Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ligfiets M5 (oudje) onderstuur 28/24 - gratis op te halen - Forum Wereldfietser

ligfiets M5 (oudje) onderstuur 28/24 - gratis op te halen

Voor de liefhebber:
Mijn oude ligfiets M5 met onderstuur en wielen 28/24" staat te versloffen in mijn tuinhuisje. Opruiming dus.
Is een opknapper (stuur beetje krom) of voor onderdelen. Daarom GRATIS op te halen in de Bommelerwaard.
Paar foto's bijgevoegd.
Interesse?: stuur Pb
Zie ook bericht hieronder over wielmaten.

-- Gereserveerd voor ophalen --
M5_links.jpg
M5 links
M5_rechts.jpg
M5 rechts
M5_plaatje.jpg
M5 plaatje
M5_Suntour.jpg
derailleur Suntour
Zeker een (leuk!) oudje :). Nog zonder de uitlaatrubbers.

Check even of het niet toevallig een 28/26 is.
@Grandonneur: dat is wel even een goede, had het even uit mijn hoofd gedaan. Achterband is 20-622 (700x20C) dus dat is 28".
Voor wat genuanceerder, is Weihman velg van 20x540 (20x1 3/8"). Dat is dan (zou dan zijn) 24". Achter is nog originele Mavic MA40 velg, voor denk ik een keer vervangen door niet originele (20 of 26"?) velg. Zal OP even aanpassen.
24 inch dekt de lading ook niet helemaal want ik heb een achterwiel 24 inch met de ETRTO maat 507 Vooral voor het zoeken van een passende band is dat wel belangrijk om te weten.
Jullie opmerkingen zetten mij nog even aan het denken. Ik heb de fiets jaren geleden overgenomen en had toen al de indruk dat voorwiel niet origineel was. Als ik nu nog eens goed kijk zitten de remblokjes op maximale hoge stand. Zou conclusie kunnen zijn dat wellicht origineel er een 20" wiel in zat. M5 werd toen ook geleverd als 28/20. Het blijft een opknappertje.