Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gpx-bestand overbrengen op navigatie-apparaat - Forum Wereldfietser

Gpx-bestand overbrengen op navigatie-apparaat

Goedemiddag,

Vorig jaar heb ik als ' herintredend' fietser met een oude Santos Travelmaster 2.6 de Route du Soleil van Benjaminse gereden vanaf mijn woonplaats Nijmegen tot Tournon, en vanaf daar een deel van de Cluny-Barcelona route (ook van Benjaminse) door de Ardèche. Eindbestemming was Pézenas, vlakbij Béziers.
De routes had ik tevoren als gpx-bestand via de app Komoot in mijn Wahoo Elemnt Bolt V2 geladen. Dat werkte perfect; boek en Michelinkaarten gebruikte ik louter voor het overzicht.
Dit jaar wil ik de Groene Weg naar de Middellandse Zee gaan fietsen. Een gpx-bestand heb ik al van de site van Europafietsers gedownload. Ik krijg dan 3 versies: de 'hoofdversie', de 'totaalversie' en iets met 'routerende apparaten'...
Mijn vraag is -en ik kan het nergens vinden- of mijn Wahoo-apparaat zo'n 'routerend' ding is en ik aldus de route in 'stukken' moet opladen, of dat ik de gehele (totaal)route ineens kan overzetten -eerst naar Komoot, dan naar de Wahoo?

Heeft iemand hier ervaring mee, en überhaupt ervaring met gpx-bestanden van de Groene Weg?
Dank alvast.

Jack
Je kunt de gpx'en toch gewoon importeren in Komoot en kijken hoe het eruit ziet?
Shrek schreef:
do 25 apr, 2024 21:11
Je kunt de gpx'en toch gewoon importeren in Komoot en kijken hoe het eruit ziet?
Je kunt de gpx'en toch gewoon importeren in je Wahoo en kijken hoe het eruit ziet?
Maar dan zit je op zo'n priegelig schermpje.

Dan liever Komoot op een 24" monitor. Kun je meteen de route een beetje tweaken naar smaak.
Inporteren in Basecamp, eventueel bewerken en daarna in je GPS laden.
Bascecamp en overzetten naar je gps, dan heb je het volgens mij over de gebruiker die een Garmin apparaat gebruikt.

Topicsteller heeft het over een Wahoo-apparaat. Ik heb daar geen ervaring mee.
Ik heb van die route deel 2 gedownload en in het zip-bestand zit een map die heet 'routerende-toestellen'. In die mappen zitten gewoon tracks (sporen) van korte afstand. Bedoeld voor toestellen die zelf van een korte track een routerende route kunnenmaken op een toestel. Lees de bijbehorende gebruiksaanwijzing maar eens die in dat zip-bestand zit of kijk op https://downloads.europafietsers.nl/ove ... tellen.pdf

Hiervoor is geschreven: gewoon testen op je apparaat, daar sluit ik me gewoon bij aan bij gebrek aan een Wahoo.
TS gebruikt ook al Komoot zelfs.

Dus er hoeft helemaal niks aangeschaft te worden, alles is al in huis :wink:
Dank voor de reacties,
Ik heb inderdaad genoeg 'apparatuur' in huis -Komoot en Wahoo.
Het ging mij erom of de Wahoo Elemnt Bolt V2 een lange track of route aankan of alleen 'opgeknipte' tracks/routes als het erom gaat aanwijzingen te geven. Ik kan dat nergens vinden.