Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OFF ROAD WEEKEND, 1-2 juli 2006 - Forum Wereldfietser

OFF ROAD WEEKEND, 1-2 juli 2006

Beste mensen,

Ook dit jaar vindt er weer een OFF ROAD WEEKEND plaats en wel op 1-2 juli 2006

Locatie: Amersfoort - Utrechtse Heuvelrug - Veluwe - Amersfoort
Datum: 1-2 juli 2006
Verzamelen: Amersfoort CS (achteringang) zaterdagochtend 8:30, vertrek 9:00
KM per dag: ongeveer 75 km (waarvan 50 km onverhard)
Tempo: afhankelijk van de groep (gemiddeld zo’n 15 km/u)
Kosten: Je betaalt alleen de kosten van de camping en je eigen eten en drinken. Geen extra kosten!
Maximum aantal deelnemers: 12 - 15 (Er is nog plek!!!)

Zaterdagochtend vertrek vanaf station Amersfoort, vanwaar we via onverharde paden en soms verharde wegen over de Utrechtse Heuvelrug naar de Veluwe rijden.

We kamperen ergens op de Veluwe.

De volgende ochtend gaan we door de Gelderse Vallei weer terug naar Amersfoort, waar we in de loop van de middag weer op het station aankomen.

Meer info: marcdirkx@hotmail.com of 033 – 4805300

Groet, Rena :wink:

Voor alle duidelijkheid, er wordt gefietst met bepakking!!!

Laat je verrassen door de kruip-door sluip-door paden van de Utrechtse Heuvelrug. Verwonder je over de vele onverharde wegen goor de Gelderse Vallei.

Ga snel mee voor het te laat is. Over een aantal jaren is een off-road trektocht in Nederland misschien wel niet meer mogelijk.

Er zijn nog enkele plaatsen over.

Marc
Willen wereldfietsers niet in Nederland fietsen?

Is een offroad avontuur te zwaar?

Reserveren we 1 en 2 juli voor een avondje voetbal?

Of moet ik jullie beloven dat je onderweg op negerzoenen wordt getrakteerd?

Waar blijven al die leden met trekkingfietsen, mountainbikes, dikke banden en stoere verhalen?

Geef je snel op voor dé offroad trektocht.

Groet Marc (marcdirkx@hotmail.com)

Helaas!

Andere date: http://www.deurningen.nl/rbr/
Hoi 'Wereld'fietsers.

Heeft de uitschakeling van Nederland ook een gat in je agenda geslagen? Ga mee met de offroad trektocht. Vanaf Amersfoort via de Utrechtse heuvelrug naar de Veluwe en via de Gelderse Vallei weer terug naar Amersfoort. Waarschijnlijk starten we vrijdagavond al en gaan we de eerste nacht wildkamperen ergens op de Heuvelrug.

Geef je snel op bij marcdirkx@hotmail.com
Weer thuis van het offroad weekeinde. Uiteindelijk waren er 3 deelnemers (en Marc erbij). Marc heeft een supermooie route uitgezocht. Het was wel zwaar, maar volgend jaar (zo heeft hij beloofd) wordt het iets lichter. Hopelijk zijn er dan meer deelnemers. Het was de moeite meer dan waard!

Ik wilde een foto plaatsen, maar het lukt niet (misschien later),

Groet en bedankt voor het leuke weekeinde.



Groet,



Susanne

Hi Suzanne,
Ik ben benieuwd naar de foto's!!!
Zijn jullie nog in de buurt van de Posbank geweest???
Groet, Rena :wink:
Hopelijk lukt het om een paar foto's hier weer te geven:

foto 1

foto 2

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Moderated: De eerste twee foto's zijn veel te breed en te 'zwaar'. Gelieve geen foto's breder dan 1024px te plaatsen. Niet iedereen beschikt over een internet verbinding die zulke foto's gelijk tonen.
Door die foto’s herinnerde ik mij dat er nog een karweitje op lag te wachten :?, inmiddels is hij weer geplakt. :)

Het was afgelopen weekeinde een g-r-a-n-d-i-o-z-e tocht, over de Utrechtse Heuvelrug en door de Veluwe.

De omgeving was heel mooi en afwisselend, het weer perfect en het gezelschap aangenaam. Wat echter de kroon spande was de route zoals Marc die uitgezet heeft. We zijn over mooie stille paadjes gefietst die anders waarschijnlijk altijd verborgen gebleven waren voor mij.

En hoewel we veel over onverharde paadjes en wegen gefietst hebben, hebben we ook nog ruim van het goede leven kunnen genieten op de onontbeerlijke terrasjes. :P

Hopelijk volgend jaar weer zo’n off road weekend, dan ben ik er zeker bij! :D

Dat ziet er inderdaad goed OFF THE ROAD uit!!!
Voor degene met weinig bagage een makkie om de fiets over dit soort opstakels te tillen, maar voor de wat zwaardere bepakkers onder ons toch wat minder comfortable. Was wel wat geweest voor Lars...

Groet, Rena :wink:
Nou Rena, wat die bepakking betreft: tijdens de Hemelvaart trektocht was ik al een van de zwaarder uitgeruste fietsers.
Nu voor deze tocht had ik mijn voortassen weg gerationaliseerd, en nòg was ik degene met de meeste bagage. Ik was ook de enige met zijtassen. Gelukkig voor mij was de tocht ook mèt zijtassen zeer goed te doen.

Wel een beetje op het gewicht letten natuurlijk, want het is af en toe flink klimmen: een paar honderd hoogtemeters per dag.

Hi Peter,

Zo aan de foto's te zien dacht ik al er is er een die het zwaarder heeft dan de rest... dat was jij dus... En jullie gingen wel kamperen enzo???? Hebben jullie buiten onder de blote hemel geslapen of met z'n alleen op 1 matje ofzo, want ik zie enkel kleine hoopjes bagage. Een superlicht gewicht weekend dus... daar zou Jim jaloers op kunnen zijn.

Groet, Rena :wink:
Hallo Rena,

Het viel reuze mee hoor, als gepokt en gemazeld wereldfietser reed ik gewoon lekker mee met de anderen, zonder het ook maar één moment zwaar te hebben gehad. Met de lekke band kreeg ik overigens meer hulp dan op de foto’s lijkt.

We hebben inderdaad gekampeerd, maar we zijn uit eten geweest zodat ik mijn brander en pannetjes enzo voor niets mee gesleept heb. De anderen hebben wel iets meer bagage bij dan je misschien denkt: Susanne en Marc hadden ook nog een rugzak om.

Ikzelf fiets liever niet met een rugzak, en het was onnodig ook bleek achteraf, want met zijtassen was de tocht ook zeer goed te doen.

Groet, Peter

Het zijn echte bikkels die mee zijn geweest met het offroad weekend. Ik ben erg trots dat iedereen me zonder klagen is blijven volgen. Zandpaden die meer weg hadden van een strand, poortjes en hekken, heuvels zo steil als de keutenberg en als uitsmijter een pad vol brandnetels....

Een kort verslag volgt binnenkort.

Marc