Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via Griekenland naar Turkije - Forum Wereldfietser

Via Griekenland naar Turkije

Van de zomer ga ik met mijn gezin eilandhoppen. Via Athene gaan we een aantal weken de griekse eilanden af en dan vervolgens naar Turkije. Via Istanbul gaan we weer terug. Nou weet ik dat Grieken en Turken wat lastig door 1 deur kunnen.
Moeten we speciale maatregelen nemen wb stempels en visa. Ik heb gehoord dat de Turkse douane moeilijk kan doen als je via Griekenland bent binnengekomen. Wie kan me hier meer over vertellen.

ik denk niet dat het al te moeilijk is om de Grieks/Turkse grens te passeren, je moet wel een visum hebben voor Turkije, maar die kan je aan de grens kopen à 10 euro.

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar wie weet, als er opeens spanningen ontstaan, gaan de grenswachten de boel traineren. :twisted:

Afgelopen zomer van het Griekse eiland Samos met de boot naar Kusadasi in Turkije gevaren, met twee fietsen. Turkse douane deed helemaal niet moeilijk. Legio dagjestoeristen maken deze trips dagelijks zowel vanuit Griekenland als Turkije. We moesten wel op ons Turkse visa van 10 euro havengeld voor Kusadasi betalen, ook 10 euro...

Ik heb toevallig voor een paar dagen een griekse jongedame bij me op bezoek en zij vertelde mij het volgende:

"Zoland je een paspoort hebt, is het geen probleem. Je kan gewoon tussen de twee landen heen en weer reizen! Het visum voor Turkije kost wel € 10,- (soms kan dat ook betaald worden met 10 dollar). Verder zou het enigzins wat ingewikkelder in elkaar kunnen steken op Cyprus, vanwege het Turkse en Griekse gedeelte".

Groet, Rena :wink: