Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS schakelt uit bij Power Saving Android - Forum Wereldfietser

GPS schakelt uit bij Power Saving Android

Hallo,

Om stroom te besparen op mijn Android telefoon wil ik graag Power Saving aanzetten. Nadeel is echter dat dan GPS ook uitschakelt/wegvalt na enige tijd. Weet iemand hoe dat te voorkomen is?

Thanks
Welke app gebruik je voor het navigeren en blijft het scherm steeds aanstaan?
Poppink schreef:
za 27 apr, 2024 10:22
Welke app gebruik je voor het navigeren en blijft het scherm steeds aanstaan?
OSMand en scherm uit/geluid aan maar goed staat los van GPS probleem bij Power Saving modus aan denk ik.
Je zou kunnen experimenteren met vliegtuigstand of anders wifi, bluetooth en mobiel internet uitschakelen.
Je kunt dan altijd nog gebeld worden.
Poppink schreef:
za 27 apr, 2024 11:07
Je zou kunnen experimenteren met vliegtuigstand of anders wifi, bluetooth en mobiel internet uitschakelen.
Je kunt dan altijd nog gebeld worden.
Ben bekend met vliegtuigstand waarbij connectiviteit uitgezet wordt. Maar vraag ging over Power Saving modus :D
RealRedHair schreef:
za 27 apr, 2024 10:07
Nadeel is echter dat dan GPS ook uitschakelt/wegvalt na enige tijd. Weet iemand hoe dat te voorkomen is?
Niet?
Andere manieren zoeken voor smartphone power-management op je fietsreis (want daar gaat het over, neem ik aan)?
RealRedHair schreef:
za 27 apr, 2024 10:07
Om stroom te besparen op mijn Android telefoon wil ik graag Power Saving aanzetten. Nadeel is echter dat dan GPS ook uitschakelt/wegvalt na enige tijd. Weet iemand hoe dat te voorkomen is?
Geen Power Saving modus gebruiken.
Je kan, afhankelijk van de versie Android die je hebt, in de settings bepaalde applicaties uit de Power Save halen:

Settings - > Apps - > Three Dots Menu - > Special Access - > Optimize Battery Usage - > Change the drop down from "Apps not optimized"

Voor de rest doe je dan max power save
willem12 schreef:
ma 29 apr, 2024 11:07
Je kan, afhankelijk van de versie Android die je hebt, in de settings bepaalde applicaties uit de Power Save halen:
...
Voor de rest doe je dan max power save
Ja dat ken ik. Heb OSMand op unrestricted battery staan maar als ik power saving aanzet dan valt nog steeds GPS weg omdat dit geen apart app is maar de systeem functionaliteit van Android.
Hmmm,
Zo werkt bij mij Locus wél goed, inclusief GPS.
Maar lees nu in LocusMap forum dat dat toeval is, verschilt per telefoon.

Hier de goede info:
https://docs.locusmap.app/doku.php?id=m ... x_android6

Als dat niet lukt dan vrees ik dat je naar Flight Modus over moet stappen.....
Onderaan die site staat verwijzing naar app GPS Locker https://play.google.com/store/apps/deta ... xx.gpslock lijkt er op dat die de truc doet.

Verder lijkt het er op dat met name 70% CPU GPS uitzet. Adaptive power saving schijnt niet goed te werken met navigatie apps omdat je die te onregelmatig daarvoor gebruikt.

Dus ik denk flight modus aan, power saving aan en dan GPS Locker starten en dan zou navigatie GPS moeten kunnen blijven vinden.
Screenshot_20240429_182305_Device care.jpg