Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen rond de rode zee! - Forum Wereldfietser

Fietsen rond de rode zee!

Beste forumers 8) ,


Zoals mijn onderwerp al aangeeft ben ik serieus van plan om dit naarjaar rond de rode zee te gaan fietsen :shock: .. aangezien mijn ouders een fietsenwinkel hebben, en ik iedere keer bij verkoop van een trekkingsfiets zelf weer de kriebels krijg. om ooit deze tocht gaan maken. vertegenwoordigers en fabrikanten geven mij alle steun en zullen mij zonodig helpen 8) ..

graag zou ik van mensen die hier in de omgeving of zelf ook deze tocht hebben gemaakt mee in contact willen komen om mij wat tips en adviesen te geven :wink: .. of dingen waar ik echt rekening mee moet houden.. ik ben een jongen van 21 die klaar is met zijn opleiding die gewoon iets wil zien voor hij in het 9 tot 5 leventje terrecht komt :roll: ..


alle reacties zijn van harte welkom :o .

Alvast bedankt!
:arrow: evt. qaaip@hotmail.com

Hoi,

Hier in de afdeling Middenoosten zijn hele bergen aan informatie te vinden en vele zijn in landen rond de Rode zee onderweg geweest :)

Ikzelf ben eerst door Jordanie en daarna via Aqaba naar Dahab (Egypte) gefiets over een prachtige kustweg van de Sinai. Het is een onverharde weg met veel zand
Afbeelding

en wasboord.
Afbeelding

Die 70 km duurt 2 dagen. Niet vergeten voldoende water en ook snorkelspulen mee te nemen, de riffen zijn echt fantastisch!

Hoe ziet je geplande route eruit? Wat voor fiets ga je gebruiken? Wat voor wegen? Overnachting in tent of hotel etc...
In ieder geval NIET eerst door Israel rijden en vervolgens naar Saoudi Arabie fietsen. Om toekomstige problemen met Visa etc in het middenoosten te voorkomen heb ik Israel overgeslagen en ben van Aqaba (Jordanie) met de boot naar Nuweiba (Egypte) gereist en van daaruit naar Dahab gefiets.

Voor de fernweh:
Afbeelding

Fiets de wereld,
Whisky