Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend 18 t/m 20 augustus 2006 - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend 18 t/m 20 augustus 2006

Nazomerweekend 18 t/m 20 augustus 2006


Nog even en het is weer zo ver. Het Nazomerweekend komt er aan. Geheel volgens de traditie georganiseerd op camping ‘de Harskamperdennen’ in Kootwijk.

De ideale gelegenheid om gelijkgestemden te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en ideeën op te doen. In het bijzonder zijn diegene welkom die andere jaren nog niet eerder zijn geweest en kennis willen maken met de vereniging.


Het Programma:

Vrijdag
Vanaf ca. 16:00 uur is iedereen welkom. Er is volop gelegenheid je ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk mag je ook later, op zaterdag of zondag, komen.

Zaterdag
’s Morgens is er een fietstocht over de Veluwe. Afhankelijk van het aantal deelnemers splitsen we op in twee of drie groepen. Degene die niet meefietsen kunnen hun diensten in de keuken verlenen waar onder leiding van onze chefkoks een werelds fietsmaal bereid wordt. Na het eten kunnen we genieten van een tweetal diapresentaties waarna er kampvuur gemaakt wordt.

Zondag
Om tien uur beginnen we met de ledenvergadering. Hier heb je als lid de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de gang van zaken binnen de vereniging. Na de vergadering eindigt de bijeenkomst.


Kosten
De overnachting(en) en eventueel de maaltijd is het enige wat in rekening wordt gebracht.

Informatie:
Bij vragen bel of mail Harry Wagenaar 075-6350062, harry.fietsenaar@chello.nl
Of Rena Wolf: renaw@yahoo.com.

Tip!
Neem je overtollige kampeer en fietsspullen mee om te koop aan te bieden. Wie weet maak je er iemand blij mee.

Er naar toe:
Voor de fietser met een goede kaart is het makkelijk. De camping ligt ongeveer twee kilometer noordelijk van het dorpje Harskamp, langs de weg naar Stroe en Garderen.
Met de auto via de A1 de afslag Stroe/Garderen en vervolgens richting Harskamp. Twee kilometer voor Harskamp linksaf de borden volgen. Vanaf de A12/A50 borden volgen "Nationaal Park de Hoge Veluwe". Vervolgens via Otterlo naar Harskamp richting Stroe. Twee kilometer na Harskamp rechtsaf de borden volgen.
Het adres:
Kampeerterrein Harskamperdennen
Houtvester van het hofweg 25
3775 KB Kootwijk

Beste mensen,

Daar er vanuit fietsers regelmatig vragen zijn en/of interesse is voor de Indiase Himalaya's, kan ik jullie bij deze mededelen dat Marco Meijerink daarover op de zaterdagavond, 19 augustus 2006, een dialezing geeft.

Een citaat van zijn website:
De wereld lijkt open te gaan als hij op veertien jarige leeftijd op de fiets naar Achterveld fietst. Kilometers onbeperkte mogelijkheden. Landschappen vol kleuren, mensen met andere dialecten, geluiden die prikkelen, beelden die stil lijken te staan. Een zinderende ervaring.

Vanaf die fietstocht naar Achterveld gaat het snel verder. Met het ouder worden reiken de bestemmingen verder en extremer. In 1995 vertrekt Marco samen met zijn vriendin Lisette Verzijl voor een fietstocht van 32000 kilometer van Nederland naar Nieuw-Zeeland. Een paar jaar daarop doen ze het nog een keer. Ook weer 32000 kilometer maar dan door Afrika, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid Amerika. Daar tussendoor maken zij de meest uiteenlopende reizen.


Zie ook www.marcomeijerink.nl

Groet, Rena :wink:

Mhhhhh, helaas (of toch niet) zit ik dan op IJsland.... :D
Kan er dus niet bij zijn, wat ik zeer betreur als ik bedenk hoe mooi die dialezingen gaan zijn!

