Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht: reisgenoot fietsvakantie - Forum Wereldfietser

gezocht: reisgenoot fietsvakantie

Hallo,

Ik ben Linda (27) uit Utrecht. In september wil ik graag de Katharen Basken route door de Pyreneeën gaan fietsen. Twee tot drie weken met een tent. Ken verder niemand die dit ook zou willen, de meesten verklaren me voor gek ). Daarom ben ik op zoek naar een reisgenote. Het lijkt mij een fantastische route! Heeft er iemand interesse met mij deze route geheel of gedeeltelijk te fietsen?

Informatie van mensen die deze route al eens hebben gefietst is ook van harte welkom, alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Linda

Wie oh wie heeft er zin en tijd om met Linda op fietsvakantie te gaan?

Dag Linda,

Ik ben 24 en woon in Leuven. Ik ga binnenkort al wel fietsen in Slowakije en Polen, maar heb nog wel enkele weken vakantie over en wel zin om nog even te gaan fietsen. Drie weken is wel te lang, als het aan mij ligt niet maar ik denk dat ze dat hier op mijn werk niet zo gaan appreciëren :wink: ...

De route is 600 km als ik het goed voorheb? Ik heb nog nooit in de bergen gefietst, en ik weet niet hoe ervaren jij bent? Hoeveel km per dag zou je willen rijden? Is die route erg zwaar? Ze lijkt me inderdaad wel erg mooi!

Groetjes,

An

Hoi An,
bedankt voor je reactie. Ik heb ook nog nooit in de bergen gefietst. Als het zou kunnen in twee weken zou ik dat ook prima vinden. Ik denk aan zo een 100 k per dag, meer of minder afhankelijk van de hoogtes. Ik moet ook nog de route beter bestuderen, maar het lijkt me daar gewoon erg mooi om te fietsen. Volgens mij moet het wel lukken. Ik doe aan wielrennen en heb in Nederland wel vaker een tocht gedaan met de mountainbike van een week ongeveer. Het is de bedoeling met de mountainbike te gaan met bagage. Wat is jou fietservaring? Ken je ook meerdere mensen die mee zouden willen?
Het lijkt mij leuk om met een klein groepje te gaan.
Groetjes Linda

Het is niet zo'n hele zware route, maar je gaat wel de hele tijd op en neer. Van ongeveer 200 meter naar de 800. Verder moet je ook rekening houden met de warmte die je daar kan hebben. Ik zou wel voor de zuidelijke route gaan via de katharen kastelen dat is echt prachtig. Hopelijk ligt de montsegur ( kasteel ) niet in de mist, zoals bij ons.

Wow, je bent echt wel ervarener dan ik dan :oops: Je hebt dan vast een heel goeie conditie!

Ik fiets hier in België wel geregeld maar qua fietsvakanties heb ik er alleen twee korte in Nederland achter de rug. En over twee weken ga ik dus naar Slowakije en Polen. Dat wordt eigenlijk mijn eerste "verdere" fietsvakantie.

Ik heb dit jaar een tweedehandse trekkingfiets gekocht (geen mountainbike, maar 28 inch wielen) en maak daar nu geregeld tochtjes mee. Heb ook al wel met de gordel meegedaan vorig jaar en ben een tijdje geleden voor het eerst een dagje in de ardennen gaan fietsen en dat was ook fijn.

100km per dag zou wel lukken op "makkelijk" parcours, maar vind ik behoorlijk ver als het steeds op en neer gaat (dat scheelt echt veel! maar dat zal je wel weten als je aan wielrennen doet). Je mag het gerust zeggen hoor als je liever met mensen gaat die "meer gewend zijn". Ik ben geen slechte fietser (denk ik), maar zeker geen wielrenster... :? In Slowakije en Polen zijn we van plan rond de 80 km per dag te doen.

Ik heb opgezocht dat de route 600 km is, dus aan 100km per dag zouden we wel erg snel klaar zijn :D

Ik denk dat er bij mij op de unief (ik ben doctoraatsstudent) nog wel mensen mee zouden willen, maar er zijn wel veel collega 's nu op reis, dus kan ik het niet vragen... Ik zal eens rondhoren!

Groetjes,

An

nou dat valt best mee met mij hoor denk ik. 600 km in twee weken, dan heb je heel wat speling. Het is mijn bedoeling om pittig, maar toch ook relaxed te doen. Het zal leuk zijn om af en toe een rustdag te houden en als je een dagje wat minder wilt fietsen, dan moet dat ook kunnen. Bedankt voor je reactie!
Groetjes Linda

Ok, dat stelt me een beetje gerust :D Bedankt!

