Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura MT4 of Shimano cues 6000 remmen - Forum Wereldfietser

Magura MT4 of Shimano cues 6000 remmen

Zoals de titel zegt , welke remmen voor mijn nieuwe fiets, heb de keuze tussen:

Magura MT4
Shimano cues 6000

Mensen zeggen MT4 meer remkracht , nogal veel plastiek , remhendel iets minder.
Sommige zeggen cues iets beter gebouwd , maar geen fan van "Resin only" ,wat dat ook mag betekenen.

Ik denk dat ik gewoon in winkel ga vragen of ze elk van 1 hebben staan om zelf eens te voelen. Maar elke extra ervarings/kennisdeling is welkom :).


Mvg Plonske
Allebei no nonsens basic remmen waarschijnlijk allebei helemaal prima zolang je niet extreem gaat doen. Vraag me af of je verschil zou opmerken en zo ja of je dan kunt duiden waar dat verschil vandaan zou komen.

Waarom ben je geen fan resin only als je geen idee hebt wat het is? Heb je reden om sintered blokjes te gebruiken? Volgens mij is resin only alleen de schijf en die kun je simpel wisselen.
Ik heb mt4. Deze remmen heel direct. Ligt er misschien ook aan hoe je de remblokken inslijt.

Op mijn remschijven staat only for resin brakes.

Sintered gebruik je meer voor onverhard rijden

Mario
Bedankt voor antwoorden , neen heb niet echt iets tegen resin remmen , mij wat laten zot maken door iedereen met een mening en google te gebruiken.

Heb ze beide getest op een steile brug , kon geen verschil echt voelen , hendel van de Shimano heeft mijn voorkeur gekregen.

mvg Plonske