsdrager na een natte autorit in je koude en vochtige schuurtje opbergt droogt het daar juist het slechtste.
Wat je nodig hebt zijn stevige herbruikbare kabelbinders.
Op Amazon staan gocableties van 7,5 mm breed : 100 stuks voor ca. €13.
Ik gebruik al jaren nylon toeclipriempjes zoals deze https://www.mantel.com/xlc-toeclipriem& ... uvNbL5nCWQ
Veel makkelijker dan die herbruikbare tyraps, het is best een gepriegel om deze los te krijgen. En als deze bij het uiteinde beginnen te rafelen even met een aansteker erlangs.
kijk eens bij Winparts. Daar heb ik ooit riempjes voor mijn Spinder fietsendrager gekocht en die lijken heel veel op de riempjes die jij zoekt.
https://www.winparts.nl/bagage-transpor ... r+riempjes
Leon schreef:
di 16 apr, 2024 09:12
Ik gebruik voor zo'n toeoassing toch liever iets dat wel sterk is en blijft. Op de plek waar het leer geperforeerd is, is de sollbruchstelle, want daar is een stuk minder materiaal en zodra het riempje nat wordt blijft het daar het langste nat. Als je de fietsdrager na een natte autorit in je koude en vochtige schuurtje opbergt droogt het daar juist het slechtste.
Twijfel niet aan de sterkte van een leren toeclipriempjes. Ik heb ze sinds begin jaren '90 niet meer in gebruik op de racefiets, vanwege de komst van de klikpedalen. Sindsdien gebruik ik steeds de zelfde riempjes voor van alles, ook om fietsen achterop de auto vast te zetten. Ze zijn onverwoestbaar. En je kunt er stevig aan trekken om ze vast te zetten zonder risico dat het materiaal sporen in je fiets achterlaat.
Misschien heeft het er mee te maken dat menig leren broekriem die ik had stuk ging omdat het geen echt leer was maar iets van samengeperste (leer?)vezels of zo. Misschien had je dat soort spul in de jaren 90 nog niet.

Evengoed zou ik voor een veiligheidsding als riempjes op een fietsdrager kiezen voor idiotproof. De hoofdbevestiging van de Twinny Load is niet echt geweldig, dus als een fiets losraakt lijkt het me belangrijk dat de fiets hoe dan ook aan de auto vast blijft zitten.
Ik heb wel eens twee fietsen langs de snelweg zien liggen met een halve kilometer verder een stiltaande auto met twee beteuterde mensen erbij. Niet leuk. Die hadden nog het geluk dat de fietsen niet overreden waren door andere voertuigen met gevolgen.
Ik gebruik op een Masterload drager al jaren nylon toeclip riempjes. De riempjes die origineel bij de drager zaten waren te kort voor de dikke banden van mijn MTB. Bijkomend voordeel is dat de toeclip riempjes degelijker aanvoelen dan de dunne originele riempjes
ik heb het nu opgelost door nieuwe bandjes erop te zetten.

bandje om het frame van de drager gewikkeld
drager1.jpg
en de plastic houder er weer opegeschroefd
drager2.jpg