600 km in twee weken is inderdaad goed te doen. Langer kan ik ook echt niet meer weg hier op 't werk. Tien dagen of zo zou eigenlijk beter zijn, maar iets langer kan nog net.

Het mag van mij ook best wel een beetje "afzien" zijn hoor, maar het blijft toch vakantie hè en het zou ook niet leuk zijn als je steeds op me moet wachten :wink:

Doe je aan wedstrijden van het wielrennen, of gewoon recreatief?

Groetjes,

An

hoi dames,
leuke plannen!

groetjes,
noortje

Hoi,
Dus er is wel interesse om deze route te fietsen, leuk!
Ik doe aan recreatief wielrennen. sinds kort fiets ik wekelijks met een damesgroep. de route kan niet met een racefiets hoor, dat met een ATB. Voor de mensen die interesse hebben, lijkt het mij leuk om een keer af te spreken met de fiets in het zuiden van Nederland. Gewoon een keer een datum prikken en dan zou het leuk zijn om meerdere mensen bij elkaar te krijgen, zodat je een beetje interesses en wensen kan delen. En natuurlijk elkaar leren kennen. Is dat een idee?? zo ja, dan zet ik een datum op de forum, kunnen er nog meer mensen reageren.
Groetjes Linda

Hoi Linda,

Da 's een leuk idee! Ik vertrek dinsdag 25 juli wel op fietsvakantie (kan ik alvast trainen :lol: ) en ben pas 11 augustus terug dus het kan eigenlijk alleen maar daarna voor mij...

Misschien spreken we best in een weekend af, want mijn verlofdagen zijn naturlijk niet onuitputtelijk :?

Ik heb geen ATB, maar een trekkingrandonneur zal ook wel volstaan toch? Ik geloof dat de route voornamelijk verhard is?

Noortje, ga je ook mee? :D

Groetjes,

An

n keertje n dag of weekendje erop uit lijkt me leuk!
in september beginnen mijn colleges en practica weer; dus eigenlijk kan ik sowieso niet. toch heb ik gereageerd; het lijkt me nl echt erg leuk!
en het is nog maar de vraag welke vakken ik mag volgen...

(weekend van 28aug. kan ik niet)

oftewel: als t van de grond gaat komen en we n leuk groepje hebben etc. dan ga ik even bij de studieadviseur langs of neem gewoonweg de benen. (ik ben altijd al zo'n trouwe student).

jammer dat we pas na 11 aug. kunnen meeten met ann. linda wij zouden evt. wel al eerder kunnen afspreken (atb of wielrenner)

noortje

Goed zo Noortje,

Ga maar lekker mee op reis, wordt vast leuk! :D Wat studeer je?

Tja, sorry meiden, maar 25 juli ben ik ribbedebie en vanuit Polen effe over en weer komen lijkt me nogal ver :? 11 juli ben ik terug in België. Ik hou me in elk geval aanbevolen voor die Katharenroute want die ziet er echt vreselijk mooi uit! Mijn ouders zijn daar al met hun mobilhome geweest en vonden het ook schitterend!

Dus eh, hou me op de hoogte als jullie nog dingen afspreken!

Groetjes,

An

Hallo daar,

Net te laat voor Ann haar vakantie, mocht je dit onderweg nog lezen, veel plezier!!
Ik dacht dat het misschien handig zou zijn om een keer te bellen met elkaar. Stuur dan even jullie telefoonnummer naar het volgende mailadres; linda_schoe@yahoo.com.au
Ik heb de laatste tijd veel informatie over de route verkregen en ben nog enthausiaster geworden :P . Heb ook nog via organisaties geprobeerd en Cole 'd extreme is een heel goeie organisatie. Zij organiseren individuele reizen, beetje duur wel. Dat betekent dat de route, reis en alle verblijfplaatsen zijn geregeld en verzorgd. Je neemt nog wel steeds zelf je bagage mee en fietst alleen of dus met de personen waarmee je boekt. Het zal alleen via deze organisatie deze zomer niet meer lukken omdat het te kortdag is. Wel zijn zij bereid meer info te leveren en ons in contact te brengen met mensen die deze route hebben gefietst.
lekker warm weer trouwens he?! Geniet ervan.... 8)
Groetjes Linda

Hoi meiden,

Ik ben weer thuis! Hoe zit het met de fietsplannen voor de katharenroute?

Ik ben nog steeds kandidaat hoor!

Groetjes,

An