Beste mensen,

De tweede dialezing op de zaterdagavond, 19 augustus, wordt gegeven door Wiesje Korf. Zij neemt ons mee door Ghana-Togo-Benin-Niger-Nigeria-Kameroen, wat een onderdeel van haar 16 maanden durende reis van Eindhoven naar Kaapstad betrof.

Een citaat van haar website:
Grensovergang Nigeria-Kameroen
We hebben een kleine grensovergang uitgekozen, maar eentje die wel op alle kaarten staat: de Dumbo-Trek. "Ja, is mogelijk", zegt de hoteleigenaar in Takum, "je moet wel een stukje lopen, maar het kan". Waar iemand kan lopen, kunnen wij fietsen, denken we. We fietsen in een dag 80 km over een onverharde weg om en door modderplassen heen naar Bissaula, waar het pad begint en we in een stortbui aankomen.
"Willen jullie het Dumbopad doen? Dan heb je dragers nodig". Dragers?
Wat is dit voor pad? "De klim duurt zonder bagage ongeveer anderhalf uur..."
Mmm, denken we, dan zouden we het samen in een dag moeten redden, als we heen en weer lopen, eerst met de bagage, dan met de fietsen. "... en daarna is het nog veertien uur naar Dumbo". Veertien uur? "Maar daar kunnen wij toch wel weer fietsen?" "Onmogelijk".
We slapen er een nachtje over. Niet alle "onmogelijk"s zijn hetzelfde, weten we. De volgende ochtend staan er al dragers klaar, hopend op werk, en meer mannen. Er wordt gediscussieerd, onderhandeld, en op een gegeven moment horen we over een ander paadje. "Via Buku en Abonshi, als je de mensen onderweg vraagt zullen ze de weg wijzen. Dan kan je alles fietsen".

Later twijfelen we of we het gedaan zouden hebben als we geweten hadden
waar we aan begonnen. In drie dagen worstelen we naar Nkambé, een stadje aan een weg die weer op de kaart staat. In die drie dagen leggen we nog geen 70 kilometer af. In die drie dagen stappen we honderden keren op onze fiets en er weer af, verzamelen kiloos dikke rode klei op fietsen en kleren, steken kleine en grotere rivieren over, glibberen over kapotgestroomde paadjes of kapotgereden weggetjes. Vaak is het te steil om te fietsen, een paar keer zo steil dat we samen eerst de ene, dan de andere fiets omhoogduwen. Maar wat is het mooi! Soms kijken we uit over een eindeloos en mistig woud, dan zitten we weer diep onder het bladerdek, zien een paar slangen, apen en vlinders, en verbaasde mensen die helpen onze fietsen omhoog te duwen of over water te tillen.


Zie ook www.cyclingsouth.nl

Groet, Rena :wink:

De fietstocht

Enige tijd geleden stond er op deze site een poll:
‘Wereldfietsers en fietsroutes, wat is jouw mening?’ luidde de stelling.

● Zonder fietsroute mis ik te veel interessante plekken vond 53.8%

● Een fietsroute is onzin. Ik vind zelf wel de weg zei 36.8%

● Geen mening had 9.4%

Welnu, geïnspireerd op deze uitslag is de fietstocht samengesteld. Gezien de te verwachten opkomst splitsen we op in vier groepen.

● Voor degene die bang zijn iets van de mooie Veluwe te missen zijn er door Ariën met grote zorgvuldigheid twee routes uitgezet. Een voor de snelle trappers onder ons en een ingekorte versie voor degenen die het rustiger aan willen doen.

● Groep drie, jawel je raadt het al, fietst zijn neus achterna. Op het gevoel, met wereldfietser instinct doemen onverwachts de fraaie plekken en momenten op.

● Groep vier tenslotte mag op de camping blijven en kan assistentie verlenen in de keuken waar onder leiding van kok Inge een fantastisch Wereldfietsmaal bereid zal worden.

Dien je je vooraf in te schrijven om deel te nemen aan dit weekend.

Heb wel zin om af te komen, maar kan niet te vroeg plannen...

