Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets: Granville Quest - Forum Wereldfietser

fiets: Granville Quest

Dag iedereen,

ik ben nieuw op dit forum. Ik zou mezelf een trekking fiets willen aanschaffe, maar mijn budget laat helaas niet meer dan ongeveer 900 euro toe.
Ik heb al wat info opgezocht, zowel op internet als bij fietshandelaren zelf. Resultaat: ik weet niet meer van welk hout ik nog pijlen moet maken.

Bedoeling is om etappe-fietsreizen in Europa te maken over asfaltwegen, jaagpaden en dergelijke. Geen ruwe ondergrond of zo.

Ik heb een fiets op het oog: Granville Quest http://www.granvillebikes.com/Producten ... fault.aspx

Willen jullie hier even je mening over kwijt? Wat is goed/wat niet?

Thanks !

Jenson

Een perfecte fiets in die prijsklasse is toch wel de t400 van fahrrad manufactur. Ik heb deze zelf ook gekocht en hij bevalt heel erg goed. Het is een erg complete fiets voor grote reizen en hij kost rond de 900 euro.

Het is de moeite waard om deze ook eens te bekijken.

en voor die prijs kan je ook eens kijken bij Giant, Stevens, Trek, .....

Die t400 is heel erg mooi, en wellicht koop ik hem nog steeds (maar dat komt ook door de makkelijke lage opstap en de mooie zwarte onopvallende kleur van de Rohloff...), maar door de naloop van ca. 50cm vond ik hem best onrustig fietsen. Mijn koga heeft een veel groter naloop, en met een fietskar er achter vond ik die zelfs onrustig worden.
Die Granville ken ik niet, maar het lijkt me een zeker een fijne fiets. Ik hield zelf ook erg van Giant expeditions; technisch niet perfect, maar wel heelijk licht en rustig fietsend. En wellicht is Jan Janssen nog wat voor je, redelijke goedkope maatfietsen.

Mijn eigen koga randoneur ga ik straks wellicht ook verkopen voor ca. 800 euro, dus als je nog belangstelling hebt? (ik zoek een fiets met een lagere opstap; ben wel heel erg blij met het luie rijgedrag van de koga).

Een hele andere optie is zelf een fiets in elkaar zetten. Vandaag kreeg ik een folder van roseversand in de bus, en daarin hadden ze hele mooie trekkingframes afgeprijst van 630 euro naar 98 euro! Maar goed, dan moet je verder wel zelf je fiets willen opbouwen; of wellicht kun je een deal sluiten met een fietsenmaker waar je de andere onderdelen koopt.

Succes en veel fietsplezier gewenst!!!

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga de voornoemde fietsen zeker eens checken!


O ja, een laatste vraagje: ik merk dat de shifters op die granville nogal
dicht bij de handgrepen staan. Geen probleem om te shiften, maar als je
gewoon je handen wil laten rusten op het vlinderstuur dan zitten je vingers
bijna constant tegen die shifters aan. in geval ik deze granville koop,
welke ander stuur zou ik dan daarop kunnen plaatsen? Belangrijk is een min of meer rechtere houding, maar eenmaal het bergop gaat zou ik graag
wat kunnen "trekken" aan het stuur
Hoi,

Ik rij al jaren met een granvillefiets en ben er erg tevreden over.
Ook met een vlinderstuur. De kostprijs zal nu ook zoiets van een 900 EUR zijn.
Zelf heb ik er nog geen enkel defect aan gehad.
De spatborden staan wel dicht tegen de banden zodat er gemakkelijk modder tussen geraakt en dat is soms lastig.

Groetjes Ria

Hallo,

Ik ben ook aan het twijfelen over de Granville Quest.
In de Granville catalogus die hier naast me ligt staat hij voor 699 euro.

Jenson, heb je ondertussen een fiets gekocht ?
Wat zijn de ervaringen en waar heb je hem gekocht ?

Maarten

Hallo,

Ben net nieuw op het forum.
Dit weekend het ik mijn nieuwe Granville Quest mogen in ontvangst nemen.
Word inderdaad verkocht voor 699€.

Nu kan ik zelf niet vergelijken daar ik terug mijn eerste km begin te fietsen in heel lange tijd. Wel heb ik proef gereden op een Oxford Rainbow beviel ook wel maar vond de granville niet iets prettiger rijden. Ook heb ik een verdeler bij mij in het dorp. Dit feit heeft voor mij ook belang.

Persoonlijk vind ik de Granville een leuke keuze, ziet er goed uit en rijd vlot maar zoals ik al zei is nog heel nieuw

Groeten

maartenb schreef:Hallo,
Jenson, heb je ondertussen een fiets gekocht ?
Wat zijn de ervaringen en waar heb je hem gekocht ?
Maarten
Nee ik heb 'm nog niet, maar ik ben er bijna zeker van dat ik deze zal
kopen.Zal iets voor begin volgende maand zijn. Ik zie 'm inderdaad bij fietshandelaars staan voor 699, wat ook
de prijs is volgens de officiële granville catalogus

Groetjes

Hoi Granvillefietsers,

Ik rijd al enkele jaren tot mijn tevredenheid met een Granville (zie één van de vorige antwoorden). Deze week kwam ik nog iemand toevallig tegen die er onlangs naar Compostela heeft mee gereden en die was er ook dik tevreden over.

Nog iets misschien niet onbelangrijk voor wie in België woont. Ik heb deze fiets indertijd gaan proberen in Kortenberg, een stadje juist tussen Leuven en Brussel. Is goed bereikbaar met de trein en niet al te ver van het station. Daar worden die fietsen in België geassembleerd. Je kan er eender welke granvillefiets gaan proberen die in de catalogus staat (zie voor het adres ook in de catalogus of vraag het aan de fietshandelaar). Ik geloof dat deze enkel op zaterdagvoormiddag open zijn. Je kan daar zelf de fiets van je dromen niet kopen maar enkel bezichtigen en/of er een rit gaan mee maken. Het is dan aan jou om te zien of je hem dan later al of niet bestelt bij je fietshandelaar. Ik heb het zo gedaan.

