Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 12 mei 2024 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 12 mei 2024

Hallo fietsvrienden,

Aanstaande zondag is het weer de tweede zondag van de maand, dus tijd voor een Rondje Groningen. De weersvoorspellingen op dit moment (woensdagavond) zien er prima uit: een zonnetje, boven de 20 graden en een oostelijke windje.

We vertrekken om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks bij het hoofdstation van Groningen. Wil je meefietsen met een rondje van ong. 75 km met onderweg een koffiestop? Reageer dan hieronder met een berichtje.

Tot zondag, Petra.
Ik ben er om 10uur.
Cilia
Hallo allen,

Net gehoord van deze maandelijkse fietstocht. Geen wielrennertocht, maar een toertocht, begreep ik

Ik rijd op een door Fietslab gemaakte 2e-hands trekkingfiets, die ik gebruik voor werk, touren en fietsvakanties.

Het lijkt mij leuk om zondag mee te fietsen.

Ik zal 10.00 bij het Peerd van Ome Loeks staan.


Tot dan!
Selma
Ik denk dat ik ook maar weer eens meerijd.
Jos
Ik ga ook graag weer mee,

Tot morgen, Rikie
Ik ook. Tot bij het Peerd.
Onderweg.
IMG_20240512_122741.jpg
Boterhammenstop
IMG_20240512_135721.jpg
Hallo fietsers,
Vandaag startten we met zijn tienen: Cilia, Rikie, Josje, Jan, Bert, Rudolf, Selma, Frouwdina, Marten en Petra. We vertrokken een paar minuten na tienen vanaf het Peerd om via het stadion van FC Groningen (feest!) en de vuilstort naar de Westerbroekstermadepolder te fietsen, waar de eerste foto genomen is (zie je ons gaan in de verte?). Vandaag door veel kleinere en grotere Groningse dorpen gefietst, beginnend bij Hoogezand. Door het bos ten zuiden van Hoogezand-Sappemeer, door Tripscompagnie en midden over het golfterrein naar Veendam. Op het plein, naast het Veenkoloniaal museum, heerlijk aan de koffie, cappuccino, tonic en cola met (sinaas)appeltaart.
Na de koffiestop via een verrassend gezellig paadje naar Muntendam, waarna we met een ommetje door Zuidbroek fietsten, waar we bijna door een brandweerpersonenauto van de sokken gereden werden. Langs het Achterdiep, door Froombosch en Kolham om daar het Roegwold in te rijden en bij de uitkijktoren Duurswold Westerpolder een boterhammenstop te houden (foto 2). Uiteindelijk kwamen we achterlangs Harkstede binnen. Via de Hoofdweg reden we Engelbert in om daar via de nieuwbouwwijk bij Knooppunt Euvelgunne te komen. Daarna fietsten we dwars over het bedrijventerrein over een alleraardigst pad weer terug naar de stad. Om vijf over drie reden we ons slotrondje om het Peerd en tikten we 76 km aan op de teller. Een prima dag, in prima gezelschap en, naar wat ik na afloop om me heen hoorde, een prima rondje :D
Groet, Petra.
Het was een mooie tocht in een omgeving waar we niet vaak komen, bedankt Petra voor de route.
KnipselOO.JPG