Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vouwfiets gestolen - Forum Wereldfietser

Vouwfiets gestolen

Helaas is vandaag mijn vouwfiets gestolen. Het was een Dahon met een shimano 7 speed naaf.

Ik ging wandelen in een park en toen ik terug kwam, was mijn fiets weg.

Mijn slot lag op de grond. De fiets was 6 maanden oud en gekocht nieuw voor €900.


Mario
Jemig, Mario! Op wat voor locatie is dat gebeurd?
In Den Haag, in het zuiderpark. Had de fiets beter kunnen verzekeren voor €8 p.m

Mario
Ik laat in een stad, waar dan ook, mijn fiets nooit een seconde in de steek. Desnoods aan de hand meelopen. Bij een winkel o.i.d. steeds via de etalageruit naar buiten kijken of die er nog staat.
Ik gebruik mijn vouwfiets regelmatig in de stad voor boodschappen doen. Maar dat is meestal op industrieterrein.
Of schoolterrein zoals gisteren met vrijwilligerswerk doen in een tuin van een basisschool samen met de schoolgaande jeugd.
Ik zet hem wel vast met stevig kettingslot door voorwiel en frame & paal of haak in muur.
Anders is de kans alsnog groot dat hij opgetild en in bestelbusje gezet wordt binnen 1 minuut gedaan.
Ik heb zelf een kleine bestelbusje die ik weleens gebruik voor mijn vouwfiets verplaatsen. Hoef ik die niet te plooien.

Maar onlangs kocht ik een betonschaar en knipte moeiteloos een ketting van 8 mm door.
Ze moeten ook geen beton scharen maken :D

Ik ging de laatste tijd veel weekenden naar Bv Antwerpen. Makkelijk fiets mee in trein. Nu met Rohnin betaaal je €24 voor retour.

Misschien op marktplaats kijken

Mario
supermario schreef:
di 23 apr, 2024 21:02
Mijn slot lag op de grond.
Nu ben ik wel benieuwd wat voor slot en hoe ze het - op klaarlichte dag blijkbaar - geforceerd hebben.
Het kan nog erger: mijn collega had een dochter die in Utrecht ging studeren. Dus moest er een vouwfiets komen voor de reis van en naar het treinstation. Hij koopt zo’n ding bij de fietszaak, maar had z’n portemonnee in de auto laten liggen, dus hij neemt de doos mee (de vouwfiets werd opgevouwen in een doos geleverd), zet ‘m even tegen zijn auto en loopt terug de winkel in om te betalen. Toen hij slechts een paar tellen later terugkwam bij z’n auto was het al gebeurd....
Mijn vrouw had een oud motorslot van mij meegenomen voor de elektrische fiets. Ze moest de hele dag in de stad zijn en vertrouwde alleen het gewone slot niet... alleen het sleuteltje was een beetje gaar en afgeknapt in het slot. Minder dan 10 seconden had ik nodig met een accuflexje...

Afbeelding

Mijn les is dat kabelsloten ook niet echt helpen. Als ze je fiets mee willen nemen nemen ze hem mee....

Ik zou inderdaad een zoekopdracht op marktplaats zetten voor de fiets en plaatselijke pandjeshuizen bij langs gaan..
supermario schreef:
di 23 apr, 2024 21:02
... Het was een Dahon met een shimano 7 speed naaf. ...
Heb je meer info: foto, frame nummer, bijzonderheden...?
Wie weet komt één van ons de fiets tegen op het www of ergens in het echt.

Groet, Tom.
Heb geen frame nummer. Dacht dat het op de bon stond, dus niet.

Had het beter moeten controleren.

Slot was niet stuk. Ik denk dat ik grote fout heb gemaakt. Of slot niet goed dicht geklikt of fout gemaakt en slot wel om paal gemaakt, maar per ongeluk niet aan fiets goed vast gemaakt.

Koop heel misschien een Dahon mariner D8. Resencies zijn heel goed. Heeft acht versnellingen.

Mario