Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het milieu van een wereldfietser. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Het milieu van een wereldfietser.

giantus schreef:Over de opwarming van de aarde zal vast niet heel erg getwijfeld worden. Aan het oorzakelijke verband van het menselijk handelen des te meer.
Denk je dat heus nog steeds?

Ja, ik zeg nog steeds dat ik (en met mij heel veel wetenschappers) niet weet of het verband tussen de "opwarming" en het menselijk handelen oorzakelijk is.

Op de Belgische TV was er gisteren een item over het absurd warme weer van de laatste maanden. Daarin zei de "sceptische" weerman dat er onderhand toch wel consensus ontstaat over het oorzakelijk verband. Zelfs hij kon er eigenlijk niet meer omheen, moest hij toegeven.
En ik hoor dat geluid hoe langer hoe vaker. Twee jaar geleden was er nog grote verdeeldheid, maar die lijkt te verdwijnen. Zoveel wetenschappers zijn het niet meer, die zeggen dat er niets aan de hand is. Je moet nu wel heel erg "anti" zijn om dat te blijven beweren. Harde Bewijzen zijn misschien schaars, maar de hoeveelheid aanwijzingen wordt onderhand wel overweldigend (en dat zijn niet mijn woorden, maar die van Wetenschappers).
En over Harde Bewijzen: is zwaartekracht ooit wetenschappelijk bewezen? Volgens mij namelijk niet. Ook onze wetenschap gaat toch uit van een aantal onbewezen a priori's?

Spironski schreef: En over Harde Bewijzen: is zwaartekracht ooit wetenschappelijk bewezen? Volgens mij namelijk niet. Ook onze wetenschap gaat toch uit van een aantal onbewezen a priori's?
Juist; het enige wat je kunt volhouden is dat je de werking van de zwaartekracht hebt ervaren/gezien. Er is nog geen mens die het ding heeft gemeten of gewogen of in z'n handen heeft gehouden.
Neem de liefde mensen gaan een relatie aan, maken elkaar uit voor oud vuil als ze denken dat een ander aan hun vrouw zit. Ouders houden van hun kinderen, en andersom; hele relaties zijn gebaseerd op liefde en vertrouwen, maar wetenschappelijk liefde bewijzen? Ik geef het je te doen. Een mens zit vol met emotie, ook een wetenschapper, want in eerste instantie zijn dat mensen..

En verder, het is nog maar de vraag of we zo blij moeten zijn met dit mooie fiets weer. Vorst in de grond heeft een kwalitatieve bijdrage aan het gewas wat daar in de zomer op geteeld wordt. Dat missen we nu. Elke Boer (en wetenschapper) kan je dat vertellen.

Even deze discussie nieuw leven inblazen :-) :

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer_in ... c52ab16973


Staat toch wat anders dan eerder in deze discussie werd beweerd...