Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laad gedoe met de cinq plug van tout terrain - Forum Wereldfietser

Laad gedoe met de cinq plug van tout terrain

Ben aan het knutselen aan mijn vakantiefiets….
Heeft iemand ervaring met de Plug II met de pat II van Tout Terrain?
Ben met spullen uit de verzamelbak aan het proberen mijn powerbank op te laden.

Aangesloten op mijn naafdynamo en fietsend brand het groene lampje. Als ik een powerbank of telefoon aansluit schakelt hij zichzelf uit, elke 2 seconden.

Dacht eerst dat het aan mijn (nooit gebruikte) XT naafdynamo lag, blijkt een 1,5w versie te zijn, maar ook met een 3w naafdynamo uit een andere fiets gaat het lampje steeds aan en uit en laad hij niet.
Is hij overleden? - iemand ervaring mee?
Kan de ‘ pat’, ik neem aan een soort condensator, overleden zijn en gerepareerd?

En als ik het niet werkend krijg,
Wat is de beste koop om voor usb stroom te zorgen? Zie goedkope lampjes van axa met usb aansluiting en dure andere mogelijkheden.. Wat zijn de nadelen van een lampje met usb, raak ik dan veel energie kwijt?

En: heeft iemand ervaring met de 1,5w xt naafdynomo’s en laad omvormers, leveren deze genoeg stroom om iets te kunnen laden?
Met dit type geen ervaring, maar naar mijn ervaring in afgelopen jaar is het veel gedoe voor relatief weinig profijt. Oplaadkabeltjes gaan snel stuk, heuvel op zet het zowiezo geen zoden aan de dijk, en een powerbankje opladen op een camping is zelden een probleem en veel minder gedoe.
Ik heb zelf een TT Plug V die over het algemeen zijn werk goed doet. Mijn eenmalige test om een powerbank op te laden was niet zo'n succes, maar misschien was dit model met 20.000 mAh niet geschikt daarvoor, dat zou ik met andere powerbanks nog eens moeten proberen.
Of jouw TT Plug 2 hiermee te vergelijken is, geen idee.
Ik heb een beetje gegoogeld en kwam dit forum tegen, zag er wel bruikbaar uit:
https://thorncyclesforum.co.uk/index.php?board=32.0

Peter
Is dat niet een beetje dubbel op? Ik zou zeggen, of je laadt onderweg met je Plug dingetje je elektronica op(meestal dan je telefoon voor navigatie). Of je hebt geen plug en dan neem je (eventueel) een powerbank mee.

Het is toch altijd zo dat je onderweg makkelijk je powerbank even aan de stroom kunt hangen. Als dat niet kan zijn de wegen vaak dusdanig bergachtig en/of onverhard dat opladen sowieso voor geen meter gaat.
https://www.aliexpress.com/item/4001146 ... ry_from%3A

Zonnepaneel 21watt laad net zo snel als een goede telefoonlader, 450 gram, op een bewolkte dag achterop mijn fietstassen laad hij nog genoeg om een lege telefoon op te laden, netjes in de zon gaat dat in 1.5 a 2 uur.
Maar geen zon dan doet hij wel weinig :wink:

viewtopic.php?t=34390