Het voordeel van deze fietsen is ook dat ze voor kleinere mensen zoals ik (1m53) perfect passende fietsen hebben voor een zeer redelijke prijs.

Hopelijk maak je de goeie keuze. Alvast veel succes ermee.

Ria
de mensen die enkele maanden geleden overwogen om deze fiets te kopen, hebben zij al klachten / bedenkingen / lofredes / ... voor deze fiets? Ik heb de Granville Quest voor 620 euro zien staan bij Van Eyck (in tessenderlo, maar vermoedelijk ook in hun ander filiaal). Leek me een goede prijs, zeker voor het versnellingsapparaat dat er op zat + vlinderstuur.

Pieter

Hoi Pieter,

Je weet wat ik denk van deze fiets, voor zijn prijs een goede aankoop.
Nu weet ik niet of dat filiaal in Tessenderlo van dezelfde mensen zijn als Van Eyck in Aalst (meestal goedkoper dan op eender welke plaats). Indien dit zo is dan zal je daar geen degelijke service aantreffen en moet je goed zien dat ze je wel het juiste model geven en dat het het vlinderstuur is dat behoort bij dat model, dat er een sleutel aan het slotje hangt (heb ik trouwens nooit gekregen...) enz enz.. Service is er beneden alle pijl en tijd voor de klant bestaat er niet. Ik hoop voor jou dat het een totaal andere zaak is die niets met de zaak in Aalst te maken heeft. Kan je eerst de fiets bekijken en dan kopen zonder dat je je verder zorgen maakt om de service dan zal die aankoop er wel OK zijn.

Is het een fiets die je moet laten bestellen laat dan op uw bestelbon duidelijk de prijs vermelden en het juiste type want bij Van Eyck in Aalst is erop gekend dat je als klant aan het korste eind trekt bij derg. praktijken. Ik heb het zelf ondervonden. Een verwittigd man is er twee waard.

Hopelijk heb je er meer succes mee dan ik.

Goetjes,

Ria
Ik las hier een aanbeveling voor de Duitse fiets Fahrrad Manufactur. Ik zoek een fiets en ben hier in geinteresseerd. Maar waar in Nederland (of evt. net over de grens) kun je die kopen?

Bij de Vakantiefietser in Amsterdam.

Zie de advertentie aan de rechterkant.

Mario

Ook bij Bike4Travel (Marco de Wit) in Capelle-West, vlakbij Rotterdam.
Hoi!
cjmholthuis schreef:Ik las hier een aanbeveling voor de Duitse fiets Fahrrad Manufactur. Ik zoek een fiets en ben hier in geinteresseerd. Maar waar in Nederland (of evt. net over de grens) kun je die kopen?
Hij is te koop bij de betere fietsenzaken zoals bij Bike4travel of De vakantiefietser.
Over de grens in Duitsland zijn ze wel iets goedkoper (was voor mij makkelijk want ik woon in Duitsland).

De T-400 van Fahrrad Manufaktur is een heerlijke wereldfiets voor een heerlijke prijs. Hij zal me vanaf mei vanaf Turkije naar Tibet en verder begeleiden.

Fiets de wereld (met een T-400 rohloff),
Whisky
Ik heb in Bad Bentheim (Duitsland) nu een proefrit gemaakt op die Fahrrad Manufaktur T 400. Inderdaad een fijne fiets. Er bleek ook een versie van met 8 versnellingen en een Shimano-interne naaf. Prettig onderhoudsarm. Ik kon met die 8 versnellingen een 20%-helling op in Bad Bentheim, dus het zal voldoende zijn.
De uitgeklede versie van die T400 met 8 versnellingen is de CX Fun van Manufaktur. Ik denk dat ik die ga kopen, want ik hoef voor fietstochten nooit heel veel bagage mee en dan kan de aankleding wat lichter worden. In ieder geval een bagagedrager en standaard. Zijn spatborden eigenlijk een primaire behoefte?

Karin
cjmholthuis schreef:Zijn spatborden eigenlijk een primaire behoefte?
Karin
Als je geen vies frame en moddervlekken op je kleren wilt hebben ja :lol:

Mocht je vooral in de stad rijden en weinig bagage meenemen dan is 8 versnellingen voldoende maar ik zou hem liever met 27 LX nemen want als je eenmaal fietst wil je steeds meer en verder fietsen :)

Fiets de wereld (op een T-400),
Whisky

Die Granville fiets lijkt in orde, maar ik zou toch meer spaken verkiezen in mijn wielen voor een vakantiefiets.

Ik wil in elk geval graag een Fahrrad Manufaktur kopen. Ik zit nu te twijfelen tussen een T 400 met 26 inch banden (54-60 mm breed) of de CX Fun met 28 inch banden (47-50 mm breed). Ik gebruik de fiets voor allerlei verschillende doeleinden (woon-werk, weekendjes toeren).
Ik begrijp dat 26 of 28 inch ook uitmaakt i.v.m. je lichaamslengte: ik ben 1.81 meter en krijg een 57 cm frame.
Voor een vrouw is dat lang, voor een man gemiddeld.

Welke wielmaat kan ik voor mijn lengte het best kiezen?

Voor de rest twijfel ik ook nog: die CX fun is misschien iets sneller, maar ik begrijp dat het niet zoveel uitmaakt als je de banden van die T 400 flink hard oppompt.