Groetjes,
Ward

Van tevoren opgeven is niet nodig. We zien je gewoon graag verschijnen, maakt niet uit hoe laat en welke dag. Vrijdagmiddag kan al. Zaterdag ook. Wil je met de fietstocht mee, zorg dan dat je er voor 10.00 uur bent. Zelfs alleen zondag komen kan als je de ledenvergadering niet wilt missen. Ook dan voor 10.00 uur aanwezig zijn.

Ook mensen die nog geen lid zijn van de vereniging, maar zich wel afvragen waaruit deze club bestaat en wat wij zoal doen, zijn van harte welkom!!

Niet lid zijn van de wereldfietser??? Dat kan toch niet waar zijn!
Kost je maar 15 eurootjes per jaar. Krijg je toegang tot een schitterend tijdschrift, perfect georganiseerde activiteiten én je ontmoet heel veel mensen die net als jij leuk vinden om badend in het zweet de wereld over te trekken.

15 euro, zeg nou zelf...da's toch geen geld!

http://www.wereldfietser.nl/index.php?o ... &Itemid=61

Marco Meijerink schreef:Niet lid zijn van de wereldfietser??? Dat kan toch niet waar zijn!
Met het gevaar off-topic te gaan (bij deze mijn excuses): Dat kan best. Ik ben een "behoorlijke" solist (vrijwel al m'n tochten te voet, op de fiets en met de motor zijn solo) en dat bevalt me wel. Groepen trekken me niet zo...

Maar het is idd geen geld :)

Hi Fedor,

Dat is nou juist het leuke... Wereldfietsers zijn over het algemeen solisten... stuk voor stuk! Maar wie snapt je beter dan een andere fietser, globetrotter? Waar haal je je informatie vandaan? Waar doe je nieuwe ideeen op?

Dat kan via de website, via het tijdschrift, maar natuurlijk ook door het ontmoeten van mede fietsers tijdens een activiteit. Je zult er versteld van staan wat al die ontmoetingen in de afgelopen jaren wel niet teweeg gebracht hebben.

Groet, Rena :wink:

Hey Hey!
Weer een Wereldfietser weekend binnenkort - topper! :D
De laatste 2 (Friesland en Off-Road) had ik moeten missen helaas maar nu ben ik weer van de feest!!

Beste mensen,

Froggy (James) komt, dus mocht je geinteresseerd zijn in fietsen in ENGELAND........... HIJ KAN JE ER ALLES OVER VERTELLEN!!!!!!!!!!!

Thanks James!
Groet, Rena

Slowakije ook trouwens!
Net terug van 3 weken heerlijk trappen naar de Hoge Tatra en terug! :P
Tot over een paar weken!!!

James,

Heb je de Hoge Tatra op de tandem gedaan?

Helaas niet!
Mijn tandem is een beetje slecht aantoe momenteel (achterwiel moet opnieuw gespaakt worden en ik moet er tijd voor vinden).
We hebben het op de MTB's gedaan en het was werkelijk prachtig! :D
Ik zal een CD met fotos meenemen voor als mensen een beeld van Slowakije willen krijgen.

Voor degene die niet kan wachten heeft Marco Meijerink alvast een voorproefje van de dialezing over de Indiase Himalaya's, zie http://www.marcomeijerink.nl/slideshow/ ... malaya.htm

Groet, Rena :wink:

Heej Rena!

Ik moet uiteraard weer eens werken dat weekend, dus fietsen zit er niet in.. :(

We zullen proberen om langs te komen voor de lezingen!

Groetjes,
Ellen

Beste mensen,

Voor het Nazomerweekend hoef je je niet aan te melden en kan je gewoon op komen dagen en misschien wel juist daardoor ben ik benieuwd wie er dit jaar zullen komen. Jij ook?

Ik kom in ieder geval!!!

Groet, Rena :wink:

Als het weer meezit kom ik zeker af. Waar kan ik ergens het Nederlandse weerbericht volgen???

Groet,